Gå til innhold

Dagens gåte: Hva er dette?

aspstein

Anbefalte innlegg

Ok i helgen var jeg og celebral ute en tur og henta hardware :cool: .

Men så fant vi denne rare rakkeren

Colorgraphic%20twin%20tuna.jpg

Den stod i en gammel Pentium 2.

Kortet heter Colorgraphic twin tuna. På kortet er det to tv tunere. Info kan dere finne her.

Jeg har montert det i maskinen min, men har litt problemer med driverene.

Kommer tilbake med info hvis jeg får det til å funke.

Men det jeg lurer på er om dette er et vanlig tv kort. Eller om det er et slags switchkort?

Er det noen som har vært borti noe slikt?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant du kabelen som hører til?

5675126[/snapback]

Nei men jeg så først når jeg kom hjem at det skulle være en kabel der. Men hvis det kan brukes som tv kort så trenger jeg vel ikke den.

5675398[/snapback]

Nå kjenner jeg ikke så veldig godt til verken tvkort generelt eller dette kortet spesielt, men det så ut som om dettte kortet var ment til å vise to tvbilder på hver sin skjerm ettersom det har to VGA utganger og to CL-GD5480 grafikkbrikker. Vi får håpe at det også kan vise tvbilder over et annet skjermkort.

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ikke så veldig godt til verken tvkort generelt eller dette kortet spesielt, men det så ut som om dettte kortet var ment til å vise to tvbilder på hver sin skjerm ettersom det har to VGA utganger og to CL-GD5480 grafikkbrikker. Vi får håpe at det også kan vise tvbilder over et annet skjermkort.

5676294[/snapback]

Nei er vel ikke noen ekspert på tv kort jeg heller, men det var det jeg håpte kunne gå an :D

Har litt problemer med driverene, men skal prøve å få ordnet det og se hva som skjer da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...