Gå til innhold

Defekt/skadet Nokia 6280-tråden (soft- & hardware)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg, som mange andre her på forumet, er eier av en Nokia 6280 med skade (enten det gjelder slark eller software-mangler). Jeg har valgt å opprette en egen tråd for dette, synes det blir for uoversiktlig/for mange svar i "den Store N6270/6280-tråden" til å kunne få gode nok svar. HVis noen moderatorer er uenige, slett denne tråden.

 

Vel; Det jeg mest av alt ønsker her er at folk kan poste sine problemer med N6280, og eventuelle løsninger på problemet/problemene, slik at folk med samme problemer lett kan få sin til å fungere ordentlig.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Problem(er): 1) Irriterende mye slark i sliderfunksjonen. 2) Telefonen skrur seg av når man spiller mp3-filer.

 

Løsning: Har ikke funnet noen ennå. Vurderer å heve kjøpet, men telefonen er perfekt hvis man ser bort i fra problemene..

 

Evt. spørsmål: Hva synes dere jeg bør gjøre? Vet noen om en mulighet for å fikse sliderfunksjonen? Har ikke lyst til å levere tlf inn igjen..

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Hadde vært fint om andre også kunne legge inn sine problemer på samme måte :)

 

Takk!

 

mvh

Eivindlt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt feil formulert der, den rekker ikke å slå seg på, den bare restarter seg selv.. rett etter det står nokia med hvit skjerm, så blir det svart, hvis jeg tar ut sim kortet så kommer det opp om jeg vil starte mobilen uten sim, så tar jeg godta og da restarter den bare igjen..

Lenke til kommentar
eivindlt:

 

Problemet med at telefonen slår seg av, har nok med bruk av minnekort å gjøre. Jeg hadde samme bug på en 6270. Dette løses ved en firmwareoppdatering.

 

Slark i slidermekanismen fikses nok ikke. Enten må du leve med det, eller forlange ny telefon (som evt. har nyere firmware).

5888785[/snapback]

 

Hvor fikser jeg slike FW-oppdateringer?

 

Har snakket med Spaceworld (hvor jeg kjøpte telefonen) angående slarken, de skulle ta den inn til reparasjon og evt. fikse nye telefon på garanti hvis jeg kom innom igjen..

Lenke til kommentar
eivindlt:

 

Problemet med at telefonen slår seg av, har nok med bruk av minnekort å gjøre. Jeg hadde samme bug på en 6270. Dette løses ved en firmwareoppdatering.

 

Slark i slidermekanismen fikses nok ikke. Enten må du leve med det, eller forlange ny telefon (som evt. har nyere firmware).

5888785[/snapback]

 

Hvor fikser jeg slike FW-oppdateringer?

 

Har snakket med Spaceworld (hvor jeg kjøpte telefonen) angående slarken, de skulle ta den inn til reparasjon og evt. fikse nye telefon på garanti hvis jeg kom innom igjen..

5891906[/snapback]

 

 

Det med reparasjon gjør de kun for at du skal være uten den telefonen i x antall uker.

 

Du bør forlange ny telefon, for dette er en kjent feil/irritasjonsmoment på Nokia 6270 og 6280. Og det skal faen ikke være kundenes problem!

Lenke til kommentar
Litt feil formulert der, den rekker ikke å slå seg på, den bare restarter seg selv.. rett etter det står nokia med hvit skjerm, så blir det svart, hvis jeg tar ut sim kortet så kommer det opp om jeg vil starte mobilen uten sim, så tar jeg godta og da restarter den bare igjen..

5891500[/snapback]

 

Fikk lyst til å svare på denne.

 

Jeg har N70 på jobben. Prøvde å installere et spill som funket på min private 7210. Når jeg starter dette spillet på N70 så skjer omtrentlig det du beskriver. Først mange striper, så hvit skjerm med "Nokia" og så blir den svart. Restart.

 

Du har ikke tilfeldigvis installert et program/spill som er tvilsomt da?

 

Har forresten byttet ut min 7210 med 6280 og har ingen problemer i det hele tatt. Kun problem med overføring av enorme musikkdata (4-500MB), men det går bra hvis jeg begrenser det til 20 sanger av gangen.

