Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg ønsker så jeg har lagt ved et bilde også.. Menyen min skal b.l.a. inneholde dette: Problemet er at jeg ikke har noen peiling på hvordan jeg skal lage det. Jeg vil at.. ..når "skjema" hukes av så skal skjemaene komme opp i lista ..når "rapport" hukes av så skal rapportene komme opp i lista ..når jeg trykker "åpne" skal den valgte rapporten/skjemaet fra lista åpnes ..når jeg trykker "skriv ut" skal den valgte rapporten fra lista skrives ut(lite hensiktsmessig å skrive ut skjemaer) ..knappen "skriv ut" skal være skjult om du har huka av for skjema og ikke rapport(Om mulig) Lenke til kommentar
ghjens Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 dette blir ganske avansert, det meste her krever nok programmering .Så prøv heller lykken i VB forum. mvh ghjens Lenke til kommentar
ravika Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Du må nok bruke programering for å få dette til. Laget et eksempel som kan lastes ned: http://home.no/tommnil2/Meny.mdb Listen blir oppdatert med to spørringer som inneholder skjemanavn og rapportnavn. For å lage disse spørringene har jeg bruk følgende SQL-kode: Skjemaspørringen: SELECT MSysObjects.Name FROM MsysObjects WHERE (Left$([Name],1)<>"~") And (MSysObjects.Type)=-32768 ORDER BY MSysObjects.Name; Rapportspørringen: SELECT MSysObjects.Name FROM MsysObjects WHERE (Left$([Name],1)<>"~") And (MSysObjects.Type)=-32764 ORDER BY MSysObjects.Name; Disse to spørringene henter jeg inn i listen ved bruk av VBA kode som legges inn på alternativknappene. Legger liksågodt til koden her i posten også: Private Sub knappRapport_GotFocus() Me.Liste.RowSource = "Rapporter" Me.Skrivut.Visible = True End Sub Private Sub knappSkjema_GotFocus() Me.Liste.RowSource = "Skjemaer" Me.Skrivut.Visible = False End Sub Private Sub Skrivut_Click() DoCmd.OpenReport Me.Liste.Value End Sub Private Sub Åpne_Click() Select Case Valgbox.Value Case Is = 1 If Me.Liste.Value = Me.Name Then MsgBox "Skjemaet du prøver å åpne er menyen" Else DoCmd.OpenForm Me.Liste.Value End If Case Is = 2 DoCmd.OpenReport Me.Liste.Value, acViewPreview End Select End Sub Håper dette hjelper deg til å få til det du ønsker Endret 18. mars 2006 av t0my Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 takker t0my Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå