Gå til innhold

Så var den her 2865,- ut i ingenting


Anbefalte innlegg

Luksus problemer, eller hard realitet? Vi må ha bil i norge og årsavgifta er den sureste avgifta jeg betaler. Ikke noe ser man til den, men betaler du ikke blir du bare enda mer utsugd. Det er lite med vedlikehold på veiene her nord, asvalten blir lappet og lappet i lappene etter som den slites bort. Ødelegger bilene på veiene men uten bil i nordnorge så står man på stede hvil, siden det er lite med kollektiv transport. Den går så sjeldent at skal du noe sted må du planlegge hele løpet før du reiser, og glipper bussen ja da er du pent nødt til å vente mange timer.

Da slipper jeg mine 2865,- kr rett i det store sluket som vi den NORSKE stat er. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, bor selv i Nord-Norge og kjenne frustrasjonen. Ser hele tiden at veien her (lofoten) forfaller, men blir mer belasted med tungt kjøretøy. Men lite blir gjort med veien, som forfaller mer og mer og har begynt å ry ut enkelte plasser.

 

vet vi får Lofast, men likevell. Trenger ikke glemme alle veier i lofoten og omeng bare fordi vi får 1 stor ny vei.

 

Men det som hele tiden passerer min tenkende hjerne er alle de oppgraderingene veien på sørlandet hele tiden får. Minst 1 gang i året er det feiring på åpning av ny vei, ny tunell eller ny bro. Er det der pengene våre forsvinner, til å oppgradere en splitte ny vei på sørlandet fra 2005 utgave til 2006 utgave?

 

Det er faktisk store behover for å oppgradere veinette her nord med nye veier. Narvik trenger f.eks å få flytta hovedfarts åren ut av sentrum. Fauske trenger vel en liten korreksjon på rundkjøringa ettersom tunge lange trailere må opp på fortauet for å komme seg rundt. Veien fra Fauske til Bodø trenger strekt oppdatering, selv om jeg vet at mye nå blir gjort ved innkjøringa til Bodø, men ellers er veien et dass uten like.

Lenke til kommentar

Det som er latterlig med den norske veien er den H***** saltinga som skjer.!! :wallbash:

 

Det skjer vanligvis ikkje her jeg bor, men i feriene må man det ellers begyner de stakkarne som ikkje er vant til at det er snø på veien om vinteren og klage..

 

Og bilavgiten er også irriterende, norske veier er som kviser, det hjelper ikkje bare med dekkstift, da kommer det tilbake.. :blush:

Lenke til kommentar
slutt å syt nord lendinger. flytt sørover hvis dere syns all penga går der. nordlendingers stemmer teller mer og dere betaler mindre skatt.

Slutt å syt.

5696628[/snapback]

 

Den typiske mentialiteten, og en av grunnene til at jeg ikke stemmer FRP. "Flytt til sørlandet om dere ikke liker det". Det er den mest idiotiske påstanden jeg noen gang har hørt om. Skal vi påtvinges å flytte sørover for å få ta del av pengene vi selv betaler for at veiene skal holdes ved like?

 

Jeg betaler i alle fall ikke noe mindre skatt pga at jeg bord i Nord-Norge, tror nok det er finnmarka du tenker på. Så det ser vi heller lite av. Betaler full skatt jeg så.

 

Poenget er vel i hele saken at vi alle betaler en bråte med penger til å holde veiene ved lite eller ingen ting blir gjort. Noen få veier blir oppgradert, men ellers ser vi ingen ting av de pengene, annet enn kanskje et og annet spektakulært veiprosjekt som tar millioner av kroner.

 

Jeg betaler og vil se "action" av det jeg betaler. Jeg betaler ikke for at alle pengene skal brukes på 1 vei, men heller det norske vei nette. Vi betaler avgifter i ANGRO, og ser lite av det vi betaler. Hvor pengene blir av? Tja, nye biler til regjeringen, lønning til storherrene på tinget, bensin til ikkebetyndenepersonersomtrordeernoe etc.

