Gå til innhold

Formatere fra FatX til NTFS?


sablabra

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en 320gb ide harddisk her nå som har tidligere vært i en xbox(og er da formatert med FatX). Men nå skal jeg ha den i pcen, så da må jeg formatere den over til NTFS. Men hvordan gjør jeg det? Jeg prøvde å koble den til pcen og formatere med windows xp cden, men den fant ikke disken... Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Finner BIOS disken?

Hvis ikke er sikker jumperene feil.

 

Windows skal finne den i diskbehandling, uansett om den er i evt. ukjent format, og du skal da kunne formatere disken som "vanlig".

Lenke til kommentar

Den kommer ikke automatisk opp i explorer (min datamaskin) dersom du setter harddisken i pcen, fordi fatx ikke støttes i windows.

 

hvis du skal formatere den må du finne harddisken under:

 

Start\kontrollpanel\administrative verktøy\datamaskinbehandling\lagringsplass\diskbehandling.

 

Så må du opprette partisjon(er) og formatere de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Det er riktig at den ikke skal komme opp i Explorer/utforskeren om det er en ukjent partisjon. Men som jeg skriver; Diskbehandling skal se den. Selv om den vil håndtere den som ukjent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, jeg tror årsaken til at det ikke fungerer er fordi hardisken er locked. Jeg koblet den nemlig til xboxen min, og der står det at den er locked. Så jeg prøvde å låse den opp gjennom xenium oset, men det fungerte ikke. Derfor prøvde jeg å formatere hardisken med xenium oset, men det fungerte heller ikke. Nå er jeg helt tom for ideer. Noen som aner hva jeg kan gjøre? Jeg har satt den som cable select i xboxen, det skal fungere. Og når jeg koblet den til pcen så kommer den opp under disk drives i device manager, men jeg får ikke laget noen partisjoner...

Lenke til kommentar

lit usikker i gangen her, men mulig du har gjort det store, altså at du ikke kan bruke disken. Du må ha et passord for å unlocke disken og om jeg husker rett er den borte (når du setter den i en pc eller noe) som sagt er jeg helt i tåka her, vet bare at xbox disker og formatering er et problem. Sjekk xbox-scene etter guider, og forumet etter støtte

Lenke til kommentar
har du prøvd og låse opp hdden i config magic?

5862803[/snapback]

 

Det er vel program til xboxen? Vel, jeg får ikke gjort noen ting med xboxen annet enn å gå inn i oset til xenium chipen. Hele hardisken virker helt tom...

 

EDIT: Det ser ut til at jeg kanskje har flaks nå. Jeg har nemlig hovedkortet til xboxen hans slengende på bordet her, så da tror jeg det vil fungere å flytte over chipen og unlocke med han sitt hovedkort :fun: . Jeg tror ikke jeg rekker det i dag, men i morgen.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...