Gå til innhold

Uhu, red ring of light på min kjære X360


bas

Anbefalte innlegg

Må bare dele min frusterasjon med andre :) Har siden release dato på denne vidunderlige spillemaskinen aldri opplevd problemer av noe særlig grad.Men nå begynner jeg å lure på om den siste updaten som vi blir tvunget til å gjøre i ny og ne rett og slett har drept min kjære X360.Etter denne updaten begynte den å låse seg under spilling helt random, noe den aldri har gjort tidligere (ikke på denne måten).Det har fram til nå løst seg med rebooting, men etter at den låste seg for tredje gang i kveld mens jeg spilte GRAW så får jeg nå altså tre røde hissige blinkende lys og ikke en dritt skjer når jeg rebooter.

 

Er det andre som opplever problemer etter denne updaten?Kan jo selvfølgelig være noe helt annet, men det skjedde liksom i samme tidsrom.

 

The Dreaded Ring Of Death :cry:

 

dreadedringoflight.jpg

 

MS, you'll be hearing from me!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest det, skal kontakte MS.Lurte egentlig mest på om noen andre opplever problemer etter updaten siden jeg ser xbox.com forumet oversvømmes av folk med samme problem.Hvis dette er tilfellet så tror jeg MS har fått seg litt ekstra arbeid.

Lenke til kommentar
Har lest det, skal kontakte MS.Lurte egentlig mest på om noen andre opplever problemer etter updaten siden jeg ser xbox.com forumet oversvømmes av folk med samme problem.Hvis dette er tilfellet så tror jeg MS har fått seg litt ekstra arbeid.

5739455[/snapback]

 

Trist å høre om konsollen din - akkurat nå som det strømmer på med gode spill. Forhåpentligvis får du den fort tilbake.

 

Men jeg tviler sterkt på at det har noe med disse updatene fra Microsoft å gjøre. Folk fikk "the ring of red light" før updatene og de får de etter. Det er bare det at dere som har fått det etter div. updates tenker det må "ha skjedd noe...". Hadde det ikke kommet noen updates så ville man bare tenkt "forbanna møkka hardware.. holder ikke noen få måneder en gang". Med andre ord - tror det er tilfeldig at du fikk det nå etter updates - klokken har bare gått siden du fikk maskina og du var heldig og fikk en maskin med "skjøre deler"som til slutt tok kvelden.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Jeg har fått samme problem. Skjedde også med meg samme dag som jeg kjørte update. Mens jeg spilte Fight Night hang maskinen seg, og nå får jeg bare en rød ring om jeg starter. Ikke bilde og ikke lyd. Om det er pga update vet jeg ikke. Nå venter jeg på UPS som skal sende konsollen til Nederland.. :no:

Lenke til kommentar

Et spørsmål; har du plugget Xbox 360en rett i stikkontakten, eller er den koblet på en skjøteledning sammen med andre elektriske komponenter? Jeg har opplevd 3 blinkende lys én gang, men dette løste seg når jeg plugget rett i stikkontakten. Jeg har ikke fått det siden. Jeg leste på et forum at Xbox 360 er veldig kresen på strømkvaliteten, og at små svingninger kan skape nok forstyrrelser til å få Xboxen til å gå i 'feilmodus'.

 

Skulle dette ikke løse problemet, har heldigvis Microsoft glimrende returordninger, og du behøver ikke vente så lenge på erstatningen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd disse røde ringene, iallfall ikke enda, men i går opplevde jeg at maskinen fryste 3 ganger i løpet av kvelden. Har aldri opplevd det, før oppdateringen, men jeg vet ikke om det er grunnen, eller fordi jeg har spilt så mye nå, med de nye spilla, og maskinen har blitt så varm at den fryser. :hmm:

 

Fikser seg med en reboot.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke opplevd disse røde ringene, iallfall ikke enda, men i går opplevde jeg at maskinen fryste 3 ganger i løpet av kvelden. Har aldri opplevd det, før oppdateringen

 

Akkurat sånn det artet seg hos meg også i begynnelsen.Den begynte plutselig og fryse midt under spilling for litt over ei uke siden, så blei det oftere og oftere, og etter tredje gangen den frøs på lørdag så var den kaputt, da ville den ikke starte igjen.Får ikke håpe dette er begynnelsen på slutten for din box også.

 

Hadde håpet at den viste litt godvilje slik at jeg fikk gått inn i dashboard bare noen sekunder og tilbakestillt hele boksen til fabrikksinnstillinger, har lest at flere har løst problemet på denne måten, men jeg kommer aldri så langt engang.Nå er det bare tre røde blinkende lys, et grønnrutet sjakkmønster over skjermen og noen statiske pipelyder.

 

Venter på UPS jeg også.

 

Her er LINKEN til tråden på xbox.com som omhandler folk med akkurat samme feilen.Den er på nåværende tidspukt 20 sider lang.

 

Slik ser skjermen ut.Kan såvidt skimte begynnelsen på globen som kommer opp i bakgrunn, på dette tidspunktet fryser maskinen.

 

360gronnrutet.jpg

Endret av bas
Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som deg, Milorg. Venter både på ny 360 og PC :cry:

UPS hentet boksen min forrige mandag (to dager etter jeg snakket med support). På fredag fikk jeg mail fra MS som bekreftet at de hadde mottatt 360'n et eller annet sted i Tyskland.

Regner med å ha ny 360 og PC i hus i løpet av denne uken :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøv dette

 

Before you begin:

 

Only try this immediately AFTER the THREE SECTOR RED RING OF DEATH. As soon as this occurs, power down the XBOX, and follow instructions below:

 

1) Disconnect power, and A/V cable, and remove hard drive.(When I say power, I mean disconnect at rear of XBOX, and NOT uplugging from wall outlet).

 

2)With power cable still disconnected, press power button a couple of times. This is necessary to clear any electrical charges, and to force the DATE/TIME to reset to launch, or manufacture date

 

3)Reconnect everything except HDD.

 

4)Power on the XBOX 360. You should be able to boot. If not turn off, and on again.

 

5)You will now have no profile to load, however go to the settings blade in the dashboard, and run initial setup, as you did when you first bought your XBOX 360. It will prompt you to continue with, or without a storage device(memory card/HDD) Choose without. Make sure that you set Date/Time correctly. I suspect that the march update may, or may not have reset the Date/Time to date of manufacture. Either way, it is important that Date/Time is correctly by YOU AFTER the march update. If you find DATE/TIME to be correct on it's own, then you may have missed step 2. Start over from step 1. If date was not correct, set it along with anything else that you may need to change in the initial setup and then continue to step 6.

 

6)Power off the unit, and re-attach your hard drive. If your XBOX is not truly defective, you should have no problems.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
HanZI hvor lang tid tok det? Kom UPS og hentet den hos deg? Sitter uten BÅDE X360 og PC (begge har kræsja) og det er ganske krise..  :cry:

5746258[/snapback]

 

UPS kom ikke å henta den, de sendte en pakke som jeg måtte sende videre til tyskland, det tok 1uke så var den kommet hjem i stuen igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Får slenge meg på bølgen og si at også min X360 streiket som beskrevet her i tråden, men jeg har ikke lastet ned noen update da min X360 er offline. Sendte min avgårde forrige tirsdag, og sitter nå og venter på lyd fra UPS igjen. Fikk samme skjermbilde som på bildet litt lenger oppe, de siste dagene gikk den rett til de røde lysene og kun en svart skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...