Gå til innhold

OZ vs Prison Break


Anbefalte innlegg

Ja, nå har jeg sett alle episodene av Prison Break og de 6 første av OZ. Hvorfor har jeg ikke sett flere av OZ? Vel, serien mangler et plot. Det er ingenting som trigger emg til å se nok en episode, slik som spenningen og de interessante karakterene i Prison Break gjør. Foruten Lost, så må Prison Break være den beste serien jeg har sett på lang tid.

 

Folkens? Hvorfor hevder noen at OZ er bedre enn Prison Break? Hvorfor skal jeg fortsette å se på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunn 1 til at Oz er bedre enn Prison Break:

 

Den har en mye tøffere linje, som PB mangler deluxe. (Språk, vold, sex etc)

 

Grunn 2 til at Oz er bedre enn Prison Break:

 

Har mye mer interessante figurer og konflikter.

 

Grunn 3 til at Oz er bedre enn Prison Break:

 

Prison Break er så jævla glætt. "Ooh, jeg mista en tå". Prøv heller å få akilleshælene kutta opp eller alle familiemedlemmene dine drept du, pingle-Scofield.

 

Grunn 4 til at Oz er bedre enn Prison Break:

 

Følelsen av angst og depresjon er MYE bedre framstilt. PB mangler dette, og siden det prøver å være relatert til et fengsel, syns jeg det blir helt latterlig.

 

 

 

Forøvrig er sjangrene på Oz og PB henholdsvis drama og spenning, så de som er ute etter pur spenning er vel naturligvis mer glade i PB. Selv syns jeg Oz var ganske spennende til tider.

 

Akkurat nå kommer jeg ikke på noe mer å si. Fyr løs!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fengselet i PB har en mye tøffere linje vil nå jeg si. Det virker ganske u-utholdelig der med tanke på at fengselet er gammelt og fullt av utro vakter.

Når du snakker om drap, så er det ikke rent få som skjer utenfor fengselsmurene. Heller ikke innenfor.

Det er nok av vold også, og sex vet vi foregår. Vi slipper derimot å se det, i motsetning til i nye forkastelige "homsefilmer" og OZ?

Lenke til kommentar
Fengselet i PB har en mye tøffere linje vil nå jeg si. Det virker ganske u-utholdelig der med tanke på at fengselet er gammelt og fullt av utro vakter.

Når du snakker om drap, så er det ikke rent få som skjer utenfor fengselsmurene. Heller ikke innenfor.

Det er nok av vold også, og sex vet vi foregår. Vi slipper derimot å se det, i motsetning til i nye forkastelige "homsefilmer" og OZ?

5828022[/snapback]

 

LOL, fengselet i PB tøffere? Jeg er sjokkert. Og når du snakker om utro vakter er ikke det akkurat Oz' største mangelvare :roll:

 

PB er for kleen. Alt går så glatt. Og at helten kom og redda doktoren under opptøyene gjorde meg bare kvalm. Stereotyp dritt.

Lenke til kommentar

Enig det, Oz er uovergåelig. Synd at Simon Adabesi døde da, det trakk oz litt ned, men fortsatt synes jeg psykotiske advokater som blir torturert og svidd in nazikors på rævballa, driter i kjeften på nazien og skambankern er bedre en softcore PB. Så når det er sagt Cun så er Oz mye bedre og spennings nivået er til tider i Oz ti ganger mer intenst enn PB.

Lenke til kommentar

Helt enig! Synes OZ er bedre enn PB på alle måter. Frykter at jeg repeterer det cun sier nå menneh:

 

*Hvorfor OZ er bedre*

1) Språk, sex mellom fanger (vanlig), vold (HBO vs snille FOX?).. realisme

2) Totalt uinterresante karakterer i PB

3) OZ fokuserer på flere personer/konflikter

4) Hovedfokuset ligger på fengselslivet og personene (deres utvikling) i motsetning til PB, hvor det eneste fokuset ligger på å få finne en rømningsvei og få broren fri. I OZ er det personene (konfrontasjonene mellom fangene) som driver historien fram. PB preges av cliffhangere og langsom runkning fram til slutten som vi veit kommer til å gå bra.

 

I mine øyne er det ikke en eneste ting PB gjør bedre enn OZ.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...