Gå til innhold

Rising Force Online, noen som har spilt dette?


Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det var noen som har testet dette spillet i "Beta" perioden?

 

Er det verdt å teste?

 

Vurderte å kjøpe det, men kvier meg litt siden det ser ut som det er samme folkene som lagte Lineage 2, som står bak.

 

For de som ikke har hørt om det:

Spillet kommer ut om 3 dager, altså den 24. Februar.

Det er ett MMORPG der man kriger mot en rase som invaderer verden.

 

RF Online - Codemasters

 

 

Edit, forandret litt på emnetittel.

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd betaen litt. Og likte det ikke. Svært mye grinding, få quests og pvpen handler om å ha mest hp pots. I en fight kan du regne med å drikke opp til 100 pots for å vinne. Dvs ca 5 min med idiotisk pot spamming for noen gir seg. Om final version blir sånn og det vet jeg ikke, men asiatiske mmos passer overhodet ikke for meg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Var litt redd for akkurat det ja.. Så ut som om det var samme produsenter som laget Lineage 2 også.. Det var også ett spill med utrolig mye grinding..

 

Men jeg må si at jeg liker landskapene og rustningene i spillene utrolig godt, men det veier jo på ingen måte opp for ett "ræva" gameplay..

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd betaen litt. Og likte det ikke. Svært mye grinding, få quests og pvpen handler om å ha mest hp pots. I en fight kan du regne med å drikke opp til 100 pots for å vinne. Dvs ca 5 min med idiotisk pot spamming for noen gir seg. Om final version blir sånn og det vet jeg ikke, men asiatiske mmos passer overhodet ikke for meg.

 

Lykke til!

5640966[/snapback]

 

 

hehe, får det til å høres ut som diablo 2 online. Takk for infoen, deffo ikke noe for meg.

Lenke til kommentar

Har spilt litt i RFO betaen, hadde blant annet en lvl 30 Cora Summoner og en 30 Cora Archer.

 

Grafikken likner en del på den i LineageII, men det er ikke samme utvikler.

 

Potions-systemet i spillet er kanskje det som skiller RFO mest fra andre tilsvarende spill. Potions i RFO har en veldig kort cooldown (under 3 sek), og du kan ha med deg et tilnærmet ubegrenset antall (går 99 potions i en stabel av dem). Det finnes derfor ingen rene healer-klasser i spiller, da de ikke er nødvendige (det finnes noen klasser i spillet som kan heale seg selv og andre uten potions, men du er ikke avhengig av disse).

 

PvP i spillet dreier seg ikke om 1v1, men RvRvR (Race vs Race). 3 ganger daglig starter en såkalt Chip-war, hvor hver rase slåss om eksklusiv tilgang til en sentral gruve i en begrenset periode. Rasen som vinner vil kunne skaffe seg mye ressurser i tidsrommet de har eksklusiv tilgang til denne gruven.

 

Det er ingen begrensning på antall deltakere som kan delta i en chipwar på samme tid, har sett chipwars hvor det har vært bortimot 100 deltakere på hver side i betaen.

 

Et par ting til før jeg går tom for tid:

Quest-systemet er enkelt, ingen løping mellom NPC'er - du får tildelt quests der du er, og får rewards tildelt der du er når du fullfører det. Og alle quests er av typen "drep XX av YY type mob", eller "skaff XX quest items fra YY type mob".

 

Spillet er utviklet i korea, og selv om xp-raten er tredoblet i utgaven vi får se, er det en betraktelig grind som setter inn rundt lvl 25-35 et sted. Tar forøvrig ca 2-3 dager med intens spilling å bli lvl 30 (har hørt at enkelte får det unna på 24 timer), men betraktelig lenger å komme til lvl 50 (sannsynligvis snakk om flere måneder).

 

Kunne sikkert sagt mye mer om spillet, men har ikke tid nå.

 

Jeg kommer forøvrig til å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...