Scotty Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Heisann! Jeg er en middels-vitende overklokker. Og grunnen til denne tråden er pga jeg skal overklokke alt så mye som det går. Pga jeg har lyst på litt høyere score i 3dmark06 (for morro skyld) Så da klokker jeg opp til det som går, og klokker ned litt...men fortsatt over "stock", når jeg skal kjøre vanlig. Så det eneste jeg har klokket hittil er cpu'en, men bare til 2.4ghz. Og det er det jeg kjører vanlig. Skjermkortet er klokket til max i Rivatuner, bare så dere vet det. __________________________________________________________________ Det jeg skal spørre om her er da noen ting jeg lurer på i Bios.. •Hvor høy FSB kan jeg oppnå? I forhold til 'CPU Vid control'(som kontrollerer volten i %?) •Hvor høyt kan jeg putte CPU Vid Control før det blir "farlig"?(skader systemet osv) •Kan/hjelper det å sette Chipset volten høyere? evt hvor høyt? •Kan/hjelper det å sette skjermkort volten høyere? får jeg klokket skjermkortet høyere da? •Kan/hjelper det ¨sette Dram volten høyere? hjelper dette til overklokking av rammen? •Hvordan timing er det beste til minnet mitt? Jeg sitter da på en TwinMos 512mb og en Geil 512mb. Jeg vet at disse ikke akkurat er overklokkere, men kan jeg forbedre timingen? __________________________________________________________________ Hadwaren min er følgene: Hovedkort: DFI LanParty UT nF3 250Gb Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 256 MB Minne: 1stk TwinMOS 512mb 1stk GeIL Value 512 MB Noe mer dere trenger å vite? Takker for all hjelp Mvh Scotty Endret 11. mars 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 bare tull å prøve 05 og 06 med sånn cpu og skjermkort får ikke noe reelt ut av det. stagnerer bare, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå