Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå skal Norske fildelere tas

Anbefalte innlegg

Ifølge digi.no skal nå fildelere i Norge tas...Film og musikkbransjen sitter idag i hemmelige møter sammen med sjefene i store IT-selskapene og internettleverandørene...

Vil dere fortsatt laste ned og dele hvis de begynner og raide som de gjør i Sverige og Danmark..... :hmm:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge digi.no skal nå fildelere i Norge tas...Film og musikkbransjen sitter idag i hemmelige møter sammen med sjefene i store IT-selskapene og internettleverandørene...

Vil dere fortsatt laste ned og dele hvis de begynner og raide som de gjør i Sverige og Danmark..... :hmm:

5824668[/snapback]

Kommer nok til og fortsette å laste, men kutte ned litt på delingen.

Men de som bruker torrent har ikke mye og frykte:

På direkte spørsmål fra digi.no forteller Tøndel at fildelingsprogrammet Bittorrent er mindre brukt her i Norge. Det er Direct Connect-systemet MPA først og fremst vil konsentrere seg om.

Lenke til kommentar
:ohmy: Så hvis du har delt noen sanger kan det være en hvis sjanse på å bli tatt?

5824853[/snapback]

Deler du sanger er det vel alltid en viss mulighet for det ja, på samme måte som det alltid er en viss mulighet for å dø i trafikken. Jeg tviler på at sannsynligheten blir veldig høy.

AtW

Lenke til kommentar

Så fint at jeg ikke er noen norsk fildeler da :) Laster nesten aldri ned ting mere...har ikke bruk for all skiten som releases. I mine yngre dager hadde jeg ei hel hylle med brente CD'r med warez på..hva pokker er vitsen med det tenkte jeg til slutt..prøver jo aldri 99% av skiten likevel.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Så fint at jeg ikke er noen norsk fildeler da :) Laster nesten aldri ned ting mere...har ikke bruk for all skiten som releases. I mine yngre dager hadde jeg ei hel hylle med brente CD'r med warez på..hva pokker er vitsen med det tenkte jeg til slutt..prøver jo aldri 99% av skiten likevel.

5824943[/snapback]

Det er mye skit som releases ja.

Laster derfor bare det jeg skal bruke, eller kommer til og bruke. Og deler de nye releasene jeg tar ned.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at for og bli dømt så må du ha delt en hel film eller sang eller hva de enn måtte ta deg for...De som bruker torrents laster jo aldri ned alt fra en og samme person så det er jo egentlig bare bruddstykker de er og henter...Er sikkert noe helt annet når det gjelder og dele da men prinsippe er vel det samme der også går jeg utfra...Rett meg hvis jeg tar helt feil..... :innocent:

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at for og bli dømt så må du ha delt en hel film eller sang eller hva de enn måtte ta deg for...De som bruker torrents laster jo aldri ned alt fra en og samme person så det er jo egentlig bare bruddstykker de er og henter...Er sikkert noe helt annet når det gjelder og dele da men prinsippe er vel det samme der også går jeg utfra...Rett meg hvis jeg tar helt feil..... :innocent:

5825070[/snapback]

Jeg har hørt den teorien mange ganger, men har aldri sett noe som tyder på at det er riktig at man kan straffes mindre for å dele bare brudstykker, evt laste.

AtW

Lenke til kommentar

Tror egentlig den teorien kan legges på is...Etter det jeg kan huske så var det vel en mann fra Østlandet eller hvor det nå enn var som nylig ble dømt for og legge ut en eller annen norsk film på en av de mest populære torrentsidene...Det vil jo si i utgangspunktet at deler man deler av en film er det nok til og bli dømt...Eller er det sånn at de kan spore kilden til den som legger ut filmen først og bare straffe han uten og ta de som har lastet ned fra han...

Lenke til kommentar

Synes dette er helt greit jeg; lille Ole som henter ned et TV-program i ny og ne eller en håndfull MP3'er er jo ikke akkurat det de vil konsentrere seg om.

Folk som derimot bevisst deler hundrevis av komplette album og mange titalls filmer som kanskje knapt nok har kommet på kino vet utmerket godt at de gjør noe som ikke er rett. At disse får svi gjør meg absolutt ingen ting.

Lenke til kommentar
Synes dette er helt greit jeg; lille Ole som henter ned et TV-program i ny og ne eller en håndfull MP3'er er jo ikke akkurat det de vil konsentrere seg om.

Folk som derimot bevisst deler hundrevis av komplette album og mange titalls filmer som kanskje knapt nok har kommet på kino vet utmerket godt at de gjør noe som ikke er rett. At disse får svi gjør meg absolutt ingen ting.

5825166[/snapback]

Det er vel disse personene som deler alle filene som faktisk gjør det mulig for "lille Ole" å laste ned et TV-program i ny og ne :roll:

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar

har sagt det før og sier det igjen, avgiftsnorge hopper rett på denne fildelings "krimmen" da det er masse småbøter å hente, og vi vet alle at politiet , som jo har sååå dårlige budsjetter, heller vil arrestere nerder enn russiske heroinmafiosoer, da nerder alldri gjør motstand, mot ekte kriminelle som skyter på politi.

og at det er penger for politi å hente er jo ingen hemmelighet, bare se hvor mange som leser denne tråden- beslaglegg alle disses pcer, og du har en fin fortjeneste.

Lenke til kommentar
Det er vel disse personene som deler alle filene som faktisk gjør det mulig for "lille Ole" å laste ned et TV-program i ny og ne  :roll:

5825206[/snapback]

Ja, ikke sant. Nettopp derfor disse bør taes og ikke de små fiskene som alikevel ikke distribuerer videre i særlig grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...