Gå til innhold

Bærbar pc til ca. 12 000? + Mange mange spørsmål


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

jeg har fått det for meg at jeg skal bytte ut den stasjonære pc'n min med en bærbar nå, men siden jeg ikke har fulgt med stort på datafronten de siste årene er jeg rimelig blank på hva jeg egentlig bør se etter.

 

Jeg har enkle ønsker innenfor prisrammen på maks 12 lapper:

 

- Så stor og klar skjerm som mulig

- Så stor harddiskplass som mulig

- Så mye ram som mulig.

- DVD-brenner

- WLAN

- Innebygget bluetooth om mulig, men intet must

- USB 2.0

- Jeg er student så det er mulig at jeg kommer til å ta med pc'n på en og annen forelesning, men batteritid er ikke det jeg prioriterer høyest.

 

 

 

Har foreløpig funnet et par annonser for maskiner jeg syns er litt interessante, men egentlig blir jeg ikke klok på hva jeg skal se etter:

 

 

- Alternativ 1) http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=62345

 

- Alternativ 2) http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...3220&plid=63220

 

- Alternativ 3) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....d=9019&cid=5546

 

- Alternativ 4) http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17211&cid=5546

 

 

Personlig tror jeg jeg liker den HP pc'en best, men tror kanskje jeg har stirret meg blind på harddiskplass mens jeg har lett etter maskiner. Kan noen si meg hvilke av disse fire som vil være et godt valg? Eventuellt noen tips til andre brukbare alternativer?

 

 

Hvilket forskjellige alternativer har man når det gjelder prosessorer? Selv har jeg alltid foretrukket AMD framfor Intel når det gjelder stasjonære, men hva er "best" når det kommer til bærbare pc'er? Det samme spørsmålet jeg har til grafikkkort...Jeg ser forskjellige maskiner leveres med f.eks ATI ett-eller-annet x200, x600, x700 osv. Har skjønt såpass at x600 er bedre enn 200...men for å spørre dumt, hvor mye bedre er det?

 

Ble mange spørsmål på en gang her, men... Hadde vært fint om noen kunne gjort meg litt klokere. :blush: