Gå til innhold

Stardock og Starforce.

Anbefalte innlegg

Stardock har, som sikkert mange vet, nylig lansert Galciv2. Det spillet har ingen kopisperrer overhodet. Du kan spille det uten å ha cd i. Du må riktignok registre deg hvis du vil ha tilgang til patcher. Personlig synes jeg det er et fint system. :thumbup:

Dette liker tydeligvis ikke Starforce. Link

For example, we were quite disturbed to discover that the company that makes Starforce provided a working URL to a list of pirated GalCiv II torrents. I'm not sure whether what they did was illegal or not, but it's troubling nevertheless and was totally unnecessary
:no:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starforce har kommet med en unnskylding:

In the end, on behalf of the whole StarForce I would like to tender our apologies to all people, who have been working on creation of the game Galactic Civilizations II. We have to officially claim that what has happened is just a mistake of our employee that was boosted into “our planned PR action” by the people, who hate StarForce. Using this link, he just wanted to show that every non-protected game can be cracked (in case of some own simple protection) or just put onto the internet resource for public use, sooner or later. I think he guessed that finding the first link to a recent non-protected game would be the best proof. We have to accept that he chose the wrong way for that, but he is just a human and mistakes are human’s nature.

This employee has been responsible for the branch “General questions” during this week, that’s why nobody else had seen this topic and couldn’t remove the links till we heard negative references from different sources.

We have to claim that this has been the first and the last time we allowed posting a link to a resource with illegal content on our forum by our staff. And we will strengthen the administration of the forum to keep it clear from similar links posted by forum members and others.

In further we will necessarily improve our Forum, especially its rules and policy.

Please, once again accept our deepest apologies for inconveniences caused by this issue.

Link

Lenke til kommentar

Dette var temmelig uprofesjonelt, men samtidig veldig åpenbart at personen som postet dette ikke var ute etter å ødelegge for Stardock, men snarere å vise at spillet var utsatt for omfattende piratkopiering.

Bra at Starforce har kommet med en unnskyldning, men jeg tror ikke det hjelper dem stort. Folk har bestemt seg for å hate dem, og da sprer uheldig omtale seg som ild i tørt gras, samtidig som alt som kan være med på å sette dem i et mer positivt lys ignoreres fullstendig.

Lenke til kommentar

Jeg begriper ikke hva som skal være vitsen med å linke til et spill som ikke er kopibeskyttet. Å tro at noen gjør dette for å få troverdighet i sine utsagn er ganske tåpelig. Selvfølgelig lar et spill som ikke er kopibeskyttet seg kopiere uten videre!? Det er jo det som er hele sakens natur. Starforce gjengen er sikkert smertelig klar over at Starforce infiserte spill også lar seg kopiere , så hvorfor tror de det er så vanskelig for verden å forstå at et spill som er helt ubeskyttet også lar seg kopiere?

Forhåpentligvis kanskje de lærer at denslags taktikker ikke er særlig populære og at de tenker seg om flere ganger neste gang de forsøker et slikt stunt. Det at de etterhvert så seg nødt til å beklage denne oppførselen er selvsagt positivt men at noe slikt oppstod med det første er bare hårreisende, og bekrefter mye av det dårlige ryktet de har pådratt seg. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Dette var temmelig uprofesjonelt, men samtidig veldig åpenbart at personen som postet dette ikke var ute etter å ødelegge for Stardock, men snarere å vise at spillet var utsatt for omfattende piratkopiering.

Bra at Starforce har kommet med en unnskyldning, men jeg tror ikke det hjelper dem stort. Folk har bestemt seg for å hate dem, og da sprer uheldig omtale seg som ild i tørt gras, samtidig som alt som kan være med på å sette dem i et mer positivt lys ignoreres fullstendig.

5743019[/snapback]

Galciv2 er sikkert utsatt for mye piratkopiering. Stardock sitt svart på det er å tilby patcher som inkluderer ekstra stoff, så som nye skipsdesign, forbedret AI og selvsagt fiksing av feil. For å¨få tilgang på det må en registrere seg ved hjelp av et serial#

Såvidt jeg skjønner, mener Stardock at den løsningen er bedre en bruke vanlig kopisperre. Jeg synes ihvertfall at det er bra å slippe å ha cden i stasjonen når en vil spille.

