notalive Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Heihei, jeg har spekulert litt på å kjøpe et basselement som er beregnet for bil for å koble til pc-en. Link til basselement(?) Jeg vet omtrent ingenting om akkurat dette Jeg vet bare at den subben som stod i en ford sierra jeg satt på slo gaaanske så godt fra seg(Tror det var 19" element). Er det fordi den var i en bil? Eller bare at den er kraftigere enn subbene man bruker til hjemmekinoannlegg? Dersom jeg kjøper et basselement og et eller annet for å gjøre om 12V til 230V, vil det være det jeg trenger for å kunne bruke det i huset? Aner ikke om dette vil fungere, men kanskje noen har prøvd? EDIT: Må jo spørre for å lære, tror jeg. Endret 10. april 2006 av notalive Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hvis du skal bruke forsterker som er beregnet for 12 volt, må du jo ha en 230 > 12 volt omformer. Dette kan f.eks være en helt vanlig AT powersupply, da disse er greie med tanke på ferdig knapp når du skal slå den på. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Så det jeg trenger er - omformer - forsterker - sub Forslag til forsterker? hvis man ser bort fra penger Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Ehem.. Dette er som du så riktig sier et element og ikke en aktiv bilsub. Om du ikke vet noe om dette, vær så snill og glem hele skiten, ta heller en kikk på denne. Så slipper du alt dillet med forsterker, batteri og slikt. En PC-strømforsyning ville uansett dødd om en kobla til en forsterker som dro 50+A. Veldig dårlig idè. Det du hadde trengt er en batterilader, gelè eller AGM batteri og forsterker. Sats heller på skikkelige saker fra et mer seriøst fora enn QXL, det er mye dritt der! Da skulle du være behørig informert Endret 10. april 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg vet bare at den subben som stod i en ford sierra jeg satt på slo gaaanske så godt fra seg(Tror det var 19" element). Er det fordi den var i en bil? Eller bare at den er kraftigere enn subbene man bruker til hjemmekinoannlegg? 5899117[/snapback] Du klarer fint å finne ein sub til innebruk som klarer riste godt nok. EDIT: Må jo spørre for å lære, tror jeg. Finnes ingen dumme spørsmål var det ein som sa, nåja, eg meiner no å ha høyrt diverse dumme spørsmål, men dette var ikkje eitt av dei. Stiller meg bak utsagnet til Jalla eg, det er så mykje lettare å kjøpe ein innesub i staden for å rote med det elementet. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 At jeg ikke kan bruke strømforsyningen til pc-en til subben viste jeg. Eneste jeg har i mot den er vel at jeg ikke kan plassere den i bil senere? Om du ikke vet noe om dette, vær så snill og glem hele skiten, ta heller en kikk på denne. Har ikke helt lyst til å glemme dette da jeg gjerne vil lære mer om det. Hvis jeg kjøper den subben, hva vil jeg ellers trenge? Jeg har nå Logitech Speaker Z-5300 5.1 / 305 W RMS Retail, vil jeg kunne bruke satelittene derfra? Subben derfra er forresten ganske upresis, noen aning om hvorfor? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Les mer om DIY på avforum.no, bil og hjem er to totalt ulike ting å bygge for, det var derfor jeg ba deg glemme det Samme element kan godt brukes begge steder om en velger riktig, men det krever litt ulike kasser. Bilforsterkere innendørs er iallefall bortkasta tid å styre med. Kjøp heller en brukt NAD, det vrimler av disse og de er knallfine til slik bruk. Åja, du må også mekke deg delefilter, helst et med mulighet for fasevending, trinnløs om mulig. Eltek er nok stedet å høre seg for om dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå