RamGuy Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) MMO(RP)G = Massive Multiplayer (Role Playing) Game ------------------------------------------------------------------------- Jeg er en av mange som er blitt smitter av World of Warcraft basillen. Men nå begyner jeg å gå litt lei av hele World of Warcraft, gleder meg selvførgelig til Expansion Pack'en "The Burning Crusade", men den tar deg jo år og dag før kommer. CDON.com hevder at Expansion Pack'en vil komme 1 Mai, mens andre ikke tror den kommer før ute i oktober. Så det kan jo ta en stund. Så nå har jeg da lyst til å prøve noe nytt, et nytt MMO(RP)G. Jeg testet ut Star Wars Galaxies, som kom for flere år siden, men de har en fast trend med at det blir utgitt en Expansion Pack til spillet vært år, så spiller har jo nå til sammen 3, straks 4 Expansion Packer tror jeg. Så det blir jo litt dyrt å anskaffe spillet når man må kjøpe alle Expansion Packene i tillegg. Men jeg er jo en Star Wars fan, så jeg skulle jo teste ut dette berømte Star Wars Galaxies spillet. De litt mer proffe hevder jo at sånn rent teknisk og grafisk osv... er Star Wars Galaxies et langt bedre spill en World of Warcraft. Så jeg var temelig spent i det jeg installerte Star Wars Galaxies. Først å fremst må jeg si til alle de som spiller World of Warcraft og har tenkt til å bytte overtil Star Wars Galaxies, pass da på at du har en god PC, Star Wars Galaxies krever jo nesten dobbelt så mye av PC-en enn hva World of Warcraft gjør, du burde minst ha 1024MB RAM! Men uansett, når jeg starter spillet så var ting mye anderledes en hva World of Warcraft er, jeg anbefaler på det sterkeste at før du begyner å spille et MMO(RP)G - spill så les manualen nøye først! Gå gjerne å finn mer info på netter, og helst bestem deg for hvilken type spiller du skal lage og hva slags yrker osv... du ønsker å ha før du starter å spille! Jeg for min del visste ikke en drit om hva de forskjellig klassene og rasene i Star Wars Galaxies hadde å si osv... Men jeg skjønte såpass at Wookie var den med mest styrke, så jeg lagde en Wookie, å lage en spiller i Star Wars Galaxies er jo en drøm iforhold til World of Warcraft! I Star Wars Galaxies kan du velge mellom alt fra høyde -- øyen farge -- alt mulig slags detaljer. Det skal veldig mye til for at du ligner noen annen i spillet på en prikk, mens på World of Warcraft så er jo alle av den samme rasen både like høye og har ganske likt utseende. Det er jo akkurat dette som er World of Warcraft desidert svakeste punkt! Og her er Star Wars Galaxies utrolig bra. Så ingen tvil om at Star Wars Galaxies leder 1-0 til nå! Men så skulle jeg starte å spille da, og her merker man den store forskjellen på World of Warcraft og Star Wars Galaxies! Ting er helt anderledes i Star Wars Galaxies enn i World of Warcraft, systemet er ikke det samme i det heletatt! For å være helt ærlig så skjønte jeg ikke en drit! Jeg gjorde et quest, også ga jeg opp hele Star Wars Galaxies. Jeg sier ikke at Star Wars Galaxies er noe dårligere en World of Warcraft, grafikken var mye bedre osv... Men Star Wars Galaxies er mer rettet mot strategene, mot de litt mer proffe, de som ønsker sikkelig utfordringer, og der du kanskje må bruke hode av og til. Og det er ikke noe for meg. World of Warcraft er også mye letter å forstå en hva Star Wars Galaxies er, fordi jeg skjønte ikke en drit. Nå skal det jo sies at jeg ikke prøvde Star Wars Galaxies noe særlig heller da. Men det finnes jo mange andre MMO(RP)G - spill Når jeg først skaffet meg World of Warcraft, så var det bare EverQuest og Star Wars Galaxies som var de eneste MMO(RP)G - spillene jeg hadde hørt om ved siden av World of Warcraft. Men nå vet jeg at det finnes mange fler, vi har Matrix Online, vi har Dungeons and Dragons, vi har Asheron's Call, vi har Asheron's Call 2 som kommer i 2007, vi har Lord of the Rings Online: Shadows Angmar som kommer til sommeren, vi har Oblivion Elders Scroll III, vi har Oblivion Elders Scroll IV som kommer i år, vi har Guild Wars og vi har mange fler... Jeg har fått beskjed om at spill som Dungeons and Dragons, Guild Wars og Asheron's Call er nokså