Gå til innhold

Xbox 360 frys problemer (lik kiste bestilt i dag!)


Anbefalte innlegg

Neeeeeeeeeei. Dere vil ikke tro det. Det er nesten så jeg begynner å grine (i en alder av 29) for dette er så forb.... irriterende. Jeg har vært utrolig fornøyd med kjøpet av Xbox 360. Føler jeg nesten har vært en levende reklame ovenfor venner og bekjente, nå er alt bare trist.

 

Etter å ha brukt den aktivt nesten hver eneste dag siden utgivelses uken i desember startet den å "fryse" i går kveld. Bildet og lyd henger seg opp, ingen respons bortsett fra power knappen. Dette skjedde når jeg laget et nytt "savegame" i GRAW. Jeg slo av et par ganger så blinket det rødt i ringene, slo av en gang til og så kom den opp igjen (grønne lamper), phu, trodde jeg...

 

Hver gang jeg starter et spill lastes det helt fint, men når kontrollen overlates til meg fryser det hver eneste gang, ofte umiddelbart, men det har også skjedd at jeg får spille 10 min. før det fryser på nytt, og jeg må slå av.

 

Har prøvd det meste:

 

* Sjekket for varmeutvikling

* Sjekket alle kabler

* Tatt ut harddisken

* Opprettet ny profil

* Slettet GRAW save game

* Formatert harddisken

 

Det ser ut til å være MANGE som har opplevd dette ref. MS Xbox Forumet, og det spekuleres i at det er mars oppdateringen som er årsaken. Jeg tviler, for det er en stund siden den kom, og jeg har brukt boksen mye, også etter den kom. Det er også en drøss av folk som skylder på GRAW. En fyr i forumet sier han var i kontakt med MS-sjef som hadde frarådet å spille GRAW (!) til det kom en fiks.

 

Uansett; Ringte Microsoft Support i dag og lik kiste (frankert eske for retur) vil bli sendt til meg. Det tar 2-5 dager før esken er her. Så tar det opp til 10 dager hos Microsoft service center. Dvs. at det kan gå over 14 dager til jeg kan spille Oblivion!

 

:(

 

Har dette skjedd noen andre i Norge?

 

~ BlasterFX

Endret av BlasterFX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner en tråd jeg startet om akkurat det samme HER

 

Utrolig kjipe greier og gudene veit hva som gjør det, men som du sier så er tråden som omfatter det samme problemet på www.xbox.com stor, er nå på 34 sider og over 1000 innlegg, dette er ikke noe lite problem, og det er påfallende at det skjer med så mange på nogenlunde samme tidspunkt.

 

Jeg ringte MS support forrige søndag, tirsdagen etter hadde jeg UPS på døra som hentet boksen min, venter fortsatt på å få en ny boks i retur.

Lenke til kommentar

Hei du, høres ut som akkurat de samme probleme eg hadde! Eg fulgte disse rådene unde,r og alt funket ypperlig etterpå. Eg også har brukt min flittig i lange tider før deg fikk gråskjerm litt uti ett spill. Prøv, se om det hjelper.

 

Prøv dette

 

Before you begin:

 

Only try this immediately AFTER the THREE SECTOR RED RING OF DEATH. As soon as this occurs, power down the XBOX, and follow instructions below:

 

1) Disconnect power, and A/V cable, and remove hard drive.(When I say power, I mean disconnect at rear of XBOX, and NOT uplugging from wall outlet).

 

2)With power cable still disconnected, press power button a couple of times. This is necessary to clear any electrical charges, and to force the DATE/TIME to reset to launch, or manufacture date

 

3)Reconnect everything except HDD.

 

4)Power on the XBOX 360. You should be able to boot. If not turn off, and on again.

 

5)You will now have no profile to load, however go to the settings blade in the dashboard, and run initial setup, as you did when you first bought your XBOX 360. It will prompt you to continue with, or without a storage device(memory card/HDD) Choose without. Make sure that you set Date/Time correctly. I suspect that the march update may, or may not have reset the Date/Time to date of manufacture. Either way, it is important that Date/Time is correctly by YOU AFTER the march update. If you find DATE/TIME to be correct on it's own, then you may have missed step 2. Start over from step 1. If date was not correct, set it along with anything else that you may need to change in the initial setup and then continue to step 6.

 

6)Power off the unit, and re-attach your hard drive. If your XBOX is not truly defective, you should have no problems.

