Gå til innhold

Lego-kabinett - del 1: Diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er loftet til?

 

Skal du ikke ha noen vifte i veggene?

 

Og vil det ikke være lurere å lede den varme psu lufta ut, i stedet for å kjøre den inne i den kalde luftekanalen?

:hmm:

 

Ser ikke helt poenget med å løfte kald luft opp fra kjelleren hvis den ikke kommer ut igjen i hovedrommet. Da betyr det at du må ha lufta ut av hovedrommet med en vifte, som jeg ikke ser på tegningene. I tillegg ville du vel da ledet varm PSU luft inn i selve kabinettet.

 

(Hvis jeg er helt på jordet, så Please prøv å forklare dumme meg ossen det funker da) :):hmm:

Lenke til kommentar
Hva er loftet til?

 

Skal du ikke ha noen vifte i veggene?

 

Og vil det ikke være lurere å lede den varme psu lufta ut, i stedet for å kjøre den inne i den kalde luftekanalen?

:hmm:

 

Planen er at luften fra PSUen følger kanalen opp, grunnen til at jeg har gjort det slik er at jeg ikke vil ha noen vifter "utenpå" omkring på kabinettet, og luften må jo ut.

 

Ser ikke helt poenget med å løfte kald luft opp fra kjelleren hvis den ikke kommer ut igjen i hovedrommet. Da betyr det at du må ha lufta ut av hovedrommet med en vifte, som jeg ikke ser på tegningene. I tillegg ville du vel da ledet varm PSU luft inn i selve kabinettet.

 

Luft fra kjelleren blir ledet (med vifter i bunnen av sjaktene), det er og enkelte luftehull som går ut i hovedrommet, og blant annet der harddiskene kommer slik at de og får noe luft.

 

Enda en ting. Hvor er hullet til PSU vifta?

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=54807

Den vil få luft fra kjelleren, samt sende den varme luften inn i den ene sjakten. Inngangshullet for PSU luft viser ikke på bildet fordi jeg har lagt plater oppå ;)

 

HD ville jeg plassert slik at den viftekanalen som ikke får PSU luft, går rett forbi.

 

Altså satt HDen på høykant inne i en luftekanal. Utvidet kanalen da.

5512963[/snapback]

Harddiskene vil ligge midt i mellom de 2 kanalene, og de vil kun få luft fra den ene sjakten som kun har kald luft nedenfra. På den måten vil jeg og enkelt få tilgang til diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...