abene Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Sikkerhetshull hos FotoKnudsen Det ble i forrige uke oppdaget et sikkerhetshull hos bildetjenesten FotoKnudsen som gjorde at alle brukere kunne bla i andres bilder i databasen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
quakie Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Auch, det var ikke bra:S Noen som gjorde det her? :!: Lenke til kommentar
xminator Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det er jo ikke en gang en bakdør. Det er skikkelig dårlig programmering. Ett hull de har vert klar over i over ett år og eneste forsøk på tetting har vert å legge en sjekk i javascript. De som surfet uten javascriptstøtte (og det er ikke få) har kunnet endre i lenken og sett vilkårlige bilder. Synest e-posten Fotoknudsen sendte er arrogant. Det er ikke en bagatell. Det er alvorlig. De påstår man skulle ha ekstrem kompetanse for å utnytte hullet. Det er feil, slik jeg har fått det forklart kunne man gjøre dette uten kompetanse i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Amatørmessig og svært kritikkverdig av FotoKnudsen. "Sikkerhetsmekanismen" FotoKnudsen hadde lagt inn var Javascript-funksjonen self.close, som skal lukke vinduet. Dette kan imidlertid forhindres svært enkelt, ettersom Javascript kjøres på klientsiden, og ikke på serversiden. Man kan lure seg unna ved å blant annet skru av Javascript eller å svare "nei" når man får beskjed om at websiden forsøker å lukke vinduet (IE). Jeg er av den oppfatning at kunder burde saksøke FotoKnudsen, slik at selskaper forstår at ordentlig sikkerhet er viktig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Latterlig av FotoKnudsen. Jeg ville dessuten aldri lagt personlige bilder i ei slik database. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå