Gå til innhold

7900 GTX (SLI) + BF2 = CRASH

Taggart

Anbefalte innlegg

Har etter anskaffelsen av 2 stk XFX 7900 GTX erfart at det ikke er mulig å spille BF2 med mindre jeg i "kontrollpanelet" (under advanced settings) definerer SLI rendering mode som "SLI single-GPU rendering".

SLI antialliasing og SLI multi-GPU rendering resulterer i at maskinen enten går rett til desktop evt. restarter. Har også fått blå skjerm med noe hvit skrift, men den forsvant så fort at det ikke var mulig å få med seg budskapet. Ikke uvanlig med 2-4 shutdowns - og påfølgende restart av maskin og ny innlogging i spill - i løpet av et brett BF2...

Har prøvd forskjellige drivere (84.20, 84.21 og 84.25) uten at dette endrer noe som helst. Driver-versjon 84.25 vil heller ikke kjøre BF2 i SLI single-GPU rendering mode uten crash, og kan mao. ikke brukes på BF2 i det hele tatt... :(

Dette var ikke en problemstilling med de forrige kortene som sto i maskinen - 2 stk XFX 7800 GTX - og er en "litt" kjedelig problemstilling ettersom "BF2 karrieren" og ønsket om mest mulig "eye candy" i utgangspunktet var årsaken til anskaffelsen. Oppsettet er ikke overklokket eller modifisert på noen som helst måte.

Og sist, men ikke minst, jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med dette og hvor jeg evt. skal melde fra om problemstillingen for å få dette utbedret. Noen innspill? Andre brukeres erfaringer?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har etter anskaffelsen av 2 stk XFX 7900 GTX erfart at det ikke er mulig å spille BF2 med mindre jeg i "kontrollpanelet" (under advanced settings) definerer SLI rendering mode som "SLI single-GPU rendering".

SLI antialliasing og SLI multi-GPU rendering resulterer i at maskinen enten går rett til desktop evt. restarter. Har også fått blå skjerm med noe hvit skrift, men den forsvant så fort at det ikke var mulig å få med seg budskapet. Ikke uvanlig med 2-4 shutdowns - og påfølgende restart av maskin og ny innlogging i spill - i løpet av et brett BF2...

Har prøvd forskjellige drivere (84.20, 84.21 og 84.25) uten at dette endrer noe som helst. Driver-versjon 84.25 vil heller ikke kjøre BF2 i SLI single-GPU rendering mode uten crash, og kan mao. ikke brukes på BF2 i det hele tatt...  :(

Dette var ikke en problemstilling med de forrige kortene som sto i maskinen - 2 stk XFX 7800 GTX - og er en "litt" kjedelig problemstilling ettersom "BF2 karrieren" og ønsket om mest mulig "eye candy" i utgangspunktet var årsaken til anskaffelsen. Oppsettet er ikke overklokket eller modifisert på noen som helst måte.

Og sist, men ikke minst, jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med dette og hvor jeg evt. skal melde fra om problemstillingen for å få dette utbedret. Noen innspill? Andre brukeres erfaringer?

På forhånd takk!

5796785[/snapback]

Fin maskin du har ihvertfall, syntes det er merkelig at dette skjer.. Etter det jeg har lest så bruker 7800GTX like mye power (eller mer) som 7900GTX, så det er utelukket. Fungerer alt annet av spill strålende?

Lenke til kommentar

Har prøvd forskjellige drivere (84.20, 84.21 og 84.25) uten at dette endrer noe som helst. Driver-versjon 84.25 vil heller ikke kjøre BF2 i SLI single-GPU rendering mode uten crash, og kan mao. ikke brukes på BF2 i det hele tatt...  :(

På forhånd takk!

5796785[/snapback]

Fin maskin du har ihvertfall, syntes det er merkelig at dette skjer.. Etter det jeg har lest så bruker 7800GTX like mye power (eller mer) som 7900GTX, så det er utelukket. Fungerer alt annet av spill strålende?

5796886[/snapback]

Har ingen andre spill enn BF2 så jeg vet ikke, men alt fungerte greit med de forrige kortene så.... PSUen er helt sikkert kraftig nok til å drive "kassa", så tror neppe det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
2 ting slå meg  nå

lite strøm og  varme

5796932[/snapback]

Maskinen har nå gått i 6 timer og temperaturen på systemet som sådan ligger på 42 grader og CPU på 50 grader. Etter noen timer med spilling ligger system på 50/51 og GPU ca 60.

MIST 600W skal holde i bøtter og spann ettersom jeg hadde MIST 500W til de forrige kortene uten problemer og nå oppgraderte til 600W for å være på den sikre siden...

Til Alcoholiday, Ikke mye poeng med SLI oppsett dersom man ikke kan "enable" det overhodet. Da har jeg ett kort for mye i "kassa"... Har ikke kjørt med BF2 profilen som følger driver, og skal prøve det senere i kveld. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Leste på guru3D og NV news om en del som hadde problemer med XFX og BGF sin fabrikklokka versjon av 7900 GTX kortet. Det viser seg at levereandøren har levert korta med høyere minneklokk en hva de er stabile for. Dette slo spesilet ut i for de som hadde Sli pga temp/klokkehastighet.

Prøv å klok ned skjermkortminnet bare for å teste om det er det.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Leste på guru3D og NV news om en del som hadde problemer med XFX og BGF sin fabrikklokka versjon av 7900 GTX kortet. Det viser seg at levereandøren har lever korta med høyere minneklokk en hva de er stabile for. Prøv å klok ned skjermkortminnet bare for å teste om det er det.

5797043[/snapback]

Oki doki. Skal prøve det også. I 3DMark06 fikk jeg ikke minnet høyere enn 1775 mot 1750 fra XFX før ting skar seg, så skal ikke se vekk i fra at det muligens er problemet...

Detter inn gode forslag her nå, og tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Jeg har 6800GT SLI kjøpte det før feien i fjord og det tok mange driver oppdateringer før de funka stabilt  :p

Vente kanskje? :p

5797069[/snapback]

Ertekroken :!:

Er redd for at du har dagens mest plausible svar, men samtidig er det også det eneste svaret jeg fryktet for da kommer det til å gå vinter og vår før det blir noen bedring hos gamlefar... SUKK!

MEN skal prøve øvrige innspill FØR jeg legger meg inn til behandling... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...