Gå til innhold

Religion; roten til alt ondt?


Anbefalte innlegg

«The Root of all Evil? pt.1»: http://www.mininova.org/get/208466

«The Root of all Evil? pt.2»: http://www.mininova.org/get/201337

(disse er lovlig å distribuere, og bryter derfor ikke reglene på dette forumet!)

 

dette er verdt å ta en titt på; religion (og penger; noe som ofte henger sammen) er virkelig roten til mye ondt IMNSHO

 

relegion har skylden i en massiv del av all elendighet i denne verden, og dens farlige og destruktive makt er noe vi bør være klar over!

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uhm, så med andre ord er det ikke lov å legge ut linker til google; siden google linker til mininova - og dermed ulovelig materiale? eller er det lov når man har et «mellomledd»?

 

om dette er et problem kan jeg sette opp torrentene på en egen server ........... eller sette opp linker til google-søk med resultater som inneholder disse filmene :hrm:

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar
uhm, så med andre ord er det ikke lov å legge ut linker til google.com; siden google linker til mininova - og dermed ulovelig materiale?

 

om dette er et problem kan jeg sette opp torrentene på en egen server ...........  :hrm:

Nei google går greit.

 

Jeg forstår poenget ditt, men tror du også skjønner at det er forskjell på google.com og torrent-sider. Og hvorfor moderatorene syns google.com går greit.

Lenke til kommentar
tja,

http://www.nobeliefs.com/hitler.htm

 

uansett, ingen regel uten unntak ..

5668238[/snapback]

 

Hitler sa han var relegiøs (bl.a på det grunnlag at han hade vært altergutt da han var yngre) fram til midten av 30-tallet (da han fikk makten), etter dette hevdet han bastant at kristendommen var en sykdom, at Gud var en skikkelse som jødene hadde diktet opp, etc.

 

Hitler hadde allikevel stor tro på astrologi, og relikvier (hint: Skjebnens spyd).

Lenke til kommentar
uhm, så med andre ord er det ikke lov å legge ut linker til google.com; siden google linker til mininova - og dermed ulovelig materiale?

 

om dette er et problem kan jeg sette opp torrentene på en egen server ...........  :hrm:

Nei google går greit.

 

Jeg forstår poenget ditt, men tror du også skjønner at det er forskjell på google.com og torrent-sider. Og hvorfor moderatorene syns google.com går greit.

5668259[/snapback]

Til Google.com, men ikke til google-soek etter torrents?

 

Religion har blitt brukt som unnskyldning til mye jaevelskap, men er ikke grunnen. Hadde vi ikke hatt religion hadde nok unnskyldningen vaert en annen. Det er ikke religionen som dreper, det drepes bare (feilaktig) i religionens navn.

Lenke til kommentar

Religion skaper masse faenskap her i verden - ikke noe å si på det - men jeg tror det har sine positive sider også. F.eks. tror jeg det er lettere for mange å bare akseptere at det er en Gud der ute og stole på det andre sier, istedenfor å leve i uvitenhet om hva som skapte oss, hvorfor vi er til, osv. Mange ungår da å stille seg selv vanskelige spørsmål som de bl.a. kan bli deprimert av å tenke på. Men jeg tror nok mye religion dreier seg om penger også. :)

Lenke til kommentar

zirener:

den frykten er ikke noe et barn blir født med.. det er også noe man blir lært - og det henger så klart ikke på greip dette heller

 

det å lure seg selv er ikke positivt på noe som helst vis

 

edit:

altså et barn har ikke noen som helst problemer med å akseptere at det ikke vet svaret på alt! hvorfor skulle dette måtte være skremmende?

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar

Et barn har ikke problemer, men ungdom og voksne kan mene at dette er skremmende...

 

Det med religion og penger er bare tull. Makt kanskje, men de faerreste bruker religion til aa bli rike.

 

Men det er godt aa ha noe aa tro paa, og religion samler mennesker. I toeffe tider er det faa ting som samler et folk saa mye som en felles religion.

Det finnes dog selvfoelgelig andre ting enn religion som kan gjoere det samme, men det finnes ogsaa andre ting enn religion som misbrukes for aa faa makt, som skaper krig osv.

Lenke til kommentar
Et barn har ikke problemer, men ungdom og voksne kan mene at dette er skremmende...

 

jeg forstår ikke hvorfor ... men det er ikke vanskelig å tenke seg grunnen; kyllingen & egget, ikkesannt?

 

Det med religion og penger er bare tull. Makt kanskje,

 

hva mener du?

 

ironien i det er at de tøffe tidene ofte oppstår når to parter går til krig mot hverandre på grunn av forskjellige syn/tolkninger av religioner .. i tillegg tror soldatene på hver side at de har den eneste ene gud på sin side av konflikten, mens uskyldige "i midten" eller i "kryssilden" ber til gudene sine om hjelp og beskyttelse

 

edit: det er nesten deprimerende å tenke på; altså hvor dumt dette egentlig er

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar

edit: oi, nå gav kanskje det du sa en helt annen mening .. hm

 

Viking__: så religiøse mennesker er onde i utgangspunktet og bruker religion som "backup" for å utøve det i praksis? hm .. eller kanskje ledere dems er det.. selv om de ikke tror det selv; de lurer seg selv - kanskje helt til det plutselig snur når det har gått for langt og de ser grensa de tråkket over for lengesiden (edit: mulig også de som ikke regnes som ledere gjør det samme)

 

det blir kanskje sånn som med google og torrent-siten - altså måten disse lederene tolker religion på er "ond" (for det finnes flere muligheter) .. litt kjipt for disse menneskene som mener (eller "tror") absolutt alt de gjør og har er festet til ett eneste punkt; deres gud, og at de mister alt om guden svikter dem -- et slikt budskap er vel i grunn ondskap i seg selv synes jeg, eller leder helt klart til det

 

edit:

jeg antar at det finnes religioner uten ledere, .. uansett, religion her handler kanskje ikke lengre om hva den er - men ofte mer om hva man gjør for den (ondskap og ødeleggelse) i troen på at det er noe livsviktig og riktig

 

jeg babbler :ohmy: ... antar at jeg forsøker å si at budskapet og religion i seg selv er ondskap, altså uten mennesket .. det er som to ting som blander seg og tilsammen blir til ondskap absolutt hver gang det skjer; det ene stoffet er der hele tiden, altså mennesket, men tilsetter man religion så får man ondskap (en helt ny ting; altså .. jeg synes ikke mennesket i utgangspunktet er ondt!)

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar
Viking__: så religiøse mennesker er onde i utgangspunktet og bruker religion som "backup" for å utøve det i praksis?

 

Er religøse rota til alt vondt?

 

 

hm .. eller kanskje ledere dems er det.. selv om de ikke tror det selv; de lurer seg selv - kanskje helt til det plutselig snur når det har gått for langt og de ser grensa de tråkket over for lengesiden

 

Er alle religiøse leder til det verste for verda?

 

det blir kanskje sånn som med google og torrent-siten - altså måten disse lederene tolker religion på er "ond" (for det finnes flere muligheter) ..  litt kjipt for disse menneskene som mener (eller "tror") absolutt alt de gjør og har er festet til ett eneste punkt; deres gud, og at de mister alt om guden svikter dem -- et slikt budskap er vel i grunn ondskap i seg selv synes jeg, eller leder helt klart til det

5668959[/snapback]

 

Det er snakk om tro; dersom dei vil tru, så må dei vel få lov til det. Det går ikkje an å tvinge eit menneske til å tru, men ein kan påvirke det.

Lenke til kommentar

Det er ikke religionen som er roten til alt ondt, men miljøet!

Men ofte så blir religionen miljøet, noe som gjør at religionen blir syndebokken (hellig krig etc), men hadde du fjernet religionen så hadde de maktsjuke funnet et annet eksempel (weapon of mass destruction :whistle: )

 

Sikkert litt komplisert for mange, men de som skjønner det må vel si seg enig?

 

EDIT: finnes sikkert et edre ord en ,iljøet, men dere tar påenget...

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...