Gå til innhold

PCI-kort med 4gb ram som HDD.

Anbefalte innlegg

Gigabyte Technologies har nå lansert ett PCI kort som kan brukes som vanlig SATA harddisk. Gigabyte lover opptil 1,5Gb/sekund overføringshastighet, noe som må sies og være en drastisk økning fra dagens teknologi.

Les mer om dette her:http://bloggen.itavisen.no/index.php?optio...id=51&Itemid=25

Se på den videoen, oppstart av windows xp på 3 sekunder :dribble:

< Beklager at jeg trykket rediger i stedet for svar på innlegget. Innlegget ditt er tibakestillt til slik det var opprinnelig. Mitt innlegg kommer litt lengre ned her. -Simen1- >

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var sinnsykt kjapt! Og det er neppe det at transferrate er økt fra ca 75 (for tradisjonelle harddisker til 150 MB/s som er skylden i at ytelsen øker med kanskje 10-20 ganger over vanlige harddisker.

Hint: Aksesstiden er trolig redusert over 100 ganger i forhold til tradisjonelle harddisker.

Link til HW sin artikkel.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikkje meg heilt på dei som seier at dette er dyrt, det er jo mye billigere enn å kjøpe eit 7900GTX for eksempel.

Tenk på at om du bare velger 7900GT isteden så har du rå til dette, og å ein slik merker du MYE bedre enn forskjellen mellom GT og GTX versonen av kortet det gjelder bare å prioritere riktig...

Eg må også påpeke at dette vil vere eit utrolig bra alternativ til scsi for dei som jobber mykje med photoshop, 3dmax osv!

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Hvis man absolutt -må- ha dette så er det vel greit nok, hvis man har de tusenlappene å legge ut. Jeg sier bare at jeg selv hadde foretrukket å kjøpe 1 TB verdt i harddiskplass, enn å kjøpe denne der det bare er noen få GB til samme pris. Er vel en prioriteringssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...