Gå til innhold

Uheldig reklame under "forumkategorier"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, mulig litt OT men jeg blir mer og mer plaget av reklame. Irriterer meg grønn over phpBB forum med AdSense reklame fra google.

 

Skal dere ha reklamer så får de være pene å se på. Fine nettsteder blir ødelagt av reklame. Skjønner at man trenger reklame for å finansiere servere og lignende men det får da være måte på. Den lille reklamebaren på baren til venstre i forumet her er pen - innhyllet i sin egen lille boks.

 

Headerreklame er derimot det værste man kan gjøre mot en nettside. Eks kulturo.no - en meget veldesignet side som er ødelagt av oppmerksomhetskrevende headerbannere.

 

Reklamen på toppen her tiltrekker seg oppmerksomheten min hele tiden og plager meg konstant mens jeg browser her. Legg heller inn en annonse til i sidebaren.

 

Min mening - ikke skyt meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Halve meningen er å legge dem et sted hvor folk klikker mye på dem. Om man legger dem like over "Forum > Tilbakemeldinger > Tilbakemeldinger om forumet," vil det for eksempel gi et annerledes resultat om det lå under "Forumkategorier."

 

Så de plasserer reklamen der folk trykker mye, så de får høy klikk-ratio!

Lenke til kommentar
Halve meningen er å legge dem et sted hvor folk klikker mye på dem. Om man legger dem like over "Forum > Tilbakemeldinger > Tilbakemeldinger om forumet," vil det for eksempel gi et annerledes resultat om det lå under "Forumkategorier."

 

Så de plasserer reklamen der folk trykker mye, så de får høy klikk-ratio!

5731542[/snapback]

 

Vet jo det men det må da vitterlig være andre måter å finansiere en nettside på enn å faktiskt ødelegge det ellers gode helhetlige inntrykket av siden ved å slenge inn en totalt uetisk reklamebanner på toppen. Jeg gremmer meg over stygge reklamer.

 

Men en ting som kan gjøre den bedre er ved å pakke den inn i et eller annet; slenge på en liten svart margin rundt hele og midtstille den samt legge til teksten "annonse" ved siden av. Mulig også bruke en eller annen farge på bakgrunnen bak.

 

Akkurat nå ser det ut som om den bare er slengt inn på toppen uten noen slags form for tilpasning til hverken menyen under eller noe. Det er ikke selve reklamen som plager meg nå, det er hvor stygg den er.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...