Gå til innhold

Spørsmål angående Video Vegas. (Fragmovie)

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg driver med en fragmovie for en venn av meg og har møtt på ett par problemer.

Først av alt brukte jeg HLTV, og senere 'Starmovie 30'.

Senere brukte jeg Videomach og brukte cvid codec.

Men, når jeg legger inn klippene i Vegas føler jeg at det lagger.

Derfor lurer jeg på om noen vet hvorfor det lagger?

Jeg lurer også på om noen av dere har forslag til tutorials for fragmovies.

Takker så meget! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering.

Jeg har nå lest 'Moviemakers' sin tutorial og har fått det til, litt iallefall.

Men, når det kommer til rendringen, eller etter jeg har rendret så "skurrer" filmen. Bildet flimrer, eller iallefall de delene av filmen som er aktiv.

Så, hvis jeg har en film av en som skyter en annen så han som bli skutt flyr, da vil han som flyr flimre, og det blir stygt. Hjelp?

Edit. Bilde av 'saken':

untitled10vt.th.gif

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Etter at du la inn bilete, forstår eg kva du meiner. Det du ser er eit resultat av interlacing. Eit TV-bilete vert vist som 50 halve bilete i sekundet, og om dette ikkje vert vist rett, får ein ofte eit slikt resultat.

Du kan kanskje fikse det om det er ein funksjon i Vegas som heiter deinterlace, eller ved å eksportere som progressivt.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Hvis filmene dine har framerate på 30,00 så bør du sette framerate til 30,00, ikke 29.970

Vel så viktig som det du har valgt under render valg for windows media er hva prosjekt intillingene dine er satt til. Når jeg skal lage WMV filer av videoene fra mitt digital kamera så setter jeg Template instillingene til Multimedia (320*240; 15.000 FPS) og så endrer jeg width og height til det jeg ønsker, i mitt tilfelle 640*480 og Framerate til 30,000. Siden dine video snutter er laget ut i fra spill så går jeg ut i fra at de ikke er interlaced, så da setter jeg deinterlace method til None. Pass på at field order står som progressive.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...