Gå til innhold

MSI K8N SLI-FI problemer..


SiRious

Anbefalte innlegg

Halloen, jeg har et problem med mitt MSI K8N SLI-FI S939.. vel, jeg ble advart mot MSI, og jeg burde visst ha hørt på dem.. :\ over til problemet..

 

jeg har hat dette hovedkortet i nesten 4mnd, jeg har testet tre forskjellige 7800gt kort på maskina.. og alle gir meg samme resultat,

 

4500 score i 3dmark 05

51000 score i aquamark3

og vil ikke engang prøve 3dmark 06... lå i 0 fps enkelte ganger..

 

alle innstillinger er riktige, jeg har satt alle graffikk innstillinger på app, control..

testet med under og overklokking av GPU,

 

har 4 stk PC3200 512mb twinmos ram, som er kjørt alle 4 ilag, og 2 stk i 1T og 167Mhz.. har også testet med en brikke alene, og 2 sstk PC2700..

 

har prøvd kortet både i winxp 32 og 64 bit, alle mulige drivere, (sitter med de nyeste nå), har bilder lagt ut av bios på denne tråden

 

sitter med følgende specs..

 

MSI K8N SLI-FI S939

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz (Vært testet opp til 2.75GHz)

4 x 512 mb DDR Twinmos PC3200 Ram. (2GB, 400MHz)

2 x 250GB SATA2 WDC disker, med 16mb cache

PoV 7800GT 256MB PCI-16x

Tagan 480Watt

 

 

jeg trenger andre sine bilder av Bios, spesielt MSI K8N SLI-FI kort.. for å sammenligne.. vil helst også ha folk som har samme problemet som meg, Muligens med andre typer HK også..

 

takk for framtidige Svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, jeg har også MSI K8N SLI-FI og sitter med samme problemet, 7800GTX og 4500 p i 3Dmark05. I motsetning til trådstarter ble jeg faktisk anbefalt hovedkortet fra MSI og har dermed en høne å plukke med duden som gjorde nettopp det, for dette var kjipt. Håper det finnes en der ute som har hatt samme problemet og funnet en løsning, ellers kommer jeg innen rimelig tid til å reklamere på det hos komplett for dette er jo en en stor bremsekloss i PCen. Jeg har hatt det i litt over en måned.

 

 

Ellers sitter jeg med:

 

AMD x2 3800+ stock

1xCrusial 1024mb PC3200 400mhz cl3

Gainward Geforce 7800 GTX

Hiper 580W

 

Er for tiden ute og fisker hos kompisene mine om jeg kan ta pikk pakket og montere det på en av deres HK for å se hva forskjellen blir, men forståelig nok kommer de sikkert til å sette seg til motverge ettersom det er en del arbeid med det....

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar
Æh...okay, jeg har bildene....BIOS er helt lik din. Jeg kan godt legge dem ut men trenger litt gaiding til akkurat det... :hmm:

5638604[/snapback]

 

vel, det er ganske enkelt, når du skriver et svar, står det lenger ned, "legg til dette vedlegget" bare trykk "browse" og finn bildene på maskina, så laster du de bare opp.. seff, en etter en.. hehe.. gåkke ann med flere i slengen.. :/

Lenke til kommentar

Greit, det var lite respons på denne tråden. Tydeligvis er det ikke så mange som har dette hovedkortet. Hvis det ikke kommer noen innslag som eventuelt kan gi en løsning på problemet iløpet av kvelden tar jeg det opp med komplett for å komme til en ordning...

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar
Greit, det var lite respons på denne tråden. Tydeligvis er det ikke så mange som har dette hovedkortet. Hvis det ikke kommer noen innslag som eventuelt kan gi en løsning på problemet iløpet av kvelden tar jeg det opp med komplett for å komme til en ordning...

5641322[/snapback]

 

ja, jeg blir vel nødt å gjøre det samme.. ingen som svarte på andre poster jeg har lagt ut om biosen min heller.. såe, blir vel ikke noe annet å gjøre enn å kontakte komplett..

Lenke til kommentar
Greit, det var lite respons på denne tråden. Tydeligvis er det ikke så mange som har dette hovedkortet. Hvis det ikke kommer noen innslag som eventuelt kan gi en løsning på problemet iløpet av kvelden tar jeg det opp med komplett for å komme til en ordning...

