AnaXyd Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Da hiver jeg meg også på vannkjølingens bølger! Grunnen til det er at jeg skal overklokke litt eller mye! Og at pcn min suser som et jetfly akkurat nå... Blir digg med litt skvulping istedet! (Ikke det at man hører så mye skvulp men...) Det eneste er at det er litt avansert, og jeg er en nybegynner så jeg gir dere litt info om det jeg har funnet hittil: Radiator: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BLACKICEEXXF2 Pris: 699.- Pumpe og vanntank: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=JTPT12VDC Slanger: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=K0100608&mcat=c281 3 eller 4 meter? Nipler: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...M38ID&mcat=c265 4 stk Kjøleblokker: Skal lage selv Kjølevæske: Frostvæske? Vifter: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=m...sbl&mcat=15s351 2 stk Annet: Korrosjonsbeskyttelse(trenger jeg det? Har hørt frostvæska har det fra før av) SUM Hittil: 1186,- Da kommer spørsmålene: - Mangler jeg noe vesentlig? - Passer alt dette sammen? - Er settet bra, hørt det skal ha god kvalitet. Stemmer det? - Vil støynivået være lavt? - Finnes det noe bedre, og billigere der ute? - Trenger jeg også en så heftig radiator? - Hvor er det best å sette radiatoren? I bunn? Topp? Den blir jo ganske høy, med alle viftene på plass Takker og bukker for fremtidige svar, og håper dere kan gi meg noen tips Endret 8. mars 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Bruk nipler som er 3/8" (Husk å sjekke Gjengedimensjon den må være samme som på den komponenten som niplene skal være koblet til) Jeg ville kjøpt denne slangen. Du trenger ikke så veldig kraftig pumpe. Skrue skrev nettopp en artikkel om pumper, vannflyt og tempratur. Link til artikkelen Her er en artikkel om vifter. Jeg ville kjøpt mist vifter. Lydløs, finnes med og uten lys og koster ca 100kr per stk. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Bruk nipler som er 3/8" (Husk å sjekke Gjengedimensjon den må være samme som på den komponenten som niplene skal være koblet til) Jeg ville kjøpt denne slangen. Du trenger ikke så veldig kraftig pumpe. Skrue skrev nettopp en artikkel om pumper, vannflyt og tempratur. Link til artikkelen Her er en artikkel om vifter. Jeg ville kjøpt mist vifter. Lydløs, finnes med og uten lys og koster ca 100kr per stk. 5693074[/snapback] Ok! Takk! Da har jeg oppdatert første post til de slangene du anbefalte og mist vifter! Er det noen andre som har noen andre tips? Endret 4. mars 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Da har jeg klar handlevogna på microplex! Den ser slik ut: 2x MIST vifte, 16.5 dB(A), LED, 4xBlå HW Labs radiator, BlackIce Extrem... Vanntank m/pumpe 3x Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD 2x Slangenippel,forn.messing,1/4"BSP... Totalt: 1 448,00 Det er alt jeg trenger? Hadde det vært smartere å kjøpt mist economy settet? Som er litt billigere? Og trenger jeg så bra radiator? Endret 4. mars 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Ingen som har noe mer å si om dette? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Da var det bestilt! Håper det ikke er noe jeg glemte... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Da fikk jeg tingene idag! Ett problem som oppstod var størrelsen på radiatoren... Den var for stor for mitt kabinett! Så, det jeg lurte på var om det er smart for meg å bytte den inn mot en single istedet? Blir det dårligere kjøling av det? Eller har dere noen andre forslag? Hadde vært fint med noen svar! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Du kan jo prøve å installere radiatoren UTENPÅ kabinettet i toppen f.eks. Jeg gjorde dette med mitt BW-sett med hell. Borret kun hull til å feste radiatoren i kabinettet, og benyttet avstandsstykker på 3-4 cm til å feste radiatoren utenfor kabinettet. Så var det bare å montere slanger og vifte, og alt var fett. Ingen varm luft fra kabinettet ødelegger her i gården Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Blir nok til noe sånt for meg ja.. Festet du radiatoren oppa kabinettet? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Blir nok til noe sånt for meg ja.. Festet du radiatoren oppa kabinettet? 5724015[/snapback] Det er og mange som fester radiatoren i bunnen av kabinettet. Her er et bilde av Skrue sin vannkjøling. (Se hvordan han har montert radiatoren) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Blir nok til noe sånt for meg ja.. Festet du radiatoren oppa kabinettet? Jepp, det gjorde jeg. Benyttet meg av noen 3 cm lange plexirør som avstandsstykker, og bare boret hull til slangene ned i maskinen. Altså jeg monterte radiatoren med niplene ned. Derfor er det viktig at avstandsstykkene er lange nok Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Blir nok til noe sånt for meg ja.. Festet du radiatoren oppa kabinettet? 5724015[/snapback] Det er og mange som fester radiatoren i bunnen av kabinettet. http://img.photobucket.com/albums/v299/Skrue/MSIA64.jpg Her er et bilde av Skrue sin vannkjøling. (Se hvordan han har montert radiatoren) 5724800[/snapback] Prøvde å få plass men, det gikk absolutt ikke! Har et litt trangt kabinett når det kommer til det der.. Tenkte på å henge den bak eller å ha den på toppen... Men vil helst ikke skjære noe i kabinettet mitt og da! Er det sikkert nok å feste den med dobbeltsidig teip ellernoe? Endret 11. mars 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå