Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg? (Ikke fung. PC)

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte 30. januar nye pc deler løst fra Netshop Oslo og satte hele greia sammen på kvelden. De to-tre første dagene funka PCen helt greit, men etter det kom problemene. Fikk helt random blåskjermer og etter 2 uker med desperat feilsøking leverte jeg inn minnet ved anbefaling av Netshop Oslo.

Jeg fikk nye brikker tilbake etter en uke etter at de sa "minnet feilet i test", men de samme problemene var fortsatt der. Jeg prøvde forskjellige løsninger, men da sa bare Netshop jeg skulle levere inn hele PCen like godt.

Nå etter godt over 2 uker fikk jeg PCen tilbake og de samme problemene er fortsatt der. Jeg er helt frustrert, de har bare byttet minnebrikkene igjen og trodd alt er helt greit. Jeg blir nødt å levere maskinen ENDA en gang og lurer på hvilke krav jeg kan stille nå.

I forbrukerkjøpsloven står det at selgeren har 3 forsøk på å rette opp en feil eller en mangel på varen. Problemet er at alt ble kjøpt i løse deler og jeg lurer derfor på hva jeg kan kreve. Gjelder det som en feil at hele enheten ikke fungerer som den skal (varen) eller behandles hver eneste del i ordren som mange varer?

Kan jeg kreve å heve kjøpet/erstatning hvis jeg leverer inn og får tilbake uten at pcen fungerer enda en gang til? Da har jeg totalt levert inn deler/PCen 3 ganger og hvis alle delene sammen regnes som en vare har jeg krav etter forbrukerkjøpsloven på dette. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! Jeg har nettop bygd meg PC jeg også. Da fikk hovedkortet til helvette. Men da kunne jeg ikke levere inn hele PCen men jeg måtte bytte den enkelte delen. Du har jo bytterett på hver enkelt del ? Jeg er ikke veldig inne i dette. Men så lenge den er selvbygd så regnes det vel ikke som en vare? Eller ?

Lenke til kommentar

Samme problemet hadde jeg med en ferdigbygd maskina fra Fujistsu Siemens også. Fra første uka hadde jeg problemer med datamaskina. Fant aldri ut hva feilen var. Sendte så inn maskina til Service slik at FS fikk se på den. Etter 2 månder fikk jeg tilslutt tilbake maskina, etter mange telefoner å greier. Formaterte maskina, fordi jeg ikke ville ha Windows XP Home Norsk på den. Og de samme problemene oppstod. Problemet var at den restarta/gikk i blåskjerm. CPU`en var heller ikke Varm. Etter rundt 2 og et halvt år ble jeg lei. Da fikk jeg rundt 9k og bestilte meg en ny PC i deler. Dele-PC`en sitter jeg med nå, og den fungerer kjempe bra.

Forrøvrig prøvde jeg å bytte ut stortsett alt i FS maskina før jeg vart lei.

Bytta: PSU, CPU Kjøler og Vifte, Satt i anna Harddisk, Bytta tilogmed Kabinett, DVD Brenner, Bytta fra DVD Rom til CD Rom, tok ut alle PCI kort, bytta Skjermkort.

Nei ikke faen om det funka. Samme problemene uannsett.

Nå i dag står FS maskina oppe på stua, avslått, den har i dag Windows XP Pro Nor+Sp2. Det er jeg som har ordna med alt til den, og formatert den, så jeg vet at systemet fungerer. Om maskina er stabil er en annen sak.

Det hører med til Historien at FS aldri klarte å finne problemet på pc`en.

Eneste de gjorde var å formatere maskina og da fungerte det liksom fint. Neida, Problemet var like forbanna der det. Nei, ferdigbygde maskiner sier jeg bare. Det er noe forbanna drit.

Bygg pc selv.

Når vi allikevel snakker om feil på maskiner og sånn, er det faktisk ofte slik på jobben min også. (Jobber på dataverksted). Da er det ofte at de maskinene som kommer inn til oss ikke fungerer som de skal når de kommer inn, så tar jeg f. eks å formaterer/fjerner Virus eller noe. Kort sagt gjør at pc`en fungerer som normalt da. Så kommer kunden å henter maskina igjen. Drar hjem og problemet dukker opp like forbanna. De kommer ned igjen, og jeg slår på maskina. Alt fungerer :p.

Sånn går det :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...