Gå til innhold

TES: Negative ting ved Oblivion


Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tiden med en tråd om det som ikke er bra med Oblivion.

Sier ikke at det er et dårlig spill (er ett av de beste jeg har prøvd), men ikke alt er like bra.

Når jeg tenker meg om er det ikke så mye men det er noe, å det er sikkert noen som irriterer seg over noen ting i/ved spillet.

 

Jeg synes at det er relativt dårlig at man ikke kan se trær like lankt som man kan se landskapet.

Vannet er ikke så veldig imponerende, serlig for de som har spilt Far Cry.

Skjønner ikke hvorfor det går ann å se i 3 person når det ser så dorlig ut, og er så dorlig å styre.

Regn og snø ser heller ikke noe serlig fint ut, ved mindre du står stille så beveger regnet eller snøen seg "med" deg og det ser ekstra rart ut når nu ser opp eller ned, ser nesten ut som i Morrovind.

Musikken kan mann (jeg i hvertfall) bli litt lei av, selv om den er veldig bra (ja jeg vet at man kan skru den ned/av).

Synes også det er synd at byene er innenfor murer og man må loade for å komme inn, ikke det at det er så veldig ille mendet så fetere ut i morrovind når man kom gående å fikk se byen brette seg ut.

Men det som er verst er når man skal slåss sammen med andre er det alt for ofte det blir veldig kaotisk og de "alierte" kommer i veien så du treffer dem og ikke målet.

 

Edit: Så ikke at det var en liknende tråd lengre nede, men bre kom med innlegg.

 

Jeg spiller spillet på Xbox360.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja er ikke enig.

 

Jeg spiller kun i tredjeperson akkurat som jeg gjorde i Rune og Jedi Academy. Føler jeg har akkurat samme kontrollen der.

 

Det som jeg ikke liker er at hoppinga stort sett er en animasjon så det ser klønete ut. Man ser heller ikke utstyret ditt når du rir på hester noe som er irritabelt og kan heller ikke slåss når man rir.

 

Så er NPC`s veldig feige da. Healer du så får dem speedboost plutselig så at de rekker å ta deg uansett. Føler slåssingen er stort sett Blokker og så slå. Det funker aldri å gå All Out med sverdet mot en motstander siden han slår hardere uansett hvilken level du er.

Lenke til kommentar
Nja er ikke enig.

 

Jeg spiller kun i tredjeperson akkurat som jeg gjorde i Rune og Jedi Academy. Føler jeg har akkurat samme kontrollen der.

 

Det som jeg ikke liker er at hoppinga stort sett er en animasjon så det ser klønete ut. Man ser heller ikke utstyret ditt når du rir på hester noe som er irritabelt og kan heller ikke slåss når man rir.

 

Så er NPC`s veldig feige da. Healer du så får dem speedboost plutselig så at de rekker å ta deg uansett. Føler slåssingen er stort sett Blokker og så slå. Det funker aldri å gå All Out med sverdet mot en motstander siden han slår hardere uansett hvilken level du er.

5846928[/snapback]

Men det er ikke så bra å se i 3 person som i spill som Fable, eller Splinter Cell, det er liksom ikke meningen at man skal se i 3 person synes jeg.

Kom på en annen irriterende grafisk feil/mangel, man kan ikke se skyggen av seg selv på hesteryggen.

Lenke til kommentar
Jeg synes at det er relativt dårlig at man ikke kan se trær like lankt som man kan se landskapet.