 

Avgifter. Vi bare MÅ betale dem, vis ikke er vi ille ut. Men når staten skal betale penger UT til oss, da er det plutselig snakk om lang behandlings tid.

 

Bruk penger til utbedring av vei nette. Det har vi F**** meg råd til.

Lenke til kommentar
Den typiske mentialiteten, og en av grunnene til at jeg ikke stemmer FRP. "Flytt til sørlandet om dere ikke liker det". Det er den mest idiotiske påstanden jeg noen gang har hørt om. Skal vi påtvinges å flytte sørover for å få ta del av pengene vi selv betaler for at veiene skal holdes ved like?

 

Bruk penger til utbedring av vei nette. Det har vi F**** meg råd til.

5697052[/snapback]

 

Og FrP er de eneste som er enige med deg, hvorfor du da ikke stemmer på dem er jo interessant. Men men..

Lenke til kommentar
slutt å syt nord lendinger. flytt sørover hvis dere syns all penga går der. nordlendingers stemmer teller mer og dere betaler mindre skatt.

Slutt å syt.

5696628[/snapback]

 

For en holdning. Jeg lurer på om du hadde hatt den samme holdningen om DU hadde bodd i utkantsnorge. Det er lett å kreve at andre skal innrette seg.

 

(Ordene til en som har bodd i to storbyer, Bergen og Trondheim, hele sitt liv).

Lenke til kommentar
Luksus problemer, eller hard realitet? Vi må ha bil i norge og årsavgifta er den sureste avgifta jeg betaler. Ikke noe ser man til den, men betaler du ikke blir du bare enda mer utsugd. Det er lite med vedlikehold på veiene her nord, asvalten blir lappet og lappet i lappene etter som den slites bort. Ødelegger bilene på veiene men uten bil i nordnorge så står man på stede hvil, siden det er lite med kollektiv transport. Den går så sjeldent at skal du noe sted må du planlegge hele løpet før du reiser, og glipper bussen ja da er du pent nødt til å vente mange timer.

Da slipper jeg mine 2865,- kr rett i det store sluket som vi den NORSKE stat er. :nei:

5696070[/snapback]

Det geniale er jo at noen av disse avgiftene er skapt for å "få" folk til å kjøre kollektiv, rart at det da samtidig koster 25kr en vei med bussen...

 

Og betaler vi ikke allerede skatt, jeg mener, skal en ha både skatt og avgifter, hadde vært morsomt om noen regner seg frem til skatten vi i realiteten betaler 35%+"avgifter"[lure deg skatt]

Lenke til kommentar
slutt å syt nord lendinger. flytt sørover hvis dere syns all penga går der. nordlendingers stemmer teller mer og dere betaler mindre skatt.

Slutt å syt.

5696628[/snapback]

Poenget er vel i hele saken at vi alle betaler en bråte med penger til å holde veiene ved lite eller ingen ting blir gjort. Noen få veier blir oppgradert, men ellers ser vi ingen ting av de pengene, annet enn kanskje et og annet spektakulært veiprosjekt som tar millioner av kroner.

5697052[/snapback]

Husker ikke hvor det var, kanskje rundt narvik, men en fin liten rundkjøring fikk vi :)

Som var/er idiotisk, første gangen den var der kjørte bestefaren min rett over :!:

Eksos-anlegget løsna også.

 

 

Men faen heller, veiene i nord-norge er elendige.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Luksus problemer, eller hard realitet? Vi må ha bil i norge og årsavgifta er den sureste avgifta jeg betaler. Ikke noe ser man til den, men betaler du ikke blir du bare enda mer utsugd. Det er lite med vedlikehold på veiene her nord, asvalten blir lappet og lappet i lappene etter som den slites bort. Ødelegger bilene på veiene men uten bil i nordnorge så står man på stede hvil, siden det er lite med kollektiv transport. Den går så sjeldent at skal du noe sted må du planlegge hele løpet før du reiser, og glipper bussen ja da er du pent nødt til å vente mange timer.

