Gå til innhold

Hvordan ødelegge RAM (ja ødelegge)

AmdTommy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skru ned frekvensen så de er stabile, og kan presses lenge, og med så høy spening som mulig. kjør noe minnetester over natta. varm dem opp også, gjerne pakk dem inn i noe isolerende. har aldri prøvd, bare gjetter. eller gni deg på tepper og gi dem statisk elektrisitet. burde få feil i minnetest da, men det kan fort ta en god stund før feil pga. statisk el. gir utslag. evt. gi dem støt på en annen måte... legg dem i fryseren, deretter varm dem opp med noe pissvarmt!

til slutt, kombiner alt sammen, hehe!

Lenke til kommentar

"...tror noen her har for mye fritid..."

"Burde vi nå holde utkikk etter usannsynlig billig ram på QXL i nærmeste tid ? "

hahahaha! ;)

regner med at du skal levere de tilbake til butikken som defekte eller no sånt...? du kunne brukt startkabler fra bilen på dem... micro var tøft, men neste gang du skal ta livet av noen rambrikker så gjør det ordentlig tøft, også ta det opp på film! må også få noen til å filme deg når du leverer dem tilbake til butikken og forteller at dem var sånn når du fikk dem... :p

Lenke til kommentar
kunne bare tatt et 9volts batteri og feste ledning i hver ende, for så å grille litt chips :p

5707906[/snapback]

Husker jeg gjorde dette på et hovedkort og en cpu en gang. Begge var helt håpløse, men ikke ødelagt, så jeg fikk ikke nytt, de testa det, og fant ut at det var ok. Så jeg dro bare et 9V bateri over alle pinnene og loddingene, da ble det plutselig helt defekt :innocent:

Lenke til kommentar

3V er da ingen ting, mine går på 3,3V 24/7! 4V så kanskje de begynner å knele ;)

Husker jeg og noen kamerater varmet opp en gammel prosessor for lenge siden. Tok av alt som heter kjøling og la en pute over.. Termometeret sluttet å vise temp på 80 grader mener jeg å huske.. Men den tok ikke kvelden fordet :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg liker denne tråden veldig godt. Samtidig som den er underholdende så tar den opp et stort problem vi forbukere har. Nemlig å få byttet en udugelig vare. Finner ikke butikken feil ved komponenten så har det ikke noe å si hvordan vi opplever produktet. Tviler på at butikken får testet rammen like lenge som vi kan hjemme når vi sitter og arbeider med pc-en. Her burde det vært lovendring som hadde gitt oss forbrukere litt mer rettigheter. Full bytting uten spørsmål. Ikke noe dårlig reperasjoner som bare holder en uke. Er jo helt patetisk at man må gå til de skritt som AmdTommy her må gjøre for å få bytta et par skarve RAM moduler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...