Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg? (Ikke fung. PC)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte 30. januar nye pc deler løst fra Netshop Oslo og satte hele greia sammen på kvelden. De to-tre første dagene funka PCen helt greit, men etter det kom problemene. Fikk helt random blåskjermer og etter 2 uker med desperat feilsøking leverte jeg inn minnet ved anbefaling av Netshop Oslo.

 

Jeg fikk nye brikker tilbake etter en uke etter at de sa "minnet feilet i test", men de samme problemene var fortsatt der. Jeg prøvde forskjellige løsninger, men da sa bare Netshop jeg skulle levere inn hele PCen like godt.

 

Nå etter godt over 2 uker fikk jeg PCen tilbake og de samme problemene er fortsatt der. Jeg er helt frustrert, de har bare byttet minnebrikkene igjen og trodd alt er helt greit. Jeg blir nødt å levere maskinen ENDA en gang og lurer på hvilke krav jeg kan stille nå.

 

I forbrukerkjøpsloven står det at selgeren har 3 forsøk på å rette opp en feil eller en mangel på varen. Problemet er at alt ble kjøpt i løse deler og jeg lurer derfor på hva jeg kan kreve. Gjelder det som en feil at hele enheten ikke fungerer som den skal (varen) eller behandles hver eneste del i ordren som mange varer?

 

Kan jeg kreve å heve kjøpet/erstatning hvis jeg leverer inn og får tilbake uten at pcen fungerer enda en gang til? Da har jeg totalt levert inn deler/PCen 3 ganger og hvis alle delene sammen regnes som en vare har jeg krav etter forbrukerkjøpsloven på dette. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom det er kjøp i deler er dt bare den delen som har feil du evt. kan heve kjøpet på. Om det virkelig er minnet som er problemet kan være et spørsmål. Hva med temperatur e.l. Hvilke testprogrammer har du forsøkt? Er alle drivere i Windows installert?. Er alt koblet riktig? Blåskjerm gir ofte en kode som kan bistå i å finne den mest sannsynlige årsaken.

Lenke til kommentar

Ja, men det egentlige problemet er jo om alle delene i ordren kan betegnes som en "vare".

 

Hadde hele PCen vært satt sammen fra Netshop hadde det jo ikke vært tvil, men denne er jo satt sammen av meg og er på en måte flere deler/varer.

 

MEN på en annen side klarer jo ikke de å finne ut hva problemet er (hvilken av varene som er ødelagt/defekt/ikke fung.) og jeg har levert den inn 3 ganger hvor de har hatt sjansen til å rette på dette. Da burde jeg vel ha rett til å heve kjøpet?

Lenke til kommentar

Det er nok et kompatibilitetsproblem mellom hovedkort og minnebrikker, eller et meget dårlig parti fra produsenten ettersom så mange har feilet. Vil derfor anbefale deg å be Netshop bytte til minnebrikker fra en annen produsent. Hvis du spør pent, kan det hende du får byttet det i dyrere minnebrikker som plaster på såret :)

 

Du får ikke hevet kjøpet på hele PC'n om det er det du håper, ettersom du kjøpte den i deler.

Lenke til kommentar
Det er jo en mangel og da kan jo heve kjøpet vist du vil. Du kan og få hevet kjøpet med en gang, du trenger ikke å ha levert den på reperasjon 3 ganger.

5771840[/snapback]

Det er det DUMMESTE jeg har hørt. Vennligst back opp med sitater fra forbrukerkjøpsloven, for det der er bare tull!

Lenke til kommentar

Det står ingenting om at selger har 3 forsøk på å rette opp feil. Selger har 2 - TO - forsøk på å rette opp feil, oppstår samme feil for 3. gang kan man heve kjøpet. Men når du da har kjøpt pc i deler og satt sammen selv så kan du bare heve kjøpet på den varen som feiler, så om det er minnet det er noe galt med så kan du heve kjøpet på minnet ditt - resten av pcen har jo ingen mangler.

 

Jeg vil si det - at er netshop snille med deg så får du bytte delene i en annen pc feks - men jeg vil ikke si at du har krav på heving av hele pakken, men er ikke 100% sikker.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke lest posten grundig - dette er det tredje minnesettet som feiler på nøyaktig samme måte så det hjelper lite eller ingenting hvor mange ganger jeg bytter minne. Problemet er bare at Netshop ikke skjønner dette.

 

Så lenge de bare fortsetter å bytte minnesett hele veien og maskinen aldri blir i orden.. Hva skal jeg gjøre?

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Hmm, nå har jeg i alle fall levert hele PCen for andre gang. Forrige gang jeg leverte hele PCen GARANTERTE de at de ikke slapp den ut før den virka. Jeg skrev grundig at det ikke bare kan være noe med minne ettersom 2 sett har feila, men gjett hva de brukte 2 uker på? Hente inn et IDENTISK sett for å skifte det på noen minutter en fredags ettermiddag uten at det hadde gjort NOE med problemet.

 

Blir så grundig lei av den sløvinga til supportavdelinga i Netshop Oslo.

Lenke til kommentar

En ting som slår meg - hvilket lydkort er det som står i? En kompis hadde mye de samme problemene som deg - da var lydkortet synderen. Et creative-kort.

 

Han var forøvrig ut og inn av netshoposlo MANGE ganger..med akkurat samme problemet som deg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...