At en moderator bryter forumets retningslinjer er ikke bra, for å utrykke det mildt. Starforce blir nok ikke mer likt etter dette stuntet.

Lenke til kommentar
Galciv2 er sikkert utsatt for mye piratkopiering. Stardock sitt svart på det er å tilby patcher som inkluderer ekstra stoff, så som nye skipsdesign, forbedret AI og selvsagt fiksing av feil. For å¨få tilgang på det må en registrere seg ved hjelp av et serial#

Såvidt jeg skjønner, mener Stardock at den løsningen er bedre en bruke vanlig kopisperre. Jeg synes ihvertfall at det er bra å slippe å ha cden i stasjonen når en vil spille.

Jeg omtalte Galactic Civilizations II for Gamer.no, så jeg vet hvordan Stardock sitt system fungerer. Jeg setter helt klart pris på å slippe å ha CD-en i når jeg spiller, men samtidig synes jeg ikke Stardock sin løsning er fullgod. Jeg hadde problemer med å registrere meg for å få lastet ned patchen, og det hadde vært mye enklere for meg om den hadde vært tilgjengelig på andre nettsteder (som 3D Gamers, et.c.), slik vanlige patcher er.

Når det er sagt, er jeg slett ikke sikker på om jeg kjøper argumentasjonen fra Starforce og andre produsenter av kopibeskyttelsesprogramvare. Det at en person piratkopierer et spill betyr ikke at han eller hun hadde kjøpt det om det ikke hadde vært mulig å piratkopiere det.

At en moderator bryter forumets retningslinjer er ikke bra, for å utrykke det mildt. Starforce blir nok ikke mer likt etter dette stuntet.

Det er viktig å skille mellom hva en person har gjort og hva Starforce gjør som selskap (spesielt når Starforce gjør det klart at de overhodet ikke tolererer det som ble gjort). Det er selvsagt fristende for de som ikke liker Starforce å bruke denne episoden for alt det den er verd (for å sverte Starforce, noe veldig mange er opptatt av å gjøre), men jeg synes egentlig man burde holde seg for god for det.

Jeg har ikke noen spesiell forkjærlighet for verken Starforce eller andre kopisperrer, men jeg synes hele Starforce-debatten inneholder alt for mye drittslenging, og måten mange har kastet seg over denne hendelsen på er et godt eksempel på dette.

Lenke til kommentar

Hvor skadelig er egentlig Starforce? Etter å ha lest både om denne og flere andre tråder på forumet til Starforce, fører det slett ikke til at jeg føler meg noe tryggere på denne kopibeskyttelsen. De virker rett og slett både uhøflige og lite villige til å hjelpe når noen raporterer et problem.

Mye av kritikken mot Starforce er sikkert ufortjent, men det kan ikke nektes for at for at den metoden de bruker for å "beskytte", virker veldig skremmende. Spesielt siden det ikke er mulig å avinnstalere det på en normal måte. Tenkte egentlig å kjøpe Spellforce 2 når det kom ut, men etter dette vet ikke helt om jeg ønsker å gi penger til noen som støtter Starforce. :hmm:

PS. Kommer helt sikkert til å kjøpe Galactic Civilization II når jeg har gått lei av CIV4. :thumbup:

Lenke til kommentar

Når Star Force blir lagt inn så fungerer som ein hardware einheit i systemet, utan at du veit nokon ting om det. Det meiner eg er heilt ulovleg og eg verken kjøper eller speler ingen spel som har Starforce av prinsipp.

Nokon får problemer med sine IDE einheiter og med Star Force, utan at eg veit noko om det sida eg ikkje kjører det programmet på systemet mitt.

Eg fekk med Splinter Cell Chaos Theory når eg kjøpte mitt GeForce 7 og det brukte Starforce. Dykk kan tru eg blei galen når det blei lagt inn på systemet mitt. Sletta både spelet og Star Force sekundet etterpå. Blir liksom enda ein grunn til å bruke eit Unix basert OS der det er umogleg å tukle med systemet utan administrator tilgang.

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar

Har også sett at flere på forumet til GalCiv2 har kjøpt spillet fordi det ikke har kopibeskyttelse, selv om det kanskje ikke er denne spillsjangeren de liker best fra før. Mange som vil støtte Stardock siden de føler at de blir behandlet som kunder av dem, og ikke potensielle forbrytere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...