OlavHW Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har nettopp vært på Tess og kjøpt meg silikon slanger (10 mm ID), men det var FRYKTELIG dyrt. 126 kroner meteren pluss moms Dunlop-Hiflex hadde ikke på lager, var der først, men glemte å spørre om pris. Et kjapt søk på nettet og jeg fant denne Altec. 4.79£ det er vel ca 57 kroner metern! Er det bare Tess som tar blodpriser eller er alle norske forhandlere av silikon slanger like ille? Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Har nettopp vært på Tess og kjøpt meg silikon slanger (10 mm ID), men det var FRYKTELIG dyrt.126 kroner meteren pluss moms Dunlop-Hiflex hadde ikke på lager, var der først, men glemte å spørre om pris. Et kjapt søk på nettet og jeg fant denne Altec. 4.79£ det er vel ca 57 kroner metern! Er det bare Tess som tar blodpriser eller er alle norske forhandlere av silikon slanger like ille? 5614907[/snapback] WOW! God pris på silikon det der ja! Har ikke vært innom noen norske forhandlere, men trodde prisen ligger på rundt 150 kr metern.. Tror nesten jeg bestiller herfra, var ikke mye i porto heller. Tror dere det funker med 12,7 mm slanger over 12 mm nipler? (Er usikker på dimensjonen på biltema niplene, burde jo egentlig være 1/2 ID, og ikke 12mm..) Endret 16. februar 2006 av bucketofcack Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Må nok regne med 150kr/m ja! bucketofcack: hvis niplene dine er 1/2 ID så skal det gå, om det likevel ikke gjør det er det jo bare å sette på slangeklemmer (plast!). Endret 16. februar 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg var innom Tønsberg Maskinforetning for et par dager siden, de hadde ikke inne 3/8" silikon men det kunne de bestille og de sa prisen ville være 67kr meteren. Slangen var ikke gjennomsiktig da! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Mulig det er Tess som overpriser da. Har selv kjøpt silikonslanger der. Slangen de har er heller ikke gjennomsiktig. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ja, betalte 75 for en halv meter på TESS, så det er vanlig pris. Dunlop-Hiflex var heller ikke rimeligere, så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ja den silikonen som det blir linket til ser veldig "klar" ut. I motsetning til hva jeg har sett hva andre forumbrukere her har ser denne typen nærmest gjennomsiktig ut.. Muligens pågrunn av at de ikke er vann i elns da, eller bare bildet som er merkelig. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kanskje det er en sammenheng mellom den typen og prisen? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hmm jeg kjøpte 2m og betalte 370,- eller noe rundt det på TESS! De heter noe med SIL-KLAR, kjempe bra slanger, kan trygt anbefales. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Altså, silikon er jo overlegent, så man må jo regne med å betale litt, da... Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg fant som sagt 3/8" silikonslange på Tønsberg Maskinforetning til 67kr meteren, må da være mulig å finne slanger til samme pris andre steder i landet! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg var å henta meg gratis silikonslanger fra noen gamle kjøledisker Pluss noen fine vannpumper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå