Itw Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Skal kjøpe DFI lanpart hovedkortet, men blir litt i tvil om vilket jeg skal velge.. Hva er forskjellen på de forskellige korta? DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D DFI LANPARTY UT nF4-D Er de att ett av de har flere s-ata enn de andre? Og vilket av de skal man velge, de er jo ikke noen stor prisfoskjell så, og skal så klart ha de med flest s-ata kontakter:) Og ikke sli:) Tusen takk for evnt all hjelp som måtte komme:) Btw når jeg har en post, hvordan cpu 3500 eller 3700 stor forskjell? Verdt de kontra pris ytelse? Og hvilken skal man velge venice eller den andre og hva er forskjellen? Endret 21. mars 2006 av Itw Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 22. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) DFI har ikke noe noe modell i Lanparty- serien som heter DFI LANPARTY UT nF4-D, her er en link til en oversikt over tilgjengelige modeller. Merk at du bare finner èn NF4-modell som ikke støtter SLI, NF4 Ultra-D, NF3 Ultra-D er basert på Nforce3 og AGP. Så da er valget enkelt RETTELSE: Det ser ut til at DFI har en modell som heter DFI LANPARTY UT NF4-D likevel, jeg har ikke vært borti den modellen før. Den eneste forskjellen er NF4 Ultra-D er basert på Nforce4 Ultra- chipsettet, mens NF4-D er basert på standard Nforce4. Ellers ser layouten ut til å være kliss lik på de to kortene, med like mange S-ATA kontakter. RETTELSE2( ): Her er en oversikt over de forskjellige Nforce4 chipsett- modellene fra Nvidia. Som du ser har Nforce4 Ultra Active Armor (hardware-firewall, som jeg og mange andre aldri har fått til å funke) og støtte for S-ATA 3Gb/s, kontra S-ATA 1.5Gb/s i standard Nforce4. Hvilken norsk nettbutikk fører DFI LANPARTY NF4-D forresten? Jeg har aldri sett den modellen listet før. 3500+ (Venice) vs 3700+ (San Diego): De har like klokkefrekvens, men San Diego kjernen har 1mb L2 cache (mot 512kb L2 i Venice-kjernen), og yter generelt sett litt bedre, kanskje 3-5%? Det varierer fra applikasjon til applikasjon, i Doom3 f.eks kan San Diego yte opptil 10% bedre. Hvis det er snakk om 150 kr prisforskjell (1850kr vs 2000kr f.eks) ville jeg valgt San Diego/ 3700+. Håper det hjalp. Endret 22. mars 2006 av Frodin Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 DFI lager flere nF4 kort som ikkje er i salg her i landet. Den modellen du helst skulle hatt er Lanparty UT nF4 Ultra-DR, som ikkje har SLI, og 8 sata-kontakter. Men eg har ikkje sett den modellen i salg her i landet. Så er der ett kort som heter Lanparty UT nF4 SLI-DR, den er identisk med Lanparty nF4 SLI-DR, men har bare det som følger med alle hovedkort, mangler altså Lanparty-pakken. Det er bare fjas alikevel. Men eg har bare sett Lanparty nF4 SLI-DR i salg her i Norge av disse modellene. Det kortet har alt du trenger og ikkje trenger, og er ett meget godt hovedkort. Så er det det nye Lanparty nF4 SLI-DR Expert. Eg ville ikkje valgt det kortet, det er mange som har prøvd det og gått tilbake til den gamle SLI-DR versjonen, Expert-kortet er bla veldig kresent på RAM, og mange har opplevd at det er lettere å klokke med de gamle kortene. Men de som klarer å sette sammen ett system som fungerer som det skal er meget godt fornøyd med Expert..... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 Ah tusen takk:) Men da ble jeg litt klokere... Men det lanparty hk som ikke har sli, det har bare 4s-ata? Så kan jeg da kjøpe ett sli kort og ikke bruke sli? Bare ha ett skjermkort? Og de navna jeg oppga kom i fra prisguiden på hardware.. Hvordan av de lanparty korta anbefaler dere da? Som ikke koster så mye mere enn den uten sli versonen? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 -DR har 8 sata-kontakter. Du sier du trenger mange, så da er det det du skal ha. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) ok takker for svar:) Tro databutikken har de jeg er ute etter til rett pris:) Tusen takk for all hjelp:) Ok en ting til.. Hva er forskjellen på ultra og ikke ultra? Sjekk linken der er de ultra kortet som du sier ikke finnes frodin http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=DFILUTNF4U-D Endret 22. mars 2006 av Itw Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 22. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 ok takker for svar:)Tro databutikken har de jeg er ute etter til rett pris:) Tusen takk for all hjelp:) Ok en ting til.. Hva er forskjellen på ultra og ikke ultra? Sjekk linken der er de ultra kortet som du sier ikke finnes frodin http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=DFILUTNF4U-D 5794033[/snapback] Det var NF4-D versjonen jeg ikke visste fantes, men som tydeligvis føres av Databutikken.com. Jeg har et NF4 Ultra -D selv. Forskjellen mellom Nforce4 og Nforce4 Ultra kan du se i tabellen jeg ga link til tidligere; kort oppsummert støtter Nforce4 Ultra S-ATA 3Gb/s, kontra S-ATA 1.5Gb/s i standard Nforce4. I tillegg har Nforce4 Ultra Active Armor som er Nvidias hardwarefirewall. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2006 ok takker:) Da blir de ultra da:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå