Gå til innhold

psp og internett

Thomsa

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en psp, men først lurer jeg på hvordan internett funker på psp.

Funker det bra?

Er det verdt å kjøpe hvis man har tanke med å gå litt på internett med den når man f.eks. er på hytta, er i utlandet osv.?

Hvordan får man skrevet nettadresser ol.?

Funker det å bruke mobilen som modem, ettersom noen mobiler kan brukes til dette?

Legg gjerne til mer om psp og internett

-Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt min PSP til å surfe litt med, det er ikke VELDIG bra, men helt ok til å sjekke mail og sånt. Man får kjøpe tastatur til den, ellers fungerer skrivingen som på en mobiltelefon, bare via en meny der du må flytte kursor mellom

1-2-3-osv-"taster".

Så vidt jeg vet har den bare trådløs tilkobling. Wireless.b standard.

Finnes mye stoff om dette om du googler litt.

:thumbup:

Lenke til kommentar

OK

Men funker det å kjøpe en eller anne greie man kan plugge i stikkontakten og i routeren også få tråløst nettverk? tror jeg hart lest noe om dette...

Har ikke tråløst nettverk hjemme, og hvis en sånn løsning hadde funket kunne jeg bare tatt med denne til venner hvis jeg skulle på lan eller liknenede, pluss at jeg trenger trådløst nett hvis jeg skal få koblet opp psp.

Lenke til kommentar

Internett på PSP funker veldig bra! Ble positivt overrasket første gangen jeg prøvde det, for å lese internettsider er nesten som å bruke vanlig nettleser...

Har trådløst nett hjemme, men bruker ikke PSP'en så mye til surfing her lenger, bortsett fra når jeg egentlig har lagt meg og kommer på at jeg må sjekke noe på internett :innocent: Men på skolen er det kjempesnedig! Kan sjekke mail og så videre når jeg vil, og til og med sende gratis SMS fra biip. Hehe...

Angående å bruke mobilen som modem, går det nok, som de andre her sier, dessverre ikke an. Jeg anbefaler ellers å lese litt om diverse knapper og hurtigtaster på nettleseren i PSP, så går det veldig lett å surfe!

Lenke til kommentar

PSP er ikke en maskin en kjøper for internett funksjonaliteten. Internett funksjonen er heller noe jeg aldri bruker hjemme. MEN: Den er veldig kjekk når en bare tramper rundt i sentrum, er på skole, på jobb, eller hos bekjente med WLAN og bare vil sjekke epost/sende epost, sjekke noen kjappe nyheter og slikt. En finner jo stort sett et usikra wlan hotspot uansett hvor en er her i trondheim sentrum iallefall :)

Lenke til kommentar
En finner jo stort sett et usikra wlan hotspot uansett hvor en er her i trondheim sentrum iallefall :)

5631372[/snapback]

Og snart får dere vel trådløst internett i hele Trondheim :dribble:(hørte noe snakk om det hvertfall, arrester meg hvis jeg tar feil...)

Men det er riktig^, det går an å koble seg opp på internett de fleste steder. Det er (som nevnt) veldig snedig til blant annet sjekk av e-post!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...