 

Ser ut som at jeg har vært heldig med slarken også, er ca. 1mm når jeg vipper på dekselet.

 

Har forresten sandisk 1GB i tilfelle du vurderer bytte av minnekort.

 

Svein.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Jeg har eb N6280. Telefonen var nesten uten slark den første dagen jeg hadde den. Etter som jeg brukte telefonen ble det bare mere og mere. Bestilte mobilen på nettet så jeg vet ikke om jeg gidder å sende den inn for så å være uten telefon i 1 måned.

 

Utenom at glidefunksjon er slarkete og virker løst og billig er det en konge telefon :D

Lenke til kommentar

Kan jo nevne mine problemer med telefonen:

- Slark (...)

- Bråk i høytaleren når jeg begynner å snakke.

- Ordlista lagrer ofte ikke nye ord.

- Ringelyden blir av og til satt til Nokia Tune

- Mye støv under skjermen

- Problemer med blåtann. Telefonen klarer ikke å sende filer til maskina, samt kommunisere med PC-suite via blåtann.

 

Ellers en glimrende telefon! :ermm:

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Når jeg har en samtale, og får en samtale nr.2 slår høytaleren seg på! Noen som har det samme problemet? (om man kan kalle det et problem)

5974059[/snapback]

 

 

Hmm, nå skjønner jeg hvorfor plutselig høytaleren slår seg på. har også problemer som andre sier her med at telefonen resetter seg når jeg spiller mp3 fra minnekort. Ellers er fortsatt slarken til å leve med....Er blitt riktig så glad i telefonen jeg :love:

Lenke til kommentar
Når jeg har en samtale, og får en samtale nr.2 slår høytaleren seg på! Noen som har det samme problemet? (om man kan kalle det et problem)

5974059[/snapback]

 

 

Hmm, nå skjønner jeg hvorfor plutselig høytaleren slår seg på.

5976224[/snapback]

 

Skjønner du hva problemet er, eller skjønte du bare at det var andre som også hadde det slik?

:)

Lenke til kommentar
Når jeg har en samtale, og får en samtale nr.2 slår høytaleren seg på! Noen som har det samme problemet? (om man kan kalle det et problem)

5974059[/snapback]

 

 

Hmm, nå skjønner jeg hvorfor plutselig høytaleren slår seg på.

5976224[/snapback]

 

Skjønner du hva problemet er, eller skjønte du bare at det var andre som også hadde det slik?

:)

5976775[/snapback]

 

Whoops, sorry. Har samme problem men har ikke satt det i forhold til hverandre før jeg leste det innlegget.

-SD-

Lenke til kommentar

Fikk nettopp min Nokia 6280 fra service etter at stjernetasten hadde tatt kvelden uten noen spesiell grunn. De hadde liksågodt tatt en firmware oppdatering i samme slengen, men nå får jeg pokker meg ikke av den fordømte blitselyden når jeg bruker kameraet. Er det en sperre lagt inn i nyeste firmware?

Lenke til kommentar

- Ringelyden blir av og til satt til Nokia Tune

 

5968436[/snapback]

 

Setter du ringetone til ein sang/melodi du har på minnekortet? det samme som du fekk har og skjedd på min(6230) og eg fant ut at feilen var at ringetonen låg på minnekortet.. men om nokia har endra det veit eg ikkje.. men det er ein mulighet. så prøv å legg tonen du skal ha på det innebygde minne :thumbup:

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med min 6280! :D

Litt slark som alle andre også har, men det var jeg klar over når jeg kjøpte den. Ingen slark når den er åpen og når den er lukket så ligger den i lomma, så det plager ikke meg.

 

Ang. ringetone som blir satt til nokia tune: Det gjelder alle toner, temaer, bakgrunnsbilde etc. som er lagret på minnekortet. Om du tar ut minnekortet med telefonen slått på blir f.eks. ringetonen og bakgrunnsbildet satt til standard om du ikke lagrer dem i telefonminnet. Det fant jeg ut ganske kjapt. Det merkelige er at det ikke er en funksjon for å sette tilbake dine valg når du setter inn minnekortet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...