5641322[/snapback]

 

 

Har MSI Neo4 Platinum (ikke SLI) med 7800GT - har ingen sånne problemer med det, eneste jeg kan si er at utifra bios bildene dine er at du kjører minnet ditt i 2t modus, du bør kjøre det i 1t - det er muligens den viktigste innstilling i biosen når det gjelder ytelse, det løser nok neppe problemet ditt, men alikevel.....

 

PS! Har dere prøvd å oppdatere biosen da? Kan hende det gjør susen

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt live update og har nyeste versjon av BIOS. Jeg har også nettopp kjørt minnet i t1 modus, men får samme resultat. Imorgen får jeg en RAM-brikke til av samme typen men tviler på det blir noen forskjell anyway. Nei, jeg ser ikke annet å gjøre enn å ta kontakt med komplett...men takk iallefall

Lenke til kommentar
Jeg har brukt live update og har nyeste versjon av BIOS. Jeg har også nettopp kjørt minnet i t1 modus, men får samme resultat. Imorgen får jeg en RAM-brikke til av samme typen men tviler på det blir noen forskjell anyway. Nei, jeg ser ikke annet å gjøre enn å ta kontakt med komplett...men takk iallefall

5644075[/snapback]

 

 

Jeg ser at du kjører med ei rambrikke og kjører dermed i singlechannel modus, det har en del å si, og trådstarter kjører med 4 brikker - det er FY FY! med A64... Bør unngås hvis mulig, det kan skape ustabilitet og gjør at man nesten altid må kjøre ram'men på lavere hastighet/timing og helt sikkert i 2t modus - mange uheldige ting på en gang...

Lenke til kommentar
Jeg har brukt live update og har nyeste versjon av BIOS. Jeg har også nettopp kjørt minnet i t1 modus, men får samme resultat. Imorgen får jeg en RAM-brikke til av samme typen men tviler på det blir noen forskjell anyway. Nei, jeg ser ikke annet å gjøre enn å ta kontakt med komplett...men takk iallefall

5644075[/snapback]

 

 

Jeg ser at du kjører med ei rambrikke og kjører dermed i singlechannel modus, det har en del å si, og trådstarter kjører med 4 brikker - det er FY FY! med A64... Bør unngås hvis mulig, det kan skape ustabilitet og gjør at man nesten altid må kjøre ram'men på lavere hastighet/timing og helt sikkert i 2t modus - mange uheldige ting på en gang...

5645113[/snapback]

 

vel, jeg vet det er fy fy.. prøver å få de solgt, så jeg kan kjøpe nye, men ser dårlig ut :p

elelrs er det ikke annet å si at mine brikker ikke kan kjøres i 1T så leenge det er 4 brikker.. men jeg har prøvd 2 brikker i 1T, men som jeg sa, funket dårlig.. samme resultat..

Lenke til kommentar
Greit, det var lite respons på denne tråden. Tydeligvis er det ikke så mange som har dette hovedkortet. Hvis det ikke kommer noen innslag som eventuelt kan gi en løsning på problemet iløpet av kvelden tar jeg det opp med komplett for å komme til en ordning...

5641322[/snapback]

 

 

Har MSI Neo4 Platinum (ikke SLI) med 7800GT - har ingen sånne problemer med det, eneste jeg kan si er at utifra bios bildene dine er at du kjører minnet ditt i 2t modus, du bør kjøre det i 1t - det er muligens den viktigste innstilling i biosen når det gjelder ytelse, det løser nok neppe problemet ditt, men alikevel.....

 

PS! Har dere prøvd å oppdatere biosen da? Kan hende det gjør susen

5642273[/snapback]

 

hadde vært til stor hjelp om du tok bilder av biosen din.. :)

 

btw, jeg har prøvd alt du sier nå, bios har blitt flashet, og jeg har prøvd alle driverne ifra 72.xx til 81.89.. men ikke noen bedring i resultat..

Lenke til kommentar
Jeg regner med at det er en selvfølge for dere som sitter med problemet, men dere har trippelkontrollert chipset-drivere? Det er gjerne de, eller mangel på de, som gjør at folk opplever dårlige benchmarks og dårlige resultater i spill.

