Gå til innhold

Lage diamant i .dfx/.dwg fil *LØST*

Anbefalte innlegg

Hei

Håper dere kan hjelpe meg med dette;

Jeg har tenkt litt på å laserskjære ut en diamant i stål, for så å sveise den på kabinettet mitt (Link i sigg : ) ). Men da trengte jeg en .dfx eller .dwg fil som de kunne legge inn så lasern hadde noe å se etter, og hvis de gjorde det for meg så ville det ha kostet opptil 2-3k :eek: Og det ble mye billigere hvis jeg gjorde det selv, vet ikke hvor mye enda :)

Er det noen som kan lage .dwg og/eller.dfx fil av bildet jeg legger ved? Helst .dfx sa han ;)

Takker for alle svar!

Øyvind

einstieg_angebote.gif

Hvis det funker sånn, så skal målene være: (LxH) 38cmx26,5cm

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på.. Hvis du tegner noe i SketchUp, og exporterer 3D Modell, da blir den jo lagret i .dwg sant? Hvis så, så kan jeg jo klare det selv :) men hadde håpet på en .dfx fil som noen av dere kunne fikset til meg : ) Forslag til andre steder jeg kan prøve?

EDIT: AutoCAD, det man må bruke? Hvor finner jeg det? (Jaja, søkte på google, men jeg er ikke den mest tålmodige når det gjelder sånt ;p)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
EDIT: AutoCAD, det man må bruke? Hvor finner jeg det? (Jaja, søkte på google, men jeg er ikke den mest tålmodige når det gjelder sånt ;p)

5642702[/snapback]

www.autodesk.com

Hvis det bare er den diamanten du skal lage, så tror jeg det er billigere å punge ut med de 2-3000 kronene de ville ha for å gjøre det for deg. Tviler på at prøveutgaven av Autocad lar deg lagre noe dxf eller dwg, men du kan jo prøve...

Hva stopper deg forresten fra å bruke SketchUp, hvis du har den, og den virker?

Lenke til kommentar

5642702[/snapback]

www.autodesk.com

Hvis det bare er den diamanten du skal lage, så tror jeg det er billigere å punge ut med de 2-3000 kronene de ville ha for å gjøre det for deg. Tviler på at prøveutgaven av Autocad lar deg lagre noe dxf eller dwg, men du kan jo prøve...

Hva stopper deg forresten fra å bruke SketchUp, hvis du har den, og den virker?

5643996[/snapback]

Langt ifra om jeg har 2-3k på en diamant :tease:

Men jeg bare lurte på om det gikk ann :p Må alltid spørre jeg skjønner du, hehe=) For sikkerhets skyld lixom..

Men da er det jo bare å legge inn diamanten der, og lagre den som .dwg fil? : )

Yay! :w00t:

EDIT: Jeg trenger et "ja" her og :tease:

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...