Jinxed Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Statusen på den trådløse tilkoblinga mi står støtt og stadig å blinker på Acquiring Network Adress. Den er som regel Connected når maskinen har startet opp, men etter en periode hopper den over til Acquiring Network Adress istedenfor og blir værende der helt til jeg dobbeltklikker på tilkoblinga for å få opp dialogboksen, og når jeg klikker OK for å lukke boksen, så går den over til Connected igjen. Hva kommer dette av, og hva kan gjøres for å holde tilkoblinga på Connected hele tida, uten å måtte "tvinge" det frem? Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Hmm, neida signalet er bra. Varierer mellom Very Good og Excellent Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Har du satt den til å koble til automasisk hver gang den er i nærheten av f.eks ditt nettverk ? Kan det være at den står på manuelt og at signalet igrunn er litt svakt alikevel uten at det vil innrømmes . Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg har haket av for "Connect when this network is in range". Når den hopper over til Acquiring Network Access, så faller nettilgangen ut en liten stund også ... Noe irriterende Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg gir opp ... Trådløst = kvakksalveri Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Det trådløse kortet ditt står ikke i Power saving mode(PSP) vel? Det skal stå på Constant awakening mode(CAM). Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Hmm, det skal jeg sjekke opp. Løste problemet midlertidig ved å fylle inn IP, DNS og Default Gateway i tilkoblinga, men det hender fremdeles at linja faller ut, men ikke på langt nær i så stor grad som tidligere Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Ok, linja faller ut ca hvert kvarter nå, ikonet får først et rødt kryss, dernest går den over til Acquiring Network Address (eller Access) i et par minutter, for deretter å gå over til Connected, enten av seg selv, eller ved at jeg "tvinger" det frem ved å dobbeltklikke på tilkoblingsikonet i systray, velger Properties, dernest Properties for Internet Protocol TCP/IP, Advanced i neste vindu og klikker OK, OK, Close - da hopper også linja tilbake til Connected. Dette må jeg altså gjøre hver gang den kobler seg ut og går over i Acquiring Network Address/Access - veldig irriterende, og jeg fatter ikke hvorfor (ikke så rart kanskje, siden jeg ikke har særlig peil på området). Mens statusen vises som Acquiring Network Address/Access, vises følgende i statusvinduet: Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Siden det ikke vises noen IP, Subnet osv har jeg to spørsmål Første spørsmål er: Har du konfigurert ruteren din? Andre spørsmål: I Egenskaper for Trådløs nettverkstilkobling, Internettprotokoll(nederst i vinduet) på Generelt-menyen velger du Egenskaper. Hvis bare DU bruker ruteren bør det stå på: Motta IP-adresse automatisk. Endret 21. februar 2006 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Vil bare understreke at den kun viser 0.0.0.0 som ip-adresse i det øyeblikket den står å slurer på Acquiring Network Address. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå