Gå til innhold

Derfor hater jeg fastfoodrestauranter

bfisk

Anbefalte innlegg

Har en utrolig irriterende opplevelse å dele med dere.

Rett "borti gata" her har vi en fastfoodrestaurant i kjeden "Wendys". Det er omtrent som McD og BK hjemme. Greia er at de har en utrolig god milkshake/softis-ting som heter Frosty, som vi har spist en del av. Frosty kommer i to størrelser: medium og large, som er hhv. 8 og 16 oz. Bruskopper kommer i 8, 16 og 24oz - altså en størrelse større.

Var der nettopp, og spurte høflig, om det var mulig å få en 24oz frosty, og betale for en medium og en stor, eller hvordan det nå var. Etter litt om og men forsto dama der hva det dreide seg om, og gikk for å spørre manageren om det var greit.

1) Det er lov å tenke selv, men la gå. Hun var kanskje ny eller noe.

Hun kom så tilbake og sa at desverre, det gikk ikke. Men hun kunne selge meg en medium og en stor. Okei, så vil jeg ha det da, men jeg spurte pent om hun kunne fylle det i en 24oz kopp i stedet. Nei, det gikk visst ikke. Hun tok opp koppen - "this cup?" - jaja, den koppen. "No sir we can't do that". Jeg spurte høflig om jeg fikk snakke med manageren for å forklare hvor latterling enkel min litt sære bestilling er å utføre.

Han kommer så, og spør hva han kan gjøre for meg. Jo, jeg vil gjerne ha en sånn (peke) kopp, med frosty (peke på maskinen), og jeg skal betale akkurat det de vil ha for den. "Sir, that's not on the menu". Ja - liksom - hallo - jeg har for faen skjønt det nå da, men kan det være så vanskelig? Man har koppen, man har maskinen, og man har to hender. Jees.

"Okay, sir, I'm asking you nicely. Instead of me buying two big ones - I'll pay for two big ones if that's what it takes, hey, I'll pay you five bucks even, could you please do me the favor to pour it into one cup instead of two? I'd really appreciate it".

Nei. Det gikk ikke. Med fire på jobb, ingen andre kunder, plenty beger og maskin som gikk og gikk med frosty, var det ikke mulig å gjøre det.

HVA SKJER MED DET? Har ikke folk hørt om service, om at kunden alltid har rett, og om LITT fleksibilitet? Jeg mener, jeg hadde forsått det om det hadde vært snakk om å få det i en bøtte, eller om å få sopp på en burger. Greit, det er ikke så lett. Men vær så snill da? JEG DØR HER. FAEN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er i USA? Det virker veldig utypisk USA spør du meg, jeg har vært der en par ganger og de har noe av den beste services jeg har vært borti. Så det var veldig rart, uansett... pga. denne idiotien så er det din plikt som forbruker å ikke bruke de som fører denne dårlige services. Slik får de en mindre bruker og taper penger: kapitalisme i praksis. :p

Lenke til kommentar

De som har sansen for slikt bør se filmen "5 easy pieces" med Jack Nicholson. Det er en helt fantastisk scene mellom Nicholson og serveringsdama på en kafe med akkurat samme problemstillingen:

[bobby wants plain toast, which isn't on the menu]

Bobby: I'd like an omelet, plain, and a chicken salad sandwich on wheat toast, no mayonnaise, no butter, no lettuce. And a cup of coffee.

Waitress: A #2, chicken salad sand. Hold the butter, the lettuce, the mayonnaise, and a cup of coffee. Anything else?

Bobby: Yeah, now all you have to do is hold the chicken, bring me the toast, give me a check for the chicken salad sandwich, and you haven't broken any rules.

Waitress: You want me to hold the chicken, huh?

Bobby: I want you to hold it between your knees.

Om jeg får tid litt senere skal jeg fortelle en tilsvarende historie her fra Bergen.

Geir :)

Lenke til kommentar

For dere som bor i bergen husker dere Habben ? Den gule bussen som sto på nestun å solgte hot dogs .. meget gode pølser også.. ikkje så lenge siden de tok den vekk ... noen år.

Iallefall der skulle min far bestille en hot med både rå og sprøstekt løk.. damen i bussen sa nei du må enten velge rå eller sprøstekt.. min far sier han kan betale ekstra for det.. men hun bak disken nektet og heiv hotdog`n som hun holdt på å lage i bosset så stakk min far då... I forhold til antall innbyggere må det no finnes MINST like mange sprø folk her som i statene.