Da slipper jeg mine 2865,- kr rett i det store sluket som vi den NORSKE stat er. :nei:

5696070[/snapback]

Det geniale er jo at noen av disse avgiftene er skapt for å "få" folk til å kjøre kollektiv, rart at det da samtidig koster 25kr en vei med bussen...

 

Og betaler vi ikke allerede skatt, jeg mener, skal en ha både skatt og avgifter, hadde vært morsomt om noen regner seg frem til skatten vi i realiteten betaler 35%+"avgifter"[lure deg skatt]

5697462[/snapback]

Du kan jo prøve å regne i hopen, men du kommer til å bli så deppa av det tallet så det er like greit å la vær. Gammlingen regna over hvor mange timer han mått arbeide om dagen bare til staten en gang, var vel snakk om mellom 4,5 og 6 timer som gikk rett til staten og resten satt han igjen med. Lugubert. :ermm:

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å regne i hopen, men du kommer til å bli så deppa av det tallet så det er like greit å la vær. Gammlingen regna over hvor mange timer han mått arbeide om dagen bare til staten en gang, var vel snakk om mellom 4,5 og 6 timer som gikk rett til staten og resten satt han igjen med. Lugubert. :ermm:

5697575[/snapback]

 

Du kan jo prøve å regne på hvor mye du får igjen også. Tror det er noen her som glemmer att Norge er ett utrolig dyrt land å bygge å vedlikeholde veier i. I tillegg har vi en spredt befolkning og det er jo ett krav att enhver øy skal ha sin egen bruforbindelse.

 

Prøver ikke nå å påstå att alt som kommer inn i bil, vei, bom og bensinavgifter går uavkortet ut til drift og vedlikehold av veier, for de tallene kjenner jeg ikke godt nok.

 

Men når dette tydeligvis utarter seg med de vanlige surmaga oppstøta der man tydeligvis tror att staten kun eksisterer for å rappe penger av befolkningen, burde heller noen kreve tilbake skolepengene sine istendefor å bruke tiden i denne debatten.

 

En burde ikke glemme att alle får mye penger utbetalt, direkte og indirekte gjennom livet, og de fleste får utbetalt langt mer enn de betaler inn.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å regne i hopen, men du kommer til å bli så deppa av det tallet så det er like greit å la vær. Gammlingen regna over hvor mange timer han mått arbeide om dagen bare til staten en gang, var vel snakk om mellom 4,5 og 6 timer som gikk rett til staten og resten satt han igjen med. Lugubert. :ermm:

5697575[/snapback]

 

Du kan jo prøve å regne på hvor mye du får igjen også. Tror det er noen her som glemmer att Norge er ett utrolig dyrt land å bygge å vedlikeholde veier i. I tillegg har vi en spredt befolkning og det er jo ett krav att enhver øy skal ha sin egen bruforbindelse.

 

Prøver ikke nå å påstå att alt som kommer inn i bil, vei, bom og bensinavgifter går uavkortet ut til drift og vedlikehold av veier, for de tallene kjenner jeg ikke godt nok.

 

Men når dette tydeligvis utarter seg med de vanlige surmaga oppstøta der man tydeligvis tror att staten kun eksisterer for å rappe penger av befolkningen, burde heller noen kreve tilbake skolepengene sine istendefor å bruke tiden i denne debatten.

 

En burde ikke glemme att alle får mye penger utbetalt, direkte og indirekte gjennom livet, og de fleste får utbetalt langt mer enn de betaler inn.

