sinnadyr Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Får denne av og til nå, detter ut av nettet i ca et halvt minutt før det kommer tilbake igjen. Har fått nextgentel for 4 dager siden så det er vel noe de driver med, men internettn min har funka helt supert. Det har skjedd ca 4 ganger den siste timen, og når er klokka halv fem om morgenen Takker for alle svar Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Noen som har hatt samme problem da? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Sjekk lampen merket "DSL" eller "DSL sync" på Zyxel ruteren din. Hvis denne på noe tidspunkt har noen annen lys-status enn stabilt grønnt lys (f.eks. blinking), så er dette et problem. Sjekk dette de neste par gangene du merker problemet og se om det er tilfellet. Det er mulig at problemet ditt er knyttet til en eller annen form for ustabilitet. Jeg annbefaler i uansett tilfelle at du ber support måle linjen din. Be dem gjerne sjekke spesifikt etter potensiell ustabilitet på linjen. Sansynligvis er det lite du kan gjøre fra din side for å rette akkurat dette. Hvis du vet hvordan du sjekker loggen i ruteren din, og kan gi den til oss, så kan vi her på forumet bekrefte eller avkrefte en del potensielle feilkilder. Håper du får orden på det -Stigma Endret 5. mars 2006 av Stigma Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 takkogtakk, får vel ta å ringe på ngt. Får springe ned neste gang det skjer da, men tror nok den blinker siden det er en sjekk. Bare irriterende av og til dette, og det må vel være routeren som gjør testen selv siden jeg får meldingen fra routeren? Om jeg ikke hadde koblet opp rett ville vel ikke NGT kunne kjøre sjekken... Fant ikke ut hvordan jeg drar fram logg men er Zyxel 600 series iaff. Brodern sover ved ruteren nå så vil ikke vekke han Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Sansynligvis prøver ruteren å teste/rekonfigurere seg selv når den merker at signalene ikke går gjennom som de skal, som igjen resulterer i at du får opp den skjermen på lignende måte til første gangen du aktiverte ruteren. "diagnosen" jeg har stillt er bare en erfaren gjettning utifra det jeg vet om ruteren, men jeg tror ikke jeg har bommet alt for mye ~_^ -Stigma Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 fikk aldri akrivert ruteren men nettet funka tvert. Gikk inn på aktivering.nextgentel.no men der var det bare netopia rutere, iaff ikke min. Tror du det kan være at jeg ikke har fått aktivert den som er problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå