Gå til innhold

CL eller MHz?

AMMO113

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs jo helt hva slags maskin(hovedkort) du har

Ikke alle hovedkort støtter mer en PC3200

Og det med CL, desto lavere du kommer der, desto bedre hastigheter har minne. Selv anbefaler jeg CL2 brikker av PC3200, men det spørs jo hva slags hovedkort du har og hva det støtter

Lite eksempel mellom CL2 og CL3. CL2 er opp til 40% raskere enn CL3 sto det på nettet.

Lenke til kommentar
Lite eksempel mellom CL2 og CL3. CL2 er opp til 40% raskere enn CL3 sto det på nettet.

5586778[/snapback]

Det sier seg jo selv. CL2 betyr case latency på 2ns, CL3 betyr case latency på 3ns. Selv om 2ns er ca. 40% raskere enn 3ns, så vil ikke det si at minnebrikkene blir 40% raskere av den grunn.

Lenke til kommentar
Det spørs jo helt hva slags maskin(hovedkort) du har

Ikke alle hovedkort støtter mer en PC3200

Og det med CL, desto lavere du kommer der, desto bedre hastigheter har minne. Selv anbefaler jeg CL2 brikker av PC3200, men det spørs jo hva slags hovedkort du har og hva det støtter

5586778[/snapback]

Det står mye på nettet: http://techreport.com/etc/2005q4/mem-latency/index.x?pg=1

Setter pengene mine på hz :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmmm. Interessant artikkel. Visste ikke at timings hadde så lite å si. De mener også at grunnen til å evt. kjøpe minnebrikker med strammere timings er at man kan kjøre disse på høyere hastighet, men med slakkere timings. Da kan man vel like gjerne kjøpe pc4000-minne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...