Sett opp kvaliteten på maks, samt tweak oblivion.ini, så ser du lenger enn du behøver.
Vannet er ikke så veldig imponerende, serlig for de som har spilt Far Cry.
Igjen, sett opp kvaliteten og tweak oblivion.ini.
Skjønner ikke hvorfor det går ann å se i 3 person når det ser så dorlig ut, og er så dorlig å styre.
Knappen blir kalt "Vanity". Den er med andre ord der hovedsakelig for å kunne se hvordan du ser ut. Det vil ALLTID være klønete å spille i 3rd person view i spill hvor man ikke har auto-target.
Regn og snø ser heller ikke noe serlig fint ut, ved mindre du står stille så beveger regnet eller snøen seg "med" deg og det ser ekstra rart ut når nu ser opp eller ned, ser nesten ut som i Morrovind.
Kan ikke si meg enig. Atter en gang så er dette ting man kan stille på i settings og oblivion.ini. Det er bare maskina di som begrenser kvaliteten.
Men det som er verst er når man skal slåss sammen med andre er det alt for ofte det blir veldig kaotisk og de "alierte" kommer i veien så du treffer dem og ikke målet.
Delvis enig i denne, noe som gjør at jeg som regel velger å sette igjen folka så fremt det er mulig, for så å hente dem når jeg har ryddet vei. Det er dog ikke verre enn at man ganske enkelt presser seg inn foran NPC'ene.
Kom på en annen irriterende grafisk feil/mangel, man kan ikke se skyggen av seg selv på hesteryggen.
Jeg gjentar meg selv. Settings og oblivion.ini.
Lenke til kommentar

Det er ikke mye å sette fingeren på i dette spillet, rent bortsett fra at jeg ikke får spillt det... Kan spille i to minutter, så er det totalt krasj. Kan ikke huske et spill jeg har hatt så mye problemer med. Tror jeg skulle ha grei nok PC også? AMD64 3700+, Asus A8N-SLI Premium, 2GB Ram og X850XT skjermkort. Nyeste drivere (har forresten prøvd mange forskjellige) Defragmentert disker osv. Begriper ikke hva det kan være. Jeg har ikke problemer i noen andre spill. Trist, for det er et fantastisk spill. :(

Lenke til kommentar
Jeg synes at det er relativt dårlig at man ikke kan se trær like lankt som man kan se landskapet.

Sett opp kvaliteten på maks, samt tweak oblivion.ini, så ser du lenger enn du behøver.
Vannet er ikke så veldig imponerende, serlig for de som har spilt Far Cry.
Igjen, sett opp kvaliteten og tweak oblivion.ini.
Skjønner ikke hvorfor det går ann å se i 3 person når det ser så dorlig ut, og er så dorlig å styre.
Knappen blir kalt "Vanity". Den er med andre ord der hovedsakelig for å kunne se hvordan du ser ut. Det vil ALLTID være klønete å spille i 3rd person view i spill hvor man ikke har auto-target.
Regn og snø ser heller ikke noe serlig fint ut, ved mindre du står stille så beveger regnet eller snøen seg "med" deg og det ser ekstra rart ut når nu ser opp eller ned, ser nesten ut som i Morrovind.
Kan ikke si meg enig. Atter en gang så er dette ting man kan stille på i settings og oblivion.ini. Det er bare maskina di som begrenser kvaliteten.
Men det som er verst er når man skal slåss sammen med andre er det alt for ofte det blir veldig kaotisk og de "alierte" kommer i veien så du treffer dem og ikke målet.
Delvis enig i denne, noe som gjør at jeg som regel velger å sette igjen folka så fremt det er mulig, for så å hente dem når jeg har ryddet vei. Det er dog ikke verre enn at man ganske enkelt presser seg inn foran NPC'ene.
Kom på en annen irriterende grafisk feil/mangel, man kan ikke se skyggen av seg selv på hesteryggen.
Jeg gjentar meg selv. Settings og oblivion.ini.

5847012[/snapback]

Hehe, glemte å si at jeg spiller det på Xbox360.

Det med regnet; det følger jo etter deg å det ser ikke bra ut. Xbox versjonen skal jo være like fin som pc versjonen så skjønner ikke hvordan det ka vare "bedre hos deg. På traileren er det en sene som kameraet "kjører" opp mot en statue i regnet, det går kameraet igjennom regnet og ikke som i spillet.

Lenke til kommentar
Det er ikke mye å sette fingeren på i dette spillet, rent bortsett fra at jeg ikke får spillt det... Kan spille i to minutter, så er det totalt krasj. Kan ikke huske et spill jeg har hatt så mye problemer med. Tror jeg skulle ha grei nok PC også? AMD64 3700+, Asus A8N-SLI Premium, 2GB Ram og X850XT skjermkort. Nyeste drivere (har forresten prøvd mange forskjellige) Defragmentert disker osv. Begriper ikke hva det kan være. Jeg har ikke problemer i noen andre spill. Trist, for det er et fantastisk spill.  :(

5847069[/snapback]

Det er synd!! Alle burde spille dette spillet. Men oppdager ting jo mer jeg spiller som jeg irriterer meg over.

Lenke til kommentar

Det forklarer mye. Xbox'en kneler jo på Oblivion. Å kreve bedre grafikkvalitet på den er som å kreve at en Lada kjører fortere enn en Ferrari.

 

For å fullt ut nyte Oblivion så bør man gå for PC, da det er da man får muligheten til å endre slikt fritt, samt de utallige mods som kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Det forklarer mye. Xbox'en kneler jo på Oblivion. Å kreve bedre grafikkvalitet på den er som å kreve at en Lada kjører fortere enn en Ferrari.

 

For å fullt ut nyte Oblivion så bør man gå for PC, da det er da man får muligheten til å endre slikt fritt, samt de utallige mods som kommer etterhvert.

5847121[/snapback]

Det med mods driter jeg i.

At det er dårligere grafikk på xbox versjonen tror jeg ikke så mye på, det spulle være like bra på begge. Vil se begge å sammenlikne dem før jeg tror de ikke har gjort som de "lovet".

Lenke til kommentar

Altså. Siden Xbox'en ikke er på nært så kraftig som en high-end PC, så sier det seg selv at den ikke kan kjøre ting like bra som en PC. Joda, Xbox-versjonen er sikkert den samme som PC-versjonen, men som allerede nevnt så har man ikke de samme muligheten til å gjøre de samme instillingene på en Xbox som man har på en PC. Derfor vil man alltid få bedre grafikkvalitet på en PC enn på en Xbox eller hvilken som helst annen konsoll pr. i dag.

Lenke til kommentar
Altså. Siden Xbox'en ikke er på nært så kraftig som en high-end PC, så sier det seg selv at den ikke kan kjøre ting like bra som en PC. Joda, Xbox-versjonen er sikkert den samme som PC-versjonen, men som allerede nevnt så har man ikke de samme muligheten til å gjøre de samme instillingene på en Xbox som man har på en PC. Derfor vil man alltid få bedre grafikkvalitet på en PC enn på en Xbox eller hvilken som helst annen konsoll pr. i dag.

5847197[/snapback]

Ok er det bare jeg som er naiv når jeg hører spesifikasjonene på 360? Den er jo noe av det kraftigste som er å oppdrive.

Så hvordan kan man skru opp grafikken i .ini filen over det som er det beste? "Begge er like" så det burde ikke gå ann.

 

Men det med Reinet Slash; har du sett hvordan det følger etter deg når du går rundt?

Skulle vert slik som i PGR2 hvor regnet kommer mot deg når du beveger deg frem.

I Oblivion føles det av og til som det ikke regner i "verden" men bare det du er (det er jo forståelig siden det hadde krevd veldig mye) men det er nesten som man kan se ut av regnet.

Lenke til kommentar

Det med tredje person. Så heiter jo faktisk keymappen til tredje-person for "Vanity-Mode" og vanity betyr jo sånn sjølvdigging. Det handler eigentleg berre om å sjå rundt fyren din og seie "Fy dæggern, den karen ser smooth ut." Men så kjem jo Uncle Sugah og du får litt heath på deg og alt går til helvete.

Endret av Lord Reanicus
Lenke til kommentar
Det med tredje person. Så heiter jo faktisk keymappen til tredje-person for "Vanity-Mode" og vanity betyr jo sånn sjølvdigging. Det handler eigentleg berre om å sjå rundt fyren din og seie "Fy dæggern, den karen ser smooth ut." Men så kjem jo Uncle Sugah og du får litt heath på deg og alt går til helvete.

5847284[/snapback]

Det forklarer jo hvorfor det suger så jævlig :p

Lenke til kommentar
Så hvordan kan man skru opp grafikken i .ini filen over det som er det beste? "Begge er like" så det burde ikke gå ann.

5847271[/snapback]

Alle instillinger som man kan stille på ingame i Oblivion er presatte verdier. I .ini-filen kan man derimot stille på mer enn det man kan i ingame-options, og man kan velger høyere og lavere verdier, alt etter som man ønsker.

Ta en titt på disse om det er mer du lurer på ang. dette:

Link 1

Link 2

Link 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...