Gå til innhold

Tips til musikk i 50-årslag

HKRoed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det ikke skal være danseband-musikk: Skal det danses til den? Eller skal du ha taffelmusikk under middagen? Eller mimre-musikk til de sene kveldstimer?

Og ikke minst: Spør du etter musikk du (eller andre) skal spille selv, eller musikk til å spille på stereoen?

Vi 50-åringer (ok, jeg har et år igjen) vokste opp i musikkens gullalder, (dermed basta!) så det er nok å ta av! :thumbup:

Geir :)

Lenke til kommentar

Hei Geir!

Riktig. litt taffel under middagen og noe med mere fart i utover kvelden. Da noe som kan danses til.

Musikken er det jeg som skal spille med et PA anlegg.

Enig, masse god musikk på den tiden. Det er bare det å vite/huske hva det er :-)

Lenke til kommentar

dire straits-walk of life kune klart deg med berre den sangen tror jeg (ironisk), har vert i eit par sånne bursdager, alle digger sangen :)

EDIT : eric clapton-wonderfull tonight daffe sang :) folk liker den

EDIT 2 : kanskje thee eagles-hotel california under maten?

Endret av drugis
Lenke til kommentar
Under middagen: Perry Como, Bobby Vinton, Jim Reeves, Dean Martin og Frank Sinatra?

5550221[/snapback]

Perry Como og Jim Reeves (gode karer begge to) er vel heller for de som var 50 på 70-tallet enn de som er 50 i dag? Sinatra går til alle anledninger, men er neppe noe som minner dagens 50-åringer om sin egen ungdom.

Da starter man med Joni Mitchell til taffelet og slutter med "Stairway to heaven" når de treigeste gjestene har trukket seg tilbake...

Litt taffelmusikk fra tidlig 70-tall:

American Pie - Don McLean

A Song for You - Leon Russel

Bridge Over Troubled Water - Simon & Garfunkel

Daniel - Elton John

50 Ways To Leave Your Lover - Paul Simon

Heart of Gold - Neil Young

Imagine - John Lennon

Maggie May - Rod Stewart

Me and Bobby McGee - Janis Joplin

My Sweet Lord - George Harrison

Piano Man - Billy Joel

Reach Out and Touch (Somebody's Hand)

You've Got a Friend - Carole King

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Police er godsaker for oss 50-åringer, men hvor kommer Opeth inn i bildet? Jubilanten var vel 35 før bandet ble startet...?

Selv om Damnation oser av 70-talls-inspirasjon(?) tror jeg nok man skal holde seg til band som publikum faktisk har et forhold til. Det finnes jo så mange bra originaler fra den gangen som folk vil kjenne igjen.

Men kanskje jeg skal kjøpe den selv, dersom du mener den er bra nok til å vekke prog-rock'eren i meg etter 30 års dvale.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Først av alt, sorry for å gjennoplive en gammel dinosaur av en tråd...meeen siden dato ikke er av noen betydning i denne saken så gjør jeg likevel det :)

Jeg lurte egentlig bare på om det var noen personer fra denne gullalderen som har satt opp en spotify playlist som de kunne tenkt seg å dele :)

Hadde sett veldig pris på det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...