blacktower Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vær snill å lese de nye retningslinjene før du poster i loggkategoriene. Den viktigste endringen er: Plassering Loggområdet er delt i Arbeidslogger og Arbeidslogger - Kommentarer. - "Arbeidslogger" en kategorien hvor arbeidsloggen skal føres. Kun de som deltar i prosjektet (som oftest trådstarter) skal poste i denne tråden. - "Arbeidslogger - Kommentarer" er en kategori hvor du skal opprette en tråd med samme tittel som den du opprettet i "Arbeidslogger", slik at andre kan kommentere ditt arbeide. Her kan alle svare. Bilder fra loggen skal ikke legges i kommentartråden. Fra første post i kommentartråden linker du til arbeidsloggen, kanskje med et lite bilde. Alle de gamle trådene er flyttet til " Arbeidslogger - Kommentarer". Trådstarere må gjerne opprette arbeidslogger i "Arbeidslogger" med basis i den gamle tråden (som nå vil fungere som kommentartråd. Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Gjør arbeidslogger ekslusive for trådstarter. Uten det vil folk gjøre som dem er vant til, nemlig klikk på svar og skriv. Jeg opplevde dette nettopp, da jeg var halveis i å flytte mine oppdateringer til arbeidsloggen, hadde en luring allered vært inne å lagt igjen en komentar. Arbeidslogger MÅ være ekslusiv for trådstarter, ingen andre skal ha rettigheter til å svare i tråden. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ser dere tok opp det forslaget som jeg leste for lenge siden. Arbeids logg og en vanelig kommentar tråd Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Litt kjedelig å miste oppmerksomheten _inni_ workloggen.. Men dæven å ryddig det skal bli . Er ikke få innlegg som er meningsløse i workloggene nei... GOD IDE Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 ...men hvordan flytter jeg? Trenger evt. hjelp av moderator til å slette innleggene mine fra kommentarer dersom jeg flytter over loggen.... Hvordan er det med spm. fra trådstarter? Skal de komme i worklog, eller i kommentar-tråden?? Egentlig en del dere bør få på plass før dette går i orden... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 ...men hvordan flytter jeg? Trenger evt. hjelp av moderator til å slette innleggene mine fra kommentarer dersom jeg flytter over loggen.... Hvordan er det med spm. fra trådstarter? Skal de komme i worklog, eller i kommentar-tråden?? Egentlig en del dere bør få på plass før dette går i orden... 5648318[/snapback] Du tar bare et og et innlegg der du har en update også oppretter du en tråd her og flytter over alt på den måten Spm skal vel i loggen tenker jeg, syns det blir best da, for de skal jo kommentere i andre loggen... Eller? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hmm... det kan jeg jo gjøre, ja... vi får se hva det blir til. antakelig blir det spm. i loggen, ja... men det skulle vært en ordning for hvordan folk svarer på spm. slik at det er lett å finne tilbake (til svarene). Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Alle poster har en unik ID/adresse som man kan linke til Denne blir automatisk lagt til quoting. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Dere (adminer ++) må på ett eller annet vi gjøre workloggene eksklusive for trådstarter. Det er fryktelig irriterende med ørten "Ikke skriv kommentarer her" "Skriv kommenterer i den andre kategorien" "Flytt dette innlegget" ++ inni workloggene. Det burde holde med en link til kommentaren som heter "kommentar" på slutten av hver oppdatering.... ? Selvfølgelig kan dette kanskje bare være et mellomstadium Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Dere (adminer ++) må på ett eller annet vi gjøre workloggene eksklusive for trådstarter. Det er fryktelig irriterende med ørten "Ikke skriv kommentarer her" "Skriv kommenterer i den andre kategorien" "Flytt dette innlegget" ++ inni workloggene. Det burde holde med en link til kommentaren som heter "kommentar" på slutten av hver oppdatering.... ? Selvfølgelig kan dette kanskje bare være et mellomstadium 5651572[/snapback] Smart! For det er sikkert endel som kommer til å trykke på "Svar" i loggene, og da er det jo lurt at den knappen går direkte til discuss-loggen : ) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Flott, skal linke til kommentar tråden i hver update Lenke til kommentar
MonZteR Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jepp... Det hadde vært en bra idè... Jeg har allt klart å drite meg ut noen ganger på det omeråde der Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Ingen moderatorer som leser dette og har noen kommentarer? Kan da ikke være allverdens jobb å gjøre de få workloggene, som ikke kommer raskere en noen få om dagen, eksklusive for trådstarter? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Min worklog har ihvertfall bare blitt rot. Tafatte greier, spør du meg, selv om tanken var god... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 For å si det rett ut synes jeg de kunne ta seg bryet med å scripte litt i IPB slik at bare trådstarteren kan svare i tråden. Det er ikke så forbanna vanskelig, ikke å slette feilinnlegg heller. Savner på en måte det gamle systemet, men det tar jo alltid litt tid før man blir fortrolig med nye ting. Sånn sett blir det nok ganske ryddig og pent, men synkroniseringa mellom worklog og kommentarer blir så surrete. Det blir dobbelt så mange tråder og holde styr på kan man si. Men men, det får vel gå.. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Blir det ikke ordning så legger jeg den kommende loggen min i den "gamle" kategorien!! Edit: "ordning" kan være både at forumet blir fikset eller at brukere generelt tar hintet Jeg, som de fleste andre håper jeg, skjønner at det _kan_ ta litt tilvendingstid... Endret 28. februar 2006 av aeinstein Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Intill en slik ordning kommer på plass, bruk rapportertingsknappen på inlegg som ikke hører hjemme. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hmm.. Ser mange ikke følger reglene/glemmer/ikke lar LEST retningslinjene!, og folk som kommenterer det. Tror ikke det er mye vits, blir bare mer uønsket post der. Kunne tatt det på PM Blir litt irritert av folk som skriver feil Forresten, har dere bestemt noe mer om den ordningen ell? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hvis loggen ikke følger reglene, rapporter. Da vil nok en moderator hive seg over det iløpet av kort tid Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hvis loggen ikke følger reglene, rapporter. Da vil nok en moderator hive seg over det iløpet av kort tid 5955602[/snapback] Tok utrolig lang tid sist gang jeg gjorde det, hvis det i det hele tatt ble gjort Men, greit.^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå