Gå til innhold

Får ikke fjernet trojansk hest! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg satt så rolig å spilte nå ikveld, plutselig spratt antivirusprogrammet mitt (avast) opp og sa at det var funnen en trojansk hest. Dette har jeg hatt før, så jeg trykte på "Delete" for å fjerne det. Men det går ikke, det står at filen brukes i en annen prosess, selv om jeg ikke kjører noen programmer! Filen ligger i documents and settings\Martin\lokale innstillinger\Temporary internet files...Noen som kan hjelpe meg?

Frustrert Martin-sama---

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk skal du ha. Men jeg tror jeg klarte å fikse det, har ikke hørt fra "den" på noen timer nå..Men kommer den igjen kjører jeg rådene dine!

Edit: Angrepet gjorde litt skade da...Jeg kan ikke lenger gå inn på "kjør" og taste inn cmd..Da får jeg opp meldingen: cmd er ikke et gyldig win32-program...Og det virus var et eller annet med win32.... :thumbdown: Når jeg kjører adaware, kommer det en fil som heter trojan horse installer, jeg skjønner ikke hvor den kommer fra?!

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Jeg synes mer det høres ut som svineriet fortsatt sitter i maskina, og anbefalte ham å legge ut en HJT-logg til alles beskuelse, men siden intet hørt eller sett, så vi får gå ut fra at alt er shipshape. Selvsagt kan han ha brukt en eller annen Brute Force framgangsmåte og dermed tatt kverken på \system32 innholdet som du sier.

Martin-san: Vil du ikke vise oss HJT-loggen din?

Bernt K

Lenke til kommentar

jeg hadde det samme problemet selv. når jeg hadde avast men så ble jeg så lei av det så jeg fikk takki nod32 og etter detså har jeg ikke hatt trojaner

konklusjon slett avast og skaff deg nod32 eller noen andre gode andtivirus programmer.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...