Gå til innhold

nytt xm2 eller brukt vx2000?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har 18000 kroner som jeg skal bruke på kamera, så jeg lurte på om jeg skal gå for et nytt canon xm2 eller et "lite brukt" sony vx2000. Kanskje noen som har andre forslag?

dobbelpost! ikke min skyld :cry:

Endret av Pentimuml
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har 18000 kroner som jeg skal bruke på kamera, så jeg lurte på om jeg skal gå for et nytt canon xm2 eller et "lite brukt" sony vx2000. Kanskje noen som har andre forslag?

dobbelpost! ikke min skyld :cry:

5708068[/snapback]

Tror du vil bli veldig fornøyd uansett hvilket kamerera du velger. Men du trenger ikke gi 18.000kr for noen av dem hvis du kjøper brukt! Et XM-2 kan du godt få til rundt 10.000 eller kanskje mindre. VX2000 vil nok være noe dyrere. Rundt 12 og oppover.

Personlig solgte jeg mitt VX2000 for 12.500 for noen måneder siden..

Når det gjelder ytelser på kameraene så tror jeg VX2000 trekker det lengste strået. Her en god del erfaring med dette kameraet. Enormt lysfølsomt og meget god bildekvalitet. Finnes ikke noe negativt å si om dette kameraet, bortsett fra kanskje størrelsen, men slik er det jo på sånne kamera. Veldig god stabilitet når det er så "tungt" og stort. Hadde 2stk 8 timers batterier til kameraet og kunne nesten filme døgnet rundt før det var tomt. Enorm batterikapasitet på disse batteriene. Batteriet som følger med varer rett rundt en time, så det holder ikke..

Har dessverre ikke noe erfaring med XM2, men vet at kvaliteten også er meget bra på dette.

Fordeler over VX2000

20x optisk zoom (12x på VX2000).

Stillbilder med 1.68Mpix mot vx2000 sin udugelige VGA oppløsning.

Ulemper i forhold til VX2000

Har ikke zoom ring, kun fokus ring. Vx2000 har begge deler. Ingen stor ulempe forøvrig..

Det er ikke like lysfølsomt iom at det har mindre CCD brikke (1/4" mot 1/3" på VX2000/2100). Pga dette vil VX2000 i teorien ha betydelig mindre støy i bilde. Som sagt har jeg ikke testet dette selv, så her gjetter jeg bare..

Dette er ting som jeg kan kjapt se er forskjellen mellom disse kameraene. Men jeg tror nok at du vil bli knallfornøyd uansett hvilket kamera du velger. Kvaliteten er helt rå og kan ikke sammenlignes med billigere DV/DVD kameraer. Angrer en smule på at jeg solgte mitt ja.. :cry:

Lenke til kommentar

Tusen takk for så utfyllende svar! 12 500 var veldig god pris for vx2000 brukt! hvor finner jeg sånne tilbud? Jeg vet ikke om stort andre bruktmarked enn finn.no og hw bruktmarkedet, jeg, og der er det ikke så veldig mange gode tilbud på slike kameraer for tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...