Lenke til kommentar
Hei du, høres ut som akkurat de samme probleme eg hadde! Eg fulgte disse rådene unde,r og alt funket ypperlig etterpå. Eg også har brukt min flittig i lange tider før deg fikk gråskjerm litt uti ett spill. Prøv, se om det hjelper.

5785932[/snapback]

 

Takk for det Mala, men jeg har testet det. Hjelper ikke... :hmm:

 

UPS kommer for å hente den kl. 11 i dag.

 

Edit: testet triksene over igjen og det hjelper ikke. Mitt problem virker å være litt annerledes for jeg får ikke "red-rings". Alt bare fryser (lampene er grønne) og jeg må slå av.

Endret av BlasterFX
Lenke til kommentar

For de som skulle være interessert:

 

UPS har nå vært her og hentet den. Må si jeg er imponert over service'en fra Microsoft. Når dette først skjer tar de det virkelig seriøst ser det ut til. Jeg har kjøpt elektronikk saker før, som også har gått i strykker, og da må jeg selv styre og ordne med posten selv.

 

Nå kommer UPS på døren både for å hente den som er ødelagt så kommer de igjen for å levere ny senere.

 

Spurte UPS fyren om det var mye 360-oppdrag. "Å ja da!" svarte han.... Spurte han også om hvor lang tid han trodde det ville ta. "De sier 10 dager, men erfaringsmessig tar det noe kortere tid".

 

~ BlasterFX, litt bedre til mot i dag.

Endret av BlasterFX
Lenke til kommentar
For de som skulle være interessert:

 

UPS har nå vært her og hentet den. Må si jeg er imponert over service'en fra Microsoft. Når dette først skjer tar de det virkelig seriøst ser det ut til. Jeg har kjøpt elektronikk saker før, som også har gått i strykker, og da må jeg selv styre og ordne med posten selv.

 

Nå kommer UPS på døren både for å hente den som er ødelagt så kommer de igjen for å levere ny senere.

 

Spurte UPS fyren om det var mye 360-oppdrag. "Å ja da!" svarte han.... Spurte han også om hvor lang tid han trodde det ville ta. "De sier 10 dager, men erfaringsmessig tar det noe kortere tid".

 

~ BlasterFX, litt bedre til mot i dag.

5786595[/snapback]

 

ja de har veldig fin service :) har selv opplevd frysing, da var min xbox en uke gammel, ikke fint første inntrykk akkurat. Jeg bor da i Tønsberg og det ca 6-7 dager. Tror det var over vinterferien så jeg ble ganske overrasket. Du får også sendings nr (fikk aldri til mitt :blush:) og tilbake medinger over mail når pakken er hos dem og når de sender den.

Lenke til kommentar

Tar sikkert lengre tid nå fordi oppdragsmengden muligens har økt for MS hvis man ser på den plutselige "boomen" av ødelagte bokser med nogenlunde samme symptomer.Bare gjetting vel og merke.

 

Akkurat en uke siden i dag UPS hentet min defekte X360, har ikke mottatt noen ny eller hørt noe enda (har jeg ikke regnet med heller, bare til opplysning).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-qnlkWCpa

yupp, 360'en min byrja fryse for ei veke sidan mens eg spelte NFS-most wanted. Etterkvart tok det heilt av og no kan eg nesten ikkje starte boksen og det lyser mykje rødt. Ser at mange viser til update, men eg har endå ikkje kobla boksen på nett og har derfor ikkje gjort noko update. Likevel mykje frys. Vel, det er vel berre å ringje og få den henta. Kjipe greier - er i utgangspunkt veldig glad i 360'en

Lenke til kommentar
yupp, 360'en min byrja fryse for ei veke sidan mens eg spelte NFS-most wanted. Etterkvart tok det heilt av og no kan eg nesten ikkje starte boksen og det lyser mykje rødt. Ser at mange viser til update, men eg har endå ikkje kobla boksen på nett og har derfor ikkje gjort noko update. Likevel mykje frys. Vel, det er vel berre å ringje og få den henta. Kjipe greier - er i utgangspunkt veldig glad i 360'en

5929038[/snapback]

 

Æsj,ja sure geier det der ja. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Heisann, jeg kom over en artikkel på internet. De sa at man kunne få kjøpt vann avkjøling til xbox 360'n sin. Bytte ut den forferdelig bråkete vifta med et alternativt vann avkjølings system. Er det noen andre som har hørt om det? ;) Bare lurer

5945600[/snapback]

 

Ja! Men om du virkelig ønsker å ta livet av garantien din så versågod :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...