Hagforce Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Hei! Noen som vet om en bra freeware brannmur til windows? Takker for alle tips! Endret 23. mars 2006 av Hagforce Lenke til kommentar
Patz Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Personlig foretrekker jeg (Sunbelt) Kerio personal firewall. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hei! Jeg anbefaler ZoneAlarm. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 ZoneAlarm her også, synes den er ganske bra.. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 smoothwall, men det blir vel i en helt annen dimensjon igjen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Bruker sygate firewall men de er vel kjøpt av norton nå så vet ikke om de tilbyr den lenger... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 XP sin innebygde 5823707[/snapback] Den er ikke trygg. Den slipper for mye gjennom. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Den er ikke trygg. Den slipper for mye gjennom. Hilsen, efikkan. 5823884[/snapback] Langt i fra - den slipper ikke gjennom noe som helst - kun hvis brukeren er dum nok til å åpne for ting. Det er mange tester på nettet som viser at denne er helt på høyden med konkurrerende produkter. Jeg har hatt min WinXP installasjon siden høsten 2002 og har aldri hatt en eneste virus/trojan o.l. på maskinen min. Bruker kun Norton Antivirus og XP sin innebygde firewall. Installerte og scannet med spybot+ad-aware for et halvt år siden for moro skyld og det eneste de fant var cookies... Endret 28. mars 2006 av Doogle Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) bruker også xp sin brannmur med NOD32 , og har aldri hatt problemer eller noe innbrudd Endret 2. april 2006 av halnes1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 XP sin innebygde 5823707[/snapback] Den er ikke trygg. Den slipper for mye gjennom. Hilsen, efikkan. 5823884[/snapback] Hva konkret mener du den slipper igjennom? Den er litt "primitiv" i oppsettet, og stenger ikke utgående trafikk, og er således ikke så godt egnet for firmaer, men til privatbrukere er det jo en helt fin, og veldig å sette opp? AtW Lenke til kommentar
kaane Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Den er ikke trygg. Den slipper for mye gjennom. Hilsen, efikkan. 5823884[/snapback] Langt i fra - den slipper ikke gjennom noe som helst - kun hvis brukeren er dum nok til å åpne for ting. Det er mange tester på nettet som viser at denne er helt på høyden med konkurrerende produkter. Jeg har hatt min WinXP installasjon siden høsten 2002 og har aldri hatt en eneste virus/trojan o.l. på maskinen min. Bruker kun Norton Antivirus og XP sin innebygde firewall. Installerte og scannet med spybot+ad-aware for et halvt år siden for moro skyld og det eneste de fant var cookies... 5824874[/snapback] Vel, ja og nei! Den stopper greit inngående trafikk. Poenget er vel også å stoppe adware, trojanere og annen f...skap som vil UT. Der duger ikke M$ i det hele tatt! Det er ikke noe jeg bare tar ut av løse lufta. Ed Skoudis (forfatter av CounterHack og Malware: Fighting Malicious Code, samt kjent foredragsholder hos SANS - www.sans.org) presiserte det rimelig tydelig på et kurs jeg var på for en måned siden; kort fortalt - XP firewallen duger ikke! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Den er ikke trygg. Den slipper for mye gjennom. Hilsen, efikkan. 5823884[/snapback] Langt i fra - den slipper ikke gjennom noe som helst - kun hvis brukeren er dum nok til å åpne for ting. Det er mange tester på nettet som viser at denne er helt på høyden med konkurrerende produkter. Jeg har hatt min WinXP installasjon siden høsten 2002 og har aldri hatt en eneste virus/trojan o.l. på maskinen min. Bruker kun Norton Antivirus og XP sin innebygde firewall. Installerte og scannet med spybot+ad-aware for et halvt år siden for moro skyld og det eneste de fant var cookies... 5824874[/snapback] Vel, ja og nei! Den stopper greit inngående trafikk. Poenget er vel også å stoppe adware, trojanere og annen f...skap som vil UT. Der duger ikke M$ i det hele tatt! Det er ikke noe jeg bare tar ut av løse lufta. Ed Skoudis (forfatter av CounterHack og Malware: Fighting Malicious Code, samt kjent foredragsholder hos SANS - www.sans.org) presiserte det rimelig tydelig på et kurs jeg var på for en måned siden; kort fortalt - XP firewallen duger ikke! 5885223[/snapback] Får du en trojan, så må maskina fikses uansett, for deg personlig har det ikke så me å si at den ikke stopper utgående, selv om det er mer høflig for allmennheten. AtW Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er skremmende å høre den mentaliteten fra folk her, som foretrekker å bruke Windows sin brannmur. At du aldri har hatt et innbrudd på din PC fordi du benytter en viss brannmur (Dette gjelder alle og ikke bare Windows sin) betyr ikke at du er sikker. At en av 1000 blir angrepet betyr ikke at resterende 999 er sikker, selv om de aldri har opplevd å bli angrepet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Fant dette tilbudet via microsofts sider . McAfee Personal Firewall Plus 90 dager fri abn. http://us.mcafee.com/root/landingpages/def...id=402&cid=8437 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er skremmende å høre den mentaliteten fra folk her, som foretrekker å bruke Windows sin brannmur. At du aldri har hatt et innbrudd på din PC fordi du benytter en viss brannmur (Dette gjelder alle og ikke bare Windows sin) betyr ikke at du er sikker. At en av 1000 blir angrepet betyr ikke at resterende 999 er sikker, selv om de aldri har opplevd å bli angrepet. 5890103[/snapback] Hva er galt med windows sin firewall, hva slags angrep er det den ikke stopper? AtW Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 tja, kerio personal er bare gratis i basic mode, hvor du ikke har mange viktige funksjoner However, if you do not get your 1-year subscription for just $14.95, the product will continue to run in basic (free) mode, but SHUT DOWN the following important protection features: - No more host-based intrusion prevention - No more protection of your private info like credit cards - No more blocking of potentially bad Java and VB scripts - No more spyware-cookie blocking - No more ads and popup blocking You don't want to lose these features! Thousands of people buy it every month. Subscribe today to get your own full year of protection for just $14.95. Offer ends March 31, 2006! Every next year the subscription is just $9.95. A no-brainer to protect your PC. Here is the link to get it: quote fra mailen jeg akkurat fikk fra kerio Lenke til kommentar
quakie Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Mye av det som er skrevet i den mailen kan du likevel bruke andre programmer til . Adaware, spybot S&D osv.. Bare vær oppmerksom på at Zone Alarm ikke går sammen med Azureus. Så hvis du bruker det må du bruke en annen brannmur . Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 flaks jeg ikke orket å laste ned zone alarm da Lenke til kommentar
Patz Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 tja, kerio personal er bare gratis i basic mode, hvor du ikke har mange viktige funksjoner However, if you do not get your 1-year subscription for just $14.95, the product will continue to run in basic (free) mode, but SHUT DOWN the following important protection features: - No more host-based intrusion prevention - No more protection of your private info like credit cards - No more blocking of potentially bad Java and VB scripts - No more spyware-cookie blocking - No more ads and popup blocking You don't want to lose these features! Thousands of people buy it every month. Subscribe today to get your own full year of protection for just $14.95. Offer ends March 31, 2006! Every next year the subscription is just $9.95. A no-brainer to protect your PC. Here is the link to get it: quote fra mailen jeg akkurat fikk fra kerio 5897394[/snapback] Jaggu, dette har nok skjedd etter at de ble kjøpt opp av Sunbelt. Versjon 4.2 mangler kun reklameblokkering i free mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå