Gå til innhold

Guide for undertekst


Anbefalte innlegg

1. Først trenger du et program som heter VobSub og det kan du laste ned her

 

2. Gå hit, så søker du etter filmen i ruta til høyre. (Svensk side)

 

3. Hvis det er en gammel film kommer det som oftest opp et resultat.. Hvis filmen er ny kan det komme flere resultater fordi det er forskjellige utgivelser. Hvis det er 2 filmfiler så velger du resultatet der det står 2 Cd's .. Så ser du det står feks Brutus, Vite, Diamond osv under, det er personen som har rippet filmen, det skal matche navnet som står bak film filen, hvis det ikke står noe må du bare prøve deg frem.

 

tekst1.jpg

 

4. Så klikker du på resultatet som passer filmen din og trykker på "Ladda Ner" Den er zippet så du må pakke den ut

 

5. Så legger du filmen og underteksten ( .srt eller .sub fil) i samme mappe og renamer begge filene til samme navn.

 

tekst2.jpg

 

6. Så spiller du av filmen og sjekker at underteksten passer, hvis den ikke gjør det må du enten finne ny eller drite i det. Hvis det ikke kommer noen undertekst, sjekk at du har installert VobSub, sjekk at filmen og teksten har eksakt samme navn.

Endret av Impetus90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5. Så legger du filmen og underteksten ( .srt eller .sub fil) i samme mappe og renamer begge filene til samme navn.

-Burde tatt med åssen man legger inn tekster i avspilleren for filmen, for de som ikke kan det.

-Man må ikke legge SRT-filen og video-filen i samme mappe ( ikke med VLC i hvertfall)

 

Ellers bra :)

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

Denne siden finner du linker til disse:

Legger til DivX Norway (Norwegian) med en gang...

 

Multi-language sites:

Subscene

DivX Subtitles

DivX Subtitles World

RDW Subtitles

 

Specific languages:

Central Subtitles (Portuguese, Brazilian)

DivX Norway (Norwegian)

DivX Nurkka (Finnish)

DivX Planet (Turkish)

DivX Sweden (Swedish)

KinoMania (Polish)

Ondertitels (Dutch)

Napisy.info (Polish)

Napisy.org (Polish)

NL Ondertitels (Dutch)

Subtitles.de (German)

Subtitles.ee (Russian)

Torec.net (Hebrew)

Undertexter (Swedish)

Videometre (Turkish)

Lenke til kommentar

Jeg fikk det ikke helt til... :(

 

Det jeg gjorde var å først laste ned og instalere VobSub, så lasta jeg ned en undertekst. Så la jeg den i samme mappe som filmen. Så kopierte jeg navnet på filmen, og tok på SRT-filen.

Så åpna jeg filmen. Jeg prøvde først i media player, da fikk jeg ikke bilde en gang. Så prøvde jeg i vlc, da kom filmen men ingen undertekst. Har jeg gjort noe galt?

Lenke til kommentar
Er foresten en god tråd, og jeg stemmer for at den blir sticky. :yes:

5647757[/snapback]

Skal den bli sticky må det lages en ny og mer utfyllende tråd, ikke bare en 5 (egentlig 3stegs versjon) som tar for seg akkurat det som er naturlig å gjøre.

Lager trådstarter en ny tråd der han tar for seg A/V Desync og korrigering av dette samt en bedre utfylling kan det godt hende jeg snur mitt syn, men sånn den er nå vil jeg ikke stemme for sticky...

Edit:

Prøvde å spille av i winamp nå, og det samme skjedde... Kan jeg ha instalert noe feil eller no kansje?

5632428[/snapback]

 

Ikke spør her siden dette har lite med topic å gjøre, start en tråd selv. Skal nok se langt etter sticky med denne , hehe :p

5647870[/snapback]

Det har i aller høyeste grad noe med topic å gjøre... Ang. å se langt etter sticky, står det mer forklart lenger oppe i posten...

Endret av icer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...