Gå til innhold

Høytalerkabler til forsterker

Anbefalte innlegg

Jeg har et 5.1 anlegg fra Altec Leasing, hvor bassen fungerer som forsterker (ca. 300W). Jeg bruker det nå som sourrond-anlegg til xboxen i stua. Lyden går fra xboxen gjennom en optisk kabel til en dekoder (Creative DTS-100), så til bassen og ut til høytalerne.

Problemet er at jeg ønsker å bytte ut de to front-høytalerne. Jeg skal kjøpe et par Mission-høytalere. Disse benytter vanlige "høytalerkabler" (2 tynne, en rød og en svart).

Alle de andre høytalerne er koblet til bassen via standard kompositt, en pinns rund kontakt.

Herfra:

mission0pj.th.gif

Til:

koblingkompositt0hh.th.jpg

Spørmålet er: Hvordan kobler jeg de to fronthøytalerne til bassen? Trenger jeg en overgang eller er det ikke mulig?

På forhånd takk for alle svar!

Edit: Bilder

Endret av erikb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må nok kutte opp den kablelen som er fra høtalerene (de som er standar) og lodde på høtaler kablene. eller du kan kjøpe noen vanleige RCA (antar det er det som brukes) kabler og kutte i de i stedet for (det er bedre) elles så er det RCA til vanelig høtalerkabel som brukes på creative megaworks 250D, kan hende creative lager reservekabler, vært et forsøk.

Edit: biltema har noen løse RCA plugger som du kan lodde på de høtaler kabelene, artikkel nummer 35-878, søk på "Hannkontakt RCA"

mmm, 875 innlegg, gode minner (i875p)

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar

Høytalerne er små, M70. Forsterkeren er rimelig kraftig i forhold til at de er ment for pc-høytalere. Men uansett, skulle holde i massevis.

Noen som har greie på loddefrie bananplugger, og hvordan disse brukes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...