5645425[/snapback]

 

ja, det var noe av det første jeg prøvde.. hadde hørt om dette tidligere, så jeg regnet med at det var de.. men, det ble ikke noe dårligere, har prøvd drivere opp til 6.xx tror jeg..

Lenke til kommentar

Ikke sikkert at det er dette dere vil høre, men jeg kjører K8N SLI-FI med X2 3800+ og 7800GT relativt bra. 8400 i 3DMark05 med moderat overklokking av GPU (490/1200) og av cpu (10x240Mhz). har POV 7800GT.

 

Har 2x1GB ekstremt billig (Kingston value) ram, som da kjører på 220Mhz (satt til 180Mhz i bios) med timing 2,5-3-3-8 1T. Stabil i Prime (har bare kjørt 3-4 timer av gangen, men aldri sett problemer), 3DMark, og i BF2.

 

Når FSB er overklokket fryser PC'n innimellom, men bare under lav last (typisk en browser oppe). Den har aldri kræsjet under test på prime eller BF2. Vet da pokker hva dette kommer av...men hvis den er stabil på normalklokking, så er det muligens greit. 200Mhz fsb klarer seg til word/ie, og jeg kan skru den opp når jeg trenger det.

 

Forøvrig er jeg misfornøyd med lydkvaliteten. Greit på høyttalere, men hvis jeg bruker headset hører jeg mye interferens fra CPU (f.eks når man flytter muspeker e.l.). Fint hvis en av dere kan sjekke om dere har samme problemet.

 

- Trond

Endret av Bols
Lenke til kommentar

hadde vært til stor hjelp om du tok bilder av biosen din.. :)

 

btw, jeg har prøvd alt du sier nå, bios har blitt flashet, og jeg har prøvd alle driverne ifra 72.xx til 81.89.. men ikke noen bedring i resultat..

5645359[/snapback]

 

Er nok ingen magiske innstillinger i biosen som kan hjelpe, 1t er noe av det viktigste, og sjekk att CPU'n virkelig går på den hastigheten den skal, har ett Asus A8R-MVP som skrur ned til 4x fsb og kjører dermed 3200+'en min på 800mhz hvis den står på auto :-) MSI'n har ingen slike problemer med 4400+'en som sitter der.

Tror jeg hadde kjørt retur på kortene deres hvis mulig, kan være en 'uheldig' serie dere har fått kort i fra, har vært borti det på blant annet Asus A8N-E

Lenke til kommentar

Wohoooi...kom noen interessante innlegg her nå. Får ta for meg et og et innlegg.

 

Jeg kjører med en RAM-brikke ja, men jeg får en helt make imorgen. Likevel kommer det nok til å overraske meg hvis det blir en formidabel økning i ytelsen, for etter å ha sammenliknet med andre mangle det jo flere tusen poeng i 3Dmark05.

 

Angående chipset-drivere så er jeg usikker på det område. Jeg har sjekket, men sånn som jeg forstod det så er det siste driver som er inst nå, jeg har altså ikke gjort noe med det fra det kom fra komplett. Jeg er heller ikke særlig kjent med disse driverne. Er det denne her?:

 

nForce4 AMD Edition - Windows XP/2000 (32-Bit)

Version: 6.70

Release Date: October 26, 2005

WHQL Certified

 

Har lastet den ned fra nVIDIA sine sider men ikke kjørt den. Gjør det kun hvis dere kan gå god for at det er riktig. Jeg er ikke hyperekspert på data. Har ennå en del å lære.

 

 

Nei, jeg synes det er helt ypperlig at du har god guff i PC`en din fordi nå vet jeg først og fremst hvor mye poeng jeg ihvertfall bør ha i 3Dmark05. Ettersom jeg sitter med et GTX kort burde jeg kanskje fått enda litt til...who knows.

I tillegg finnes det fremdeles et lite håp om at dette ordner seg uten at jeg må demontere PC`en og sende (eventuelt) hovedkortet tilbake til komplett. Sånt er så kjedelig.

Når det gjelder lyden så har jeg ingen problemer så vidt jeg vet om. Jeg har ikke prøvd headset ennå fordi jeg ikke har små nok plugger til kontakten på kabinettet.

 

Svar på siste spørsmål.

SLI-switchen er garantert riktig vei. I ikke oppned altså. Sjermkortet står også i den nederste PCI-E sloten

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...