5697613[/snapback]

Hmm, ja bru og øy. Så ei øy som fikk bru til 160mil ganske lattelig da det bodde 100 mennesker dær, men det var jo mange rikinger som hadde hytte dær og den var i tilleg uten bompenge belastning. :roll:

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å regne i hopen, men du kommer til å bli så deppa av det tallet så det er like greit å la vær. Gammlingen regna over hvor mange timer han mått arbeide om dagen bare til staten en gang, var vel snakk om mellom 4,5 og 6 timer som gikk rett til staten og resten satt han igjen med. Lugubert. :ermm:

5697575[/snapback]

 

Du kan jo prøve å regne på hvor mye du får igjen også. Tror det er noen her som glemmer att Norge er ett utrolig dyrt land å bygge å vedlikeholde veier i. I tillegg har vi en spredt befolkning og det er jo ett krav att enhver øy skal ha sin egen bruforbindelse.

 

Prøver ikke nå å påstå att alt som kommer inn i bil, vei, bom og bensinavgifter går uavkortet ut til drift og vedlikehold av veier, for de tallene kjenner jeg ikke godt nok.

 

Men når dette tydeligvis utarter seg med de vanlige surmaga oppstøta der man tydeligvis tror att staten kun eksisterer for å rappe penger av befolkningen, burde heller noen kreve tilbake skolepengene sine istendefor å bruke tiden i denne debatten.

 

En burde ikke glemme att alle får mye penger utbetalt, direkte og indirekte gjennom livet, og de fleste får utbetalt langt mer enn de betaler inn.

5697613[/snapback]

 

Norge er et utrolig dyrt land å level i og. Og at det er dyrt å bygge, kan nå være en ting, men når man leser i aviser at oljefondet er på svimlende summer milliarder, og at vær nordmann skal ha ca 311 000 kroner av det oljefondet, så lurer jeg på hvor alle pengene våre blir av.

 

Norge er faktisk det landet som ligger nært toppen på avgifter som går til staten. Staten skal ha avgifter for alt, det er utrolig hva staten skal ha avgifter for. Snart kommer det vel kyr med gass målere i ræva for å prøve å begrense metan utslippe. Vær ku kan prompe gratis 3 ganger om dagen, etter det blir bonden trukket 300 kr i avgifter til staten. Venter bare på det.

 

Men det som er så pussig med norges land er at til tross for alle avgiftene, og alle pengene vi spytter inn i staten, så er det alltid en kamp om pengene når ting skal gjøres. Som f.eks veier og ikke minst skoler og eldreomsorg. Da er det plutselig dårlig med råd i lande og problemer med å skaffe midler. Men når politikerne skal ha seg en ferietur, betalt av staten, så er det plutselig GOD råd.

 

Logikken i det norske systemet er faktisk ikke til stede. Vi betaler og betaler, men mesteparten av pengene ser man aldri igjen. All den skatten vi betaler, hvor mye får vi igjen i form av goder fra staten? Ingen ting.

 

Avgiftene på bensinen er også et eksempel på idioti fra staten. Den tar ca 7 til 8 kr per liter, dvs på 20 liter bensin betaler jeg 160 kroner til staten. Til stasjonen betaler jeg 80 kroner. Hvor blir det av de 160 kronene som staten tar i avgifter?

Lenke til kommentar

De som tror alle veiene er gode på sør-øst landet burde virkelig ta seg en tur. Kan godt være at man hører om flere nye veier, men det utrolig mange dårlige veier her også. Fullt av hull over alt, skal bilen overleve turen, må du kjøre slalåm på veiene.

Lenke til kommentar
Hmm, ja bru og øy. Så ei øy som fikk bru til 160mil ganske lattelig da det bodde 100 mennesker dær, men det var jo mange rikinger som hadde hytte dær og den var i tilleg uten bompenge belastning.

 

Du har et godt prestisje eksempel her:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1237284.ece

5698074[/snapback]

Litt av en selvmotsigelse, flesteparten var jo i mot og ennå blei den vetatt. Bare 2 miliarder, er kun for å brife. Heller brukt de penga på noe annet. Eks flata stortinget med jorda og laga motorvei på fire felt dær :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...