Gå til innhold

Hjelp! Skjermkort Trøbbel!

Anbefalte innlegg

I dag hentet jeg mitt "Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail" på postkontoret. Jeg åpnet opp kabinettet, tok ut det gamle skjermkortet forsiktig, og satt inn det nye forsiktig. Så lukket jeg kabinettet og startet Pc'en. PC'en startet helt fint og vifta på skjermkortet snurret fint og normalt, men power-lyset på skjermen stod og blunket. Så tok jeg og åpnet kabinettet igjen og koblet til en strømkabel fra Hardisken, som beskrevet i brukermanualen. Jeg prøvde igjen, men power-lyset fortsatte å blunke. Har prøvd med to forskjellige skjermer, så det er nok ikke skjermen problemet ligger i. Veit ikke om det er noe problem med strømforsyning i og med at vifta på skjermkortet snurrer. Skjermkortet klarer altså ikke å sende noe signal. Hva skal jeg gjøre?? Hvordan kan jeg løse dette problemet??

Jeg har en Dell Dimension 8300, som funker med mitt gamle AGP X8 kort.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme problemet med Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail kortet. jeg har en amd 2600+, 1gb ram maskin. 350 W ny strømforsyning. 2 harddisker, en dvd- rom og en cd-rw -rom. siden jeg hadde bare 4 ledige fra strømforosyninga kjøpte jeg en extra molex(splitter) slik at jeg kan ha den til kortet.

installasjon gikk greit kortet kortet greit. satte innstillinger osv. men etter 10 minutter gikk skjermen i dvalemodus(entering sleep mode). prøvde igjen. samme. men la merket at skjermen går i dvale spesielt hvis det er krevende operasjoner eks. skal surfe på nettet, se på film eller spille spill. det virker som om det blir litt for lite strøm. men 350 W trodde jeg skulle holde.

. noen påstår at det er drivere som er feilen. vel der har jeg fjernet gamle, slått av dataen, fjernet restene av driveren med driver cleaner, installert på nytt og igjen ikke noe. satte tilbake mitt gamle geforce4 mx400 AGP.

model-76

Lenke til kommentar

@model-76

Har du sjekka temperaturen på skjermkortet (GPU og minne)?

Gainward har er fint verktøy til dette: Expertool bruker den selv på mitt ett år gamle PCIE GT6600

Om temperaturene går "bananas" (passerer 70 - 80 grader celius) på 10 minutter kan problemet ligge på temperatur og ikke PSU.

Er temperaturene stabile under 70 grader kan det være andre problemkilder feks. "power".

Lenke til kommentar

så det er strømforsyninga.

jeg glemte å si at jeg kobla ut både en harddisk og cd-rom og så kjørte kortet og alikevel skjedde det samme.

det blir nok innkjøp av sterkere strømforsyning (igjen). uff så kjedelig.

Lenke til kommentar

Det kan umulig være strømforsyninga.. En xp2600+, én harddisk og et 6600gt kan da umulig kvele en 350w.. (du har ikke Q-tek strømforsyning?)

Reset bios settings. Kanskje det er noe med strøminstillingene til agp porten(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...