dårlige MMO(RP)G - spill, også at EverQuest 2 skuffer litt. Men jeg blir anbefalt: Oblivion Elders Scroll(IV komer jo snart også) og Lord of the Rings Online: Shadows Angmar har man vist store forventninger til når den blir utgitt til sommeren. Jeg er jo en stor Tolkien or Ringenes Herre fan, så jeg tror jeg uansett hva skal gi Lord of the Rings Online: Shadows Angmar et forsøk til sommeren. Men hvordan er egentlig Oblivion Elders Scroll spillene? Er det er godt valg? Og hvordan er de sammenlignet med World of Warcraft? Og er Star Wars Galaxies det beste MMO(RP)G - spillet vi har? Burde jeg gi det en sjangse til? Burde jeg teste det sikkelig før jeg legger det fra meg for godt? Endret 25. februar 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Er Oblivion Elder Scroll III og Elder Scroll Morrowind det samme? Endret 25. februar 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
genetex Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 morrowind er nr 3. Oblivilion er nr 4. Jeg anbefaler du prøvder ut Morrowind litt før du kjøpe oblivilion. Ikke at det er noe man MÅ gjøre, men da vet du litt hvordan det vil funke osv Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Oblivion er ikke et MMORPG, det er et offline-spill. Og det du har hørt at var dårlige spill, vel det er subjektive meninger. GW er ikke et MMORPG det heller, det er et CORPG (Competitive Online RPG). Om du vil vite mer om hva det innebærer, så kan du bare lese en anmeldelse, for eksempel gamer.no sin, eller gamespot.com sin. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Ok, da utelukker vi hele Elder Scrolls. Men vilket spillet burde jeg skaffe nå etter WoW? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ta en titt på Auto Assault (beta) og EVE Online. Lenke til kommentar
Knarke Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Bra du ga url til World of Warcraft den 16. gangen. Jeg hadde nesten glemt hva det var når jeg kom til bunnen av posten din, så det var greit med atter en påminnelse og URL til hjemmesiden. Men, angående andre mmorpger. Jeg håper ikke du tar det for god fisk at folk har sagt at "de og de" mmorpgene ikke er gode. Om du vil prøve noe nytt, og som visstnok skal være ganske enkelt å sette seg inn i anbefaler jeg at du prøver Guild Wars. Det er ikke noe for meg, men det er visst en hel del som spiller det, og du slipper å betale noen form for månedsavgift, som visstnok er en stor suksess blant kjøpere, men som dessverre bringer med seg en del av våre yngre borgere som ikke er helt oppdatert i toppen. Og, for å være en hykler i lys av hva jeg sa tidligere; Auto Assault er mannskit. Jeg er overbevisst om at det er en bibelsk plage som var for grusom til å slippe igjennom bibelsensuren. EvE: Online er også ganske fancy, men om du syntes at noe så enkelt som SW: Galaxies var for komplisert for deg, tror jeg neppe at EvE: Online er veien å gå. Forresten, hvordan i helvete klarte du å forveksle Elder Scrolls-serien med et mmorpg? Om dette var TL;DR: Prøv Guild Wars Endret 25. februar 2006 av Boheme Netter Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 ok... vi skjønner at du klarer å bruke 'http://'-knappen nå... Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Prøv Eve-online og Everquest 2. Tror begge de har såkalte "Free trials"... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 City of Heroes eller City of Villains Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Står om så og si alle MMORPGs som finnes her: http://www.mmorpg.com/index.cfm?fp=1152,86...,20060226154847 Finner sikkert noe du har lyst til å teste der. Endret 26. februar 2006 av orjanos3.16 Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 City of Heroes eller City of Villains 5662052[/snapback] Ja, hør på T-Solberg. http://uk.cityofheroes.com/ http://uk.cityofvillains.com/ Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Boheme Netter: Haha Likte spesielt den om en bibelsk plage... Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Elder Scroll III: Morrowind er et RPG, og Guild Wars er et CORPG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå