Chb Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Ja nå har jeg surret rundt her på forumet uten å lage en worklog lenge nok. Jeg skal derfor lage en worklog av moddinga på min brors pc (Det er jeg som gjør jobben ). Håper dere liker det! (Bare å komme med kommentarer og ideer ) Her er tegningene som jeg skal bygge/modde etter : Update 1 : I dag har jeg vært å kjøpt meg verktøy og annet på Biltema og Coop, har også en del ting liggende hjemme å vente fra PC Styling.no Det som er kjøpt: -Multisliper og skjæreplater til den -UV kabelsamlere -UV Strips -Vanlige sorte strips -Kald katode -Rundt vindu til sidedør -UV vifte Det jeg mangler: -Plexiglass til topp -og kanskje litt mer maskeringsteip. Her er et bilde av noe av utstyret: Det som skal gjøres: -Kutte hull i siden og sette inn vindu -Sette in kald kadoter -Sette på UV-kabelsamlere på PSU -Kutte hull på toppen og sette inn plexi. Det kommer flere bilder senere, grunnen til at det ikke kommer med en gang er at jeg ikke har de andre tingene her(er ikke hjemme.). Mvh. Chb Endret 22. april 2006 av Chb Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Dette kan bli bra, hvilke farger kommer det til å bli da tro? Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Lykke til på prosjeket. gleder meg å se resultatet Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Kan bli bra dette ; ) Når kommer bilder av kabinettet? hmm.. Rundt vindu, standard ;p Hvorfor ikke lage custom? Stå på! Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Ikke for å være vrang men dette høres veldig Standard ut (som DJ Ovin sa) kan du ikke prøve å gjøre noe litt spesielt, som f. eks. å lage et helt nytt frontpanel? Lykke til Lenke til kommentar
Chb Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Ikke for å være vrang men dette høres veldig Standard ut (som DJ Ovin sa) kan du ikke prøve å gjøre noe litt spesielt, som f. eks. å lage et helt nytt frontpanel? Lykke til 5637036[/snapback] Jo du sier noe, men det er første gang jeg modder noe som helst. Og at broren min nekter meg og lage noe annet enn rundt vindu. Endret 21. februar 2006 av Chb Lenke til kommentar
Chb Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Dette kan bli bra, hvilke farger kommer det til å bli da tro? 5636329[/snapback] Vet ikke om jeg skal lakke. Men det hadde vert kult da! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Et sted må man jo begynne.. Farger er alltid fint! En sprayflaske på Europris eller Biltema koster 30-40kr og lakkeguide finnes her på forumet. Jeg anbefaler deg til å prøve ting du tviler på at du får til, for feiler du så er du ihvertfall blitt litt klokere til neste gang! Men jeg tror det her kan bli en grei førstemod. Så lenge du har pågangsmotet, entusiasmen og tida så tror jeg du kan få noe bra ut av møkkakassa! Lenke til kommentar
Chb Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Update 2 : Først ett bilde av pcen med UV-Vifta fra Pcstyling.no Dette er gjort i dag: -Kuttet hull til vindu. -Satt inn Vindu. -Sleevet min egen PSu -Og gått 2 mil på ski Her er et bilde av halvveis ferdig kutteprosess: Her er et bilde av ruta ferdig: Og så ett av pcen med rute og lys(Ikke sleevet noen kabler enda.) Igjen å gjøre: -Kutte hull på toppen -Sette inn plexi på toppen -Sleeve PSU Nå som det er vinterferie og alt vil det ta lenger tid før neste update kommer. Menmen... Den som venter, venter på noe godt Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Vet jeg er litt "trang" når det gjelder runde vinduer, men det er så Men de listene som følger med syns jeg ikke blir no pent i det hele tatt, men du har gjort bra arbeid da Gleder meg til neste! Øyvind Lenke til kommentar
Chb Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Vet jeg er litt "trang" når det gjelder runde vinduer, men det er så Men de listene som følger med syns jeg ikke blir no pent i det hele tatt, men du har gjort bra arbeid da Gleder meg til neste! Øyvind 5644477[/snapback] Takk! Jeg er enig med listene og ruta. Menmen.. Får ikke pressa broren min til å gjøre noe tøffere. Skal snart kanskje modde min andre brors kabb da.. hehe. Da blir det nok andre boller. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 hehe Det er sant, bruttern din sin pc ja han må jo sikkert bestemme litt han og ;p Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Så greit ut det der men den der lista var stygg! Noen bilder av sleevingen da? Lenke til kommentar
Chb Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Så greit ut det der men den der lista var stygg! Noen bilder av sleevingen da? 5644750[/snapback] Kommer når jeg bytter molexen pluggene og krympestrømper på ATX kabelen. Lenke til kommentar
Chb Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Update 3 : Gjort: -Sleevet kabler med kabelsamler og samlet kabler med strips. Ikke så mye, men det så mye bedre ut Sleevet Atx kabel med UV rød kabelsamler og gule UV strips. Og sleevet molex med det samme(ikke så fornøyd, menmen...): Hele systemet med noe mer ryddige kabler. Med UV i mørket Siden på kabinettet med neon i kjølegitteret: Håper på å få gjort resten av kabinettet ferdig om ikke så lenge. Stay tuned hehe.. PS: Kom med kommentarer og innspill. Bare å si det du mener. Endret 28. februar 2006 av Chb Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det der er jo ikke å sleeve, det er å tre spiral wraps enls. på kablene. juksemakker Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Funker da fint det, selv om det ikke akkurat er sleeving i den forstand.. Men synes det så greit ut. Det er jo snakk om en Dell, så da må man jo unngå overkill-modding! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 En dell modd må følges med på Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Ja, må følge med på.. Stå på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå