PMnormal Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Kanskje det blir for mye med tre bilder om gangen, så jeg legger bare ut et i dag. Dette er tatt vis-a-vis Roma Termini. Selv om jeg elsker å ta bilder av slike søyleganger, så ble jeg ikke fornøyd med dette før jeg tok det en skikkelig tur innom PS. Hva synes dere? 20D med Sigma 18-50/3,5 osv på 18mm. Iso 1600, 1/100s og f/5,6. Endret 28. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
kak Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg likte det godt etter at du boosta opp fargene (jeg har sett originalen), og synes også det er veldig bra at de to i forgrunnen ikke ser i kameraet! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Veldig fin og varm stemning der. Soft-effekten kler bildet godt, syns jeg. Det eneste man kan irritere seg over er taggingen på den ene søylen, om man skal være super-pirkete. Vi har vel etterhvert skjønt at din stil ligger i reportasje-området, så da ser man det litt annerledes. Hadde det vært en glatt framstilling av arkitektur ville det vært et stort irritasjonsmoment. Uansett, godt bilde. Finner ikke noe spesielt å kritisere. Lenke til kommentar
tomtomtom Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hvordan får du bildet til å se så "mykt" ut? Edit: Ser at SirM beskriver det som soft-effekt. Finner vel det et sted i Photoshop. Endret 28. mars 2006 av tomtomtom Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Flere måter å gjøre det på, enten ved spesielle plugins, eller en klassiker som å duplikere layer, kjøre på masse blur og sette blendingen til overlay (eller annet som passer, kommer helt an på bildet). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg testet ut samme effekt på et bilde som i utgangspunktet var misslykket. Også tatt på 18mm, ellers iso 400, 1/1000s og f/9. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nesten litt surrealistisk. Synd at det ikke er antydning til detaljer i skyggene, ellers kunne det blitt pent. Nå blir de for dominerende. Bortsett fra det er stemningen ganske pen. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Likte begge bidlene, men det siste minnet meg om HL:2 Lost Coast, med HDR på, ble ganske kult Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Fine bilder Har ikke så mye mer å si enn de andre her har sakt... Liker det første best. Fargene ble bra, ja. Får en varme over bildet, samtidig som menneskene på det har dystre trekk over seg, og den blandingen liker jeg. Fin kontrast Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det første bildet er veldig fint, og det er veldig varm stemning. Tok meg den frihet til å fjerne taggingen. Tok en rask jobb i Photoshop, og må si det ser mye bedre ut, uten taggingen. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Gatefotoet fra Roma, hva er manipulert på det? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Det er langt i fra nøytralt. Tror de fleste regner kraftige forandringer i farge og fokus som manipulering, og ikke forsterking? Endret 31. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 For meg betyr manipulering at man tar fra/legger til elemeter i bildet. Men nå har jo ikke jeg sett originalen. Men fargejusteringer regner jeg ikke som manipulering. Men dette vil vel anatakeligvis være subjektivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå