Gå til innhold

XP oppstart, rett til desktop uten velkomst/"ok"?

Anbefalte innlegg

Bare jeg og folk jeg stoler på som bruker pc, så jeg ville gjerne hatt oppstart uten

noe stopp, bare rett til skrivebord. Er dette mulig? Har "gammeldags" oppstart nå, men må likevel klikke ok selv om jeg ikke har noe passord i bruker/passord boksen. Kanskje en register endring av noe slag?

Endret av Wave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA! Det er fullt mulig og veldig enkelt ;)

Søk på TweakUI på google. Du finner da et lite gratisprogram (utviklet av Microsoft selv om det ikke er et "offisielt" WinXP produkt). Innstaller dette og du har plutselig muligheten til å endre en del innstillinger i WindowsXP som bl.a. å velge å boote rett til desktop uten å måtte gå via login skjermen. Programmet har også andre geniale innstillinger som å bli kvitt søppelbøtta på desktoppen.

muthe

Lenke til kommentar

Søk på TweakUI på google. Du finner da et lite gratisprogram (utviklet av Microsoft selv om det ikke er et "offisielt" WinXP produkt). Innstaller dette og du har plutselig muligheten til å endre en del innstillinger i WindowsXP som bl.a. å velge å boote rett til desktop uten å måtte gå via login skjermen. Programmet har også andre geniale innstillinger som å bli kvitt søppelbøtta på desktoppen.

muthe

5752239[/snapback]

Takker, skal sjekke ut det :) Søppelbøtta? Er det så store forskjeller på XP, min versjon (..kremt) Pro, SP2, alt oppdatert har ingen ikoner på desktop, bare å velge hva jeg evnt vil ha dit.

Endret av Wave
Lenke til kommentar

muthe

5752239[/snapback]

hva må man av hooke? Show "Brukernavn" On Welcome screen?

Lenke til kommentar

Det med at du må klikke på navnet uten at du har passord, er fordi det er en annen bruker på din PC. I ditt tilfelle er det sikkert ''ASP.NET''-brukern som er der. ''Han'' får du når du instalerer Net Framework. Fjern den brukeren.

Ellers huker du av for ''Velkomst''.

Lenke til kommentar
Det med at du må klikke på navnet uten at du har passord, er fordi det er en annen bruker på din PC. I ditt tilfelle er det sikkert ''ASP.NET''-brukern som er der. ''Han'' får du når du instalerer Net Framework. Fjern den brukeren.

Ellers huker du av for ''Velkomst''.

5770035[/snapback]

tror ikke jeg har lastet noe som heter Net Framework...eller er det automatisk med xp pro?

Lenke til kommentar

Nei, ikke noe aymatisk instalasjon fra XP sin side.

Dette programmet trenger du for instalasjon av de nye Catalyst-driverne som ATi gir ut nå.

Hva slags skjermkort har du? Har du ATi, kan jeg garantere at du har Net Framework :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Nei, ikke noe aymatisk instalasjon fra XP sin side.

Dette programmet trenger du for instalasjon av de nye Catalyst-driverne som ATi gir ut nå.

Hva slags skjermkort har du? Har du ATi, kan jeg garantere at du har Net Framework :)

5770611[/snapback]

ja jeg har ati :love: (skjekk profil)

Lenke til kommentar
Der ser du. Og hvilken driver har du? Over 6.*?

5771162[/snapback]

hvordan skjekker man det? hvis det er på cden gidder jeg ikke og lete etter den....men hvis e kan se det på pcen på ettellerannet vis hadde det vært greit....

Skjermkortet er PowerColor Radeon X800GTO 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual DVI-I/VIVO, Retail

hvis det hjelper...

Lenke til kommentar
Der ser du. Og hvilken driver har du? Over 6.*?

5771162[/snapback]

hvordan skjekker man det? hvis det er på cden gidder jeg ikke og lete etter den....men hvis e kan se det på pcen på ettellerannet vis hadde det vært greit....

Skjermkortet er PowerColor Radeon X800GTO 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual DVI-I/VIVO, Retail

hvis det hjelper...

5772279[/snapback]

kontrollpanel>system>enhetsbehandling>skjermkort>driver

Lenke til kommentar

e ville ha d sånn at jeg ikke trengte og være ved pcen når jeg slo den på(logge inn altså) men det må jeg uansett...fra ca en uke siden kommer det ved oppstart at jeg har en piratkopiert versjon av windows og jeg på klikke på løs dette problemet vær gang jeg skal på pc.....kjedelig ass :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ok, du har driver-versjon over 6.1. Har du oppdatert driveren sist fra ati.com eller? Hvis du har gjort det, da har Net Framework på PC'en din.

Det du skal gjøre da (det mest logiske er å slette Net Framework) er å fjerne ASP.NET brukeren på din PC.

Gjør følgende:

Start -> Kontrollpanel -> Brukere (Altså Gutten-og-damen ikonet)

Så følger du bildene:

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...