chjohan Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 I dag hentet jeg mitt "Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail" på postkontoret. Jeg åpnet opp kabinettet, tok ut det gamle skjermkortet forsiktig, og satt inn det nye forsiktig. Så lukket jeg kabinettet og startet Pc'en. PC'en startet helt fint og vifta på skjermkortet snurret fint og normalt, men power-lyset på skjermen stod og blunket. Så tok jeg og åpnet kabinettet igjen og koblet til en strømkabel fra Hardisken, som beskrevet i brukermanualen. Jeg prøvde igjen, men power-lyset fortsatte å blunke. Har prøvd med to forskjellige skjermer, så det er nok ikke skjermen problemet ligger i. Veit ikke om det er noe problem med strømforsyning i og med at vifta på skjermkortet snurrer. Skjermkortet klarer altså ikke å sende noe signal. Hva skal jeg gjøre?? Hvordan kan jeg løse dette problemet?? Jeg har en Dell Dimension 8300, som funker med mitt gamle AGP X8 kort. Takk for svar! Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 du kan prøve å ta ut kortet og sette det i i gjen. vist det ikke funker setter du i det gamle og ser om det ikke er hovedkortet som har fått sef en smell. men vist det funker så sender du 6800 kortet i retur Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Har tatt det ut og inn og har testa at det gamle funker. Så det er nok ikke hoved kortet. Gir ikke opp enda med å sende det tilbake Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 har du tilkoblet strøm til skjermkortet? Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Ja, har koblet til på denne måten: Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 prøv å koble den direkte vet ikek om det har noe å si, men man vet aldrig. ellers vil jeg anta at du har fått et fredags produkt. altså en defekt Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Har også prøvd å koble direkte, da jeg fikk skjermkortet så det brukt ut, med noen riper på vifte dekselet Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Kan det være at du ganske enkelt har for lite strøm...? Såvidt jeg kan se har Dimension 8300 en 250w strømforsyning og i manualen hos Dell står det ; Maximum continuous total DC output cannot exceed 200 W. Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Må jeg kjøpe ny strømforsyning da? men litt rart at vifta snurrer hvis den ikke har strøm? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Nja, du kan jo gå hit; http://www.jscustompcs.com/power_supply/ og legge inn opplysningene om pc´en din, så ser du rimelig fort hvordan det står til med strømforsyninga di. Om du er på kant eller har for lite så tyder det på ny PSU. Men er du i tvil kan du jo prøve å teste kortet i en annen maskin da. Ville ihvertfall prøvd det før jeg evt. sendte det tilbake. Lenke til kommentar
chjohan Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 1000takk for svar. Skal prøve skjemkortet i en annen maskin i morgen Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 vifta kan snurre uansett den det betyr bare at den får det kansje 2-3 watt den trenger til vifta som sikkert har førsteprioritet på kortet internt. kansje litt avansert forklart men du skjønner sikert Lenke til kommentar
model-76 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 jeg har samme problemet med Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail kortet. jeg har en amd 2600+, 1gb ram maskin. 350 W ny strømforsyning. 2 harddisker, en dvd- rom og en cd-rw -rom. siden jeg hadde bare 4 ledige fra strømforosyninga kjøpte jeg en extra molex(splitter) slik at jeg kan ha den til kortet. installasjon gikk greit kortet kortet greit. satte innstillinger osv. men etter 10 minutter gikk skjermen i dvalemodus(entering sleep mode). prøvde igjen. samme. men la merket at skjermen går i dvale spesielt hvis det er krevende operasjoner eks. skal surfe på nettet, se på film eller spille spill. det virker som om det blir litt for lite strøm. men 350 W trodde jeg skulle holde. . noen påstår at det er drivere som er feilen. vel der har jeg fjernet gamle, slått av dataen, fjernet restene av driveren med driver cleaner, installert på nytt og igjen ikke noe. satte tilbake mitt gamle geforce4 mx400 AGP. model-76 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 @model-76 Har du sjekka temperaturen på skjermkortet (GPU og minne)? Gainward har er fint verktøy til dette: Expertool bruker den selv på mitt ett år gamle PCIE GT6600 Om temperaturene går "bananas" (passerer 70 - 80 grader celius) på 10 minutter kan problemet ligge på temperatur og ikke PSU. Er temperaturene stabile under 70 grader kan det være andre problemkilder feks. "power". Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Helt klare symptomer for en PSU som ikke greier å gi tilstrekkelig med strøm til skjermkortet. Hadde samme problemet her, men en ny PSU ordnet kaken, husk 6600gt drar en hel del strøm! Lenke til kommentar
model-76 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 så det er strømforsyninga. jeg glemte å si at jeg kobla ut både en harddisk og cd-rom og så kjørte kortet og alikevel skjedde det samme. det blir nok innkjøp av sterkere strømforsyning (igjen). uff så kjedelig. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Det kan umulig være strømforsyninga.. En xp2600+, én harddisk og et 6600gt kan da umulig kvele en 350w.. (du har ikke Q-tek strømforsyning?) Reset bios settings. Kanskje det er noe med strøminstillingene til agp porten(?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå