Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

NZXT trinity..."klar for modding"!

Anbefalte innlegg

Jeg er da en heldig eier av et NZXT trinity kabinett og har planer om å få gjort litt ut av vinterferien min...bestemte meg fort for å modde kabinette siden det er den clasiske versionen av kabinette jeg har..mangler bare ideer :( håper noen av leserene har noen bra forslag...har bestilt meg dremel :D og psu modding og rødt uv plexiglass...spytt ut om dere kommer på noe

post-88496-1141041974_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke er jeg noe case modder, men jeg jobber som designer. Og første regel av all kreativt arbeid er: "ha en idee".

En idee er ikke nødvendigvis noe som kommer av å bare tenke på noe, men kan komme av timesvis bruk av en blyant og hvitt papir. Skisse og tegne fram uendelig anntal mulig måter du kan modde ett kabinett.

Du kan sikkert få en million poster her som sier. "skjær et hull her og ha glass", "tegn doom 3 logoen her og sett røde leds" eller "mal hele skitten gul og paint en smiley på siden"...osv osv osv osv.

Men tenk på tilfredstilelsen det er å ha utarbeidet din egen idee, og så gjennomføre den.

Surf litt rundt på case modde sider og se på hva du liker, noter ned kanskje hva du liker på et kabinett. "lys farge der", "vindus form på den", "burk av isolasjons materiale på den"..osv. Og så tegner du formen på kabinette ditt, eller finner noen outlines av det på siden til firma..og så begynner du å skisse på det hva du må gjøre for å få din look på det. Skiss og skiss og skiss og skiss og skiss...og lek med ideer!!

have fun!

AKIRA

Lenke til kommentar
Ikke er jeg noe case modder, men jeg jobber som designer. Og første regel av all kreativt arbeid er: "ha en idee".

En idee er ikke nødvendigvis noe som kommer av å bare tenke på noe, men kan komme av timesvis bruk av en blyant og hvitt papir. Skisse og tegne fram uendelig anntal mulig måter du kan modde ett kabinett.

Du kan sikkert få en million poster her som sier. "skjær et hull her og ha glass", "tegn doom 3 logoen her og sett røde leds" eller "mal hele skitten gul og paint en smiley på siden"...osv osv osv osv.

Men tenk på tilfredstilelsen det er å ha utarbeidet din egen idee, og så gjennomføre den.

Surf litt rundt på case modde sider og se på hva du liker, noter ned kanskje hva du liker på et kabinett. "lys farge der", "vindus form på den", "burk av isolasjons materiale på den"..osv. Og så tegner du formen på kabinette ditt, eller finner noen outlines av det på siden til firma..og så begynner du å skisse på det hva du må gjøre for å få din look på det. Skiss og skiss og skiss og skiss og skiss...og lek med ideer!!

have fun!

AKIRA

5672769[/snapback]

:D smart...

Lenke til kommentar

:D:D alltid like morro når jeg vet jeg får pakke i posten...bare 1 dag igjenn nå..så begynner det..da får jeg min nye dremel og noe modde utstyr fra netshop :D.oioi..se hva jeg har laget :D

jaja..jeg er ikke flink med å legge ut bilder:P...hehe..men men :blush:

sånn jeg regner med at døren vil bli

post-88496-1141129482_thumb.jpg

Endret av mekkern
Lenke til kommentar

Bæææ..! Hvorfor..? https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=226 *hint-hint*

Alt begynner med en idè, så kommer skissen, så kommer drodlingen, så kommer den mer avanserte skissen, så kommer tilbakemeldingen, så kommer diskusjonen, så kommer budjsettrunden, og såååå begynner man å nærme seg..

Og når det gjelder døra. Prøv å finn på noe spennende! Firkanta vindu, ovale, snork.. Tvers igjennom kjedelig! Prøv å finn på noe morsomt, spennende, unikt.

Lenke til kommentar
Bæææ..! Hvorfor..? https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=226 *hint-hint*

Alt begynner med en idè, så kommer skissen, så kommer drodlingen, så kommer den mer avanserte skissen, så kommer tilbakemeldingen, så kommer diskusjonen, så kommer budjsettrunden, og såååå begynner man å nærme seg..

Og når det gjelder døra. Prøv å finn på noe spennende! Firkanta vindu, ovale, snork.. Tvers igjennom kjedelig! Prøv å finn på noe morsomt, spennende, unikt.

5686017[/snapback]

ja :D takk..det skal jeg ta til meg..er forsåvidt enig der..

Lenke til kommentar
jo men er liksom puttet litt opp i et gjørne..for jeg har kuttet i det fra før..

*

*

sånn ser side døren ut nå.. :cry:

"litt problemer med siden her nå så får vente til seinere med å legge ut bilde"

5709466[/snapback]

sjønte ikke helt den tegningen din her du :hmm:

5709536[/snapback]

sånn ser døren min ut nå..der det er hvitt er det plexiglass

post-88496-1141659811_thumb.jpg

Endret av mekkern
Lenke til kommentar
jo men er liksom puttet litt opp i et gjørne..for jeg har kuttet i det fra før..

*

*

sånn ser side døren ut nå.. :cry:

"litt problemer med siden her nå så får vente til seinere med å legge ut bilde"

5709466[/snapback]

sjønte ikke helt den tegningen din her du :hmm:

5709536[/snapback]

sånn ser døren min ut nå..der det er hvitt er det plexiglass

5710300[/snapback]

Ett av to forslag:

Lag et kvadratisk kutt i døra (kjedelig, alle har jo det, inkludert meg selv når jeg har kappa i Stacker'n).

eller

Lag et kutt som ligner en amerikansk fotball med nederste spissen mot venstre nedre hjørne av kabinettet og den andre enden i øvre høyre (litt mer sjeldent).

Uansett vil du sitte igjen med ett vindu og det ser mer ryddig ut, nå er det lissom ingen mening...

:cool:

Han Derre

Lenke til kommentar

hmm..ja..får se..tenkte jeg bare skulle modde det ferdig og bruke det på TG for så å selge det og kjøpe et nytt som jeg kan modde :dribble: tror side døren vil bli som en D

*

*

men vet jo aldri..kanskje resultatet blir bedre enn det jeg forventer så allt kan skje :D

post-88496-1141734711_thumb.jpg

Endret av mekkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...