Lenke til kommentar

Mimre tilbake samt glede seg til en ny sommer i statene...

Hvor digg er det ikke med 3 eller 4 firkantede patties! Gleder meg til den dagen Wendy's kommer til Norge :D

Frosty'ene er også veldig gode, mormor drar til Wendy's hver eneste torsdag sammen med syklubben etter golfen for å ha en Frosty =)

Lenke til kommentar

Jeg er nesten aldri innom McDonald´s men jeg liker Dobbel Cheeseburgeren :) avogtil etter jobben så stikker jeg innom og kjøper og sier at jeg skal ta med burgeren men! problemet er at den blir pakket i en sånn boks og da er det litt vrien å spise den. Man må ta burgeren ut av boksen og holde den i hånda og spise den...jeg synes det er litt kjipt å få fett på hendene også er det ikke hyggenisk riktig å holde burgeren "naken".

Så endag spør jeg om jeg kan få den pakket i papir..."nei, det går ikke" fikk jeg som svar... :hrm:

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar
De som har sansen for slikt bør se filmen "5 easy pieces" med Jack Nicholson. Det er en helt fantastisk scene mellom Nicholson og serveringsdama på en kafe med akkurat samme problemstillingen:

[bobby wants plain toast, which isn't on the menu]

Bobby: I'd like an omelet, plain, and a chicken salad sandwich on wheat toast, no mayonnaise, no butter, no lettuce. And a cup of coffee.

Waitress: A #2, chicken salad sand. Hold the butter, the lettuce, the mayonnaise, and a cup of coffee. Anything else?

Bobby: Yeah, now all you have to do is hold the chicken, bring me the toast, give me a check for the chicken salad sandwich, and you haven't broken any rules.

Waitress: You want me to hold the chicken, huh?

Bobby: I want you to hold it between your knees.

Om jeg får tid litt senere skal jeg fortelle en tilsvarende historie her fra Bergen.

Geir :)

5767114[/snapback]

Jeg tenkte øyeblikkelig på to filmøyeblikk da jeg leste historien; den, og Whammyburger-scenen i Falling Down. Det var synd at du ikke hadde en Uzi.

Lenke til kommentar
Jeg er nesten aldri innom McDonald´s men jeg liker Dobbel Cheeseburgeren :) avogtil etter jobben så stikker jeg innom og kjøper og sier at jeg skal ta med burgeren men! problemet er at den blir pakket i en sånn boks og da er det litt vrien å spise den. Man må ta burgeren ut av boksen og holde den i hånda og spise den...jeg synes det er litt kjipt å få fett på hendene også er det ikke hyggenisk riktig å holde burgeren "naken".

Så endag spør jeg om jeg kan få den pakket i papir..."nei, det går ikke" fikk jeg som svar... :hrm:

5768047[/snapback]

Pussig. Gaar ALDRI paa mcdonalds i Norge (evt. kun for aa kjoepe softis naar det koster 5kr), men i noeden spiser fanden fluer og har hatt problemer med aa finne mat i Frankrike et par ganger, og har ogsaa vaert en tur eller to paa mcdonalds i Sverige med basketlaget, og da faar vi bestandig burgerne i papir. Pussig.

Er vel bare aa ta en serviett uansett?

Ellers saa begrenser mine fastfooderfaringer seg til kebabsjapper i oslo (og da har jeg faktisk bestandig faatt bra service) og uavhengige burgersjapper i hjembyen. Har aldri opplevd lignende service.

Edit: Fjernet

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Carl M: Det tenkte jeg og på som en løsning, evt spør om å få en 24oz kopp med vann, det er sikkert billigere evt gratis og du kan helle det ut uten å få dårlig samvittighet for så å bruke koppen. :)

Men skjønner at du irriterer deg over dette, fordi det ville jo stemt med kassa og alt hvis du hadde betalt for en 8 og en 16 for så å helt det over i en ny kopp. Evt bare het den i den og slått det inn som to. Jeez..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Enkelte får helt fascinerende fakter når de blir plassert bak en disk. Noe av det minner av og til om stormannsgalskap ;) JEG har maten, så du gjør som jeg vil....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...