Gå til innhold

TES: Oblivion - PC eller Xbox 360

Anbefalte innlegg

Skal selvfølgelig skaffe meg Oblivion så fort det kommer ut, men er usikker på hvilken platform jeg skal spille på. Har en PC som skal takle spesifikasjonene greit, og det er ingen tvil om at dette blir det billigste. Alternativet er å kjøpe en 360 for å spille det på den (er i USA for tiden, og boksen koster her ca. 2500,-).

Ser for meg at kontrollene blir enklere på en PC, ettersom det er begrenset for hvor godt man kan utnytte en konsollkontroll. Har noen hørt noe om hvordan kontrollene blir, og om man går glipp av noe ved å spille på PC i motsetning til 360?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Loadetidene blir nok, som sagt, bedre på en high-end PC ja, men det er ubetydelige tider vi snakker om. Kontrollene funka helt fint i Morrowind på Xbox, og jeg mener å ha lest at de er enda bedre tilpasset nå - men det med kontroll vs. mus/tastatur er selvsagt en smaksak.

Har du en god PC som du liker å spille spill på, anbefales det, da du her også kan laste ned Construction Set, pluss alle de utallige modifikasjonene som fansen helt sikkert kommer til å lage.

Liker du derimot å sitte i sofaen og spille, eller at PC'en ikke er god nok, anbefaler jeg 360-versjonen. Jeg foretrekker faktisk en håndkontroll over mus/tastatur (tro det eller ei!), og er ikke i tvil om at jeg skal ha konsollversjonen av spillet.

Det største problemet med 360-versjonen er at du "går glipp av" alle de hjemmelagde modifikasjonene. Via Xbox Live kan du laste ned eventuelle offisielle ekspansjoner til spillet, og jeg mener også å ha lest at Bethesda muligens vil legge ut de mest populære "gratis"-mod'ene.

Du går altså ikke glipp av noe på PC-versjonen.

Off topic: er de ikke utsolgt for 360 de fleste steder i USA?

Lenke til kommentar
jeg er en PC spiller og vil si PC er veien å gå, jeg er nesten 100% sikker på at en pc med 1gig ram og over 3ghz vil har en god del raskere loadtimes en den en xbox vil ha.

PS. det er et egent forum for TES serien

5705699[/snapback]

Bare nyskjerrig..

Regnes en AMD Athlon 64 3500+ 2,2ghz som en 2,2 eller 3,5ghz (elns) i denne sammenhengen?

Og jeg kommer til å gå for spillet på pc, siden pc er helt klart best til RPG spill, etter min meningn..

Lenke til kommentar

Spillet vil etter hvert se bedre ut på PC enn X-Box, siden det etter hvert kommer nyere hardware og drivere til PC.

Dessuten vil nå jeg fra et subjektivt ståsted påstå at FPS (og rollespill - i dette tilfellet begge deler) er 110% bedre på PC enn konsoll. Dette er jo en smakssak, men ingen kan vel påstå at det faktisk er _lettere_ å spille FPS (og rollespill) på konsoll?

Derimot, om du er en konsoll-spiller, som er vant med å spille FPS på konsoll, og i tillegg har en svak PC, er vel konsoll-alternativet det definitivt beste valget.

Angående hva som blir forskjellig, skal det være minimalt. Utviklerne har ikke endret noe i gameplay, historie, eller noe annet sånn sett. Det eneste som er annerledes, er jo det at kontrollene er forskjellig (duh?), og at man kan konfigurere hvor mye detaljer og hvordan kontrollene skal være på PC, og det at PC-versjonen er mulig å modifisere. Ellers skal det ikke være noe annet.

EDIT: Alle modifikasjonene som kommer til PC-versjonen er jo et must da.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
jeg er en PC spiller og vil si PC er veien å gå, jeg er nesten 100% sikker på at en pc med 1gig ram og over 3ghz vil har en god del raskere loadtimes en den en xbox vil ha.

PS. det er et egent forum for TES serien

5705699[/snapback]

Bare nyskjerrig..

Regnes en AMD Athlon 64 3500+ 2,2ghz som en 2,2 eller 3,5ghz (elns) i denne sammenhengen?

Og jeg kommer til å gå for spillet på pc, siden pc er helt klart best til RPG spill, etter min meningn..

5706153[/snapback]

som altid er en AMD 3500 det samme som en 3.5ghz fra pentium

Lenke til kommentar
Off topic: er de ikke utsolgt for 360 de fleste steder i USA?

5706059[/snapback]

Jo, men de (EB Games i mitt tilfelle) har akkurat begynt å ta imot forhåndsbestillinger igjen. Skal ikke tilbake til Norge før til påske, og fikk vite at jeg er sikret en boks før det. 399 USD for en premium :)
Lenke til kommentar
Mods og slikt kan jo fint lastes ned på Xbox 360.

Det er jo egssnt greier for nedlasting av tillegs ting på Xbox 360.

5707299[/snapback]

Det stemmer det, men alt som ligger på Live Marketplace må igjennom MS - dvs at ting og tang som brukerne lager selv ikke vil legges ut uten at det blir godkjent av MS.

Og når det gjelder påstanden om at FPS/RPG er 110% bedre på PC, er det en smakssak. Jeg vet at jeg absolutt er i mindretall her på forumet når jeg sier dette, men jeg foretrekker alle spill på konsoll - bortsett fra Strategi. FPS spill med mus betyr at det rett og slett blir for enkelt å sikte - husker enda Counter-Strike dagene mine.. Headshot med pistol fra over 50meters avstand er temmelig urealistisk :roll: Det er vanskeligere å sikte med en håndkontroll, noe jeg mener gjøre det hele litt mer realistisk. Det er ikke lett å sikte reint når du løper rundt med ei rifle på nesten fem kilo og full oppakning, noe de som har gjort sin tjeneste i forsvaret sikkert kan skrive under på ;)

Lenke til kommentar

Jeg mener i hvertfall at ikke noe er deiligere en og sitte i god stolen eller ligge i soffan med en kontroll i handa, en og måtte sitte normalt for og bruke mus/tastatur. jeg kommer til og kjøpe 360 versjonen pga jeg liker og spille på konsoll.

Lenke til kommentar
Det kommer 100% sikkert expansionpacks til pc. Vil disse komme til 360? Tribunal og Bloodmoon kom jo aldri til xbox

5707643[/snapback]

øhm..jo..det gjorde faktisk det...

5707964[/snapback]

Joda, de kom, men ikke som "selvstendige objekter". Ville du spille expansionene på Xbox måtte du kjøpe Game of the Year versjonen, som også inneholdt originale Morrowind.

Det som er forskjellen nå, er at Live har fått egne servere (Live Marketplace) hvor man kan laste ned allslags ting fra. Kommer det utvidelsespakker til Oblivion, tør jeg påstå at de med 100 prosents sikkerhet vil ende opp der, som betalingsobjekter selvsagt.

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Har bestilt spillet på begge formater..

Er litt usikker hvordan det blir med expansionpacks til xbox 360. Snakker ikke om mods.

5707053[/snapback]

Du får poste hvor stor forskjell det er på det grafiske på 360 vs PCen din da, har ca samme oppsett som deg (gfx,minne) og lurer på hvor langt bak 360 jeg ligger..

(blir jo uansett nytt directx 10 kort til sommern da :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...