Gå til innhold

På reise med mobil

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig ikke tenkt å legge ut noen bilder i dag, men dere får et par likevel. Disse to er tatt med mitt nye favorittkamera, Sony Ericsson K600i. De 1,3mp det har å by på er ikke mye, og ikke har det AF heller. Likevel kan man få ganske stilige bilder, hvis man utnytter svakhetene i mediet.

Bildet fra veien er på landet utenfor Roma. Det er innefor kommunegrensene, men likevel et vakkert landskap. Tok noen bilder med dSLR, men ble mest fornøyd med dette.

Det andre er fra metrostasjonen ved pyramiden. Husker ikke hva den heter i farten, men bildet er tatt med lang lukkertid, og har blitt gitt en litt romantisk tint for å varme det litt opp. Det er også softet litt.

post-76334-1143819794_thumb.jpg

post-76334-1143819815_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilbilder.. et friskt pust i kritikken. :w00t:

Tøff stemning i det første bildet, ganske dystert. Muren til høyre får det til å minne litt om krigsbilder. Definitivt ikke et jeg blir glad av, men tøft.

Nr2: Kanskje litt blurry for meg, men mobil og lang eksponering er vel ikke det enkleste å få til. Kult med linjene som drar blikket innover mot midten. Ser for meg den klassiske teknikken med å zoome med lang lukkertid. :p

Dette var noe annet enn det jeg får til med min kameratelefon, av typen fra kritt-tiden. Morsomt å se at man får kule resultater med sånt også.

Edit: Ustedalen svarte mens jeg skrev. Morsomt at flere tenkte på krig der.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Ja, det er helt klart at nå er det snart på tide at pixelpeeperne rundt omkring på foto.no, dpreview, fredmiranda osv drar igjen glidelåsen og heller kommer seg ut å tar bilder.

Hvor mange her i verden printer ut 1*2meter og klistrer opp i trynet på tilskuerne..??

Jaja, nok sukk, tilbake til bildene: Synes faktisk dette ble skikkelig bra. Bortsett fra dynamikken som er borte i bilde1 kunne det godt hengt på veggen min.. Bilde2 er utrolig bra. Vet ikke om du har klart å få effekten in-real eller om du har blurret i PS, men var veldig kult uansett.

Lenke til kommentar
Bilde2 er utrolig bra. Vet ikke om du har klart å få effekten in-real eller om du har blurret i PS, men var veldig kult uansett.

5846512[/snapback]

Det er en kombinasjon av bevegelsesuskarphet og litt softing i PS. Var veldig fornøyd med det resultatet selv. Alle kameraer kan brukes til å ta spennende bilder, bare oppløsningen er over et visst minimum.

Lenke til kommentar

Mitt første digitalkamera hadde 1.3 MPx, og det var masse på den tiden. Kostet mye mer enn en 350D el.l. gjør i dag!

Flott å se noen slike bilder. Selv om de ikke er de beste jag har sett av deg er det jo ikke pga kameraet. Det første gror veldig igjen i skyggene?

Det beste bildet jeg har tatt av min mor er forøvrig 288x352 pix! Tatt med min antikvariske, 3 år gamle T610 da den fortsatt var ganske ny og sprek (dvs før "linsa "ble helt mattslipt av å ligge og skramle i lomma sammen med